Lunette bij een Rolex (gemakkelijk) te verwisselen?

Ik zit sterk te twijfelen tussen een Submariner met groene lunette te kopen of een met een zwarte lunette.
Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar de groene, maar aan de andere kant denk ik dat dat misschien een beetje een ‘mode-kleurtje’ is waar ik over een jaar spijt van krijg… Ik vind het een hoop geld voor een horloge, ben dan ook van plan om er heel wat jaartjes mee te doen, vandaar… :wink:

Wat ik me afvraag is het volgende:

• Is het mogelijk om zelf de lunette te verwisselen?
  • En zo ja, hoe moet je dat doen?
  • Waar kan je zo’n losse lunette kopen?
  • En wat kost zo’n ding ongeveer?

weet dat de lunettes rond de 200 euro zijn, volgens mij nog ietsje meer.
Rest weet ik niet, zul je even moeten afwachten

Ah, dat valt dan nog wel mee!
Kan je die gewoon bij de juwelier kopen? Of moet je zoiets bij Rolex zelf bestellen?

Ralph,
dat is niet bepaald een modekleurtje… Deze kleur is door Rolex in het leven geroepen vanwege het 50 jarig bestaan van de Sub.

Verwisselen kun je zelf doen, vergt alleen wat kracht en vooral lef om de schroevedraaier te hanteren. Ik zou het zelf aan de juwelier overlaten. Onderstaande link geeft een mooi beeld, bij voor de GMT II maar zal vast niet veel anders zijn voor de Sub.

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=837204&rid=0

Stitch,

een toplink! Ik wist niet helemaal hoe dat gedaan zou moeten worden, dacht dat de lunette inleg eruit gehaald moest worden terwijl de hele lunette er nog op zat. Overigens wil ik je tip iets aanpassen: gebruik in plaats van een schroevendraaier een zakmes of een horlogemakersmes. Zorg wel dat je zeker van je zaak bent door het mes strak op tussen de kast en lunette hebt staan.

Groet,

Geert T.

Ralph2 Schreef:

Ah, dat valt dan nog wel mee!
Kan je die gewoon bij de juwelier kopen? Of moet
je zoiets bij Rolex zelf bestellen?

Overigens Ralph, een lunette index kost slechts 60e en is dus te verwisselen zoals de link van Stitch laat zien

Groet,

Geert T.

Op de rikketik waren ze toch echt 200 euro

Zit net te verder te lezen op Timezone en ziedaar: een Sub bezel instructie… wat wil je nog meer :slight_smile:
Informeer voor een lunette eens bij Heetman.nl in Rotterdam, off. Rolex juwelier. hoorde laatst iets van EUR 45,-

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=635897&rid=0

Ow… dacht dat een inleg voor een GMT en een SUB ongeveer net zo duur waren…

stitch Schreef:

Zit net te verder te lezen op Timezone en ziedaar:
een Sub bezel instructie… wat wil je nog meer

Maar dat is in feite toch hetzelfde als bij een GMT?

Geert T. Schreef:

Maar dat is in feite toch hetzelfde als bij een
GMT?

Bijna, alleen iets duidelijker uitleg over de tricky part: het veertje in de bezel…
Is bij de Sub wat anders uitgevoerd want de bezel draait maar 1 kant op in tegenstelling tot de GMT II.

stitch Schreef:

Geert T. Schreef:

Maar dat is in feite toch hetzelfde als bij
een
GMT?

Bijna, alleen iets duidelijker uitleg over de
tricky part: het veertje in de bezel…
Is bij de Sub wat anders uitgevoerd want de bezel
draait maar 1 kant op in tegenstelling tot de GMT
II.

Ok. Het komt er in feite op neer dat je dit veertje niet kwijt mag raken :D.

nt

T.i.m. Schreef:

NT

Juist. Maakt toch niet uit voor welk model wel?

Als je een Submariner LV koopt (groen), dan kun je toch niet zomaar er een zwarte lunette opzetten? De LV is een heel ander model, met grotere indexen, e.d.!!!

Highstreet Schreef:

Als je een Submariner LV koopt (groen), dan kun je
toch niet zomaar er een zwarte lunette opzetten?
De LV is een heel ander model, met grotere
indexen, e.d.!!!

Grotere indexen op de wijzerplaat ja. De lunette inleg maakt niet uit hoor.

Maar dat is toch geen gezicht dan? Een LV met zwarte lunette??

Ben het met Hans eens. Je gaat toch geen zwarte lunette op de LV zetten???

Nivelacuso Schreef:

Ben het met Hans eens. Je gaat toch geen zwarte
lunette op de LV zetten???

Dat ben ik ook met beide Hansen eens :D. Omgekeerd kan ik het me misschien nog voorstellen dat sommigen dat willen doen, maar er gaat niets boven the real thing.