Macro opnames (maken) van DSM LCD (film is klaar!)

Dit is mijn eerste bericht. Ik ben niet echt een horloge fanaat maar heb wel een zwak voor LCD’s.

Ik wilde graag super-macro filmopnames maken van de zeldzame ‘dynamic scattering mode’ LCD uit begin jaren zeventig. Het moet onderdeel worden van een youtube video over retro-LCD’s… Gezien de zeldzaamheid en prijs van dit type horloge is het niet echt een optie er zelf een aan te schaffen.

In eerste instantie wilde ik een PM sturen naar een bezitter van zo’n LCD maar ik kom er niet achter hoe ik een PM stuur (kan misschien niet omdat ik nieuw ben). En misschien zijn er meerdere gebruikers met een werkend DSM LCD horloge op dit forum?

4 likes

Ahem…

Ik neem later nog wel contact op. Ff kijken hoe we dat gaan doen. Versturen toch wel beetje eng idee en zo.

Kijk eens aan :grin:

Dat zou heel aardig zijn! Nee opsturen zou ik ook niet doen, maar dat kunnen we via pm bespreken zodra ik erachter ben hoe…

Het kan zijn dat de video niet meer dan 1000 views krijgt, geen idee. De vorige had 30.000 views maar da’s alweer drie maanden geleden… (ik kan geen link plaatsen als nieuwe gebruiker) In ruil krijg je in ieder geval al het ruwe materiaal rechtenvrij :wink:

PM verstuur je door op zijn naam te klikken, dan zie je bericht , daar op klikken en je kunt hem pm sturenmartijn

Thanks! Nu staat het er inderdaad (eerst nog niet, tenzij ik Oost-Indisch blind ben :wink: )

Maar dan moet je wel nog even blijven hangen en voldoende rechten krijgen. Maar dat gaat heel snel. Stel je anders even voor in een nieuw topic. Wie ben je, wat doe je een raadt heb je met horloges.

Welkom iig!

Thanks, misschien doe ik dat wel :slight_smile:

Welkom hier en succes met je fotografie-project.

Vandaag een leuke dag gehad, hele mooie macro opnames! Nooit geweten dat de segmenten van mijn horloge er uit zien als borrelend, kokend zilver.
Wordt vast een heel leuke YouTube film, waarschijnlijk de enige in deze kwaliteit.

Heel erg benieuwd, mooi project!

Inderdaad erg spannend. Mijn laptop maakt een diashow van de 4K bestanden.

1 like

Zo, hij staat online hoor… Het heeft een paar maandjes geduurd… :sweat_smile:

Hartelijk dank Martijn, dankzei je tip over de calculator werd de video een stuk langer, en vond ik uiteindelijk nog een derde DSM LCD apparaat, met een backlight… Dat doet me eraan denken dat ik in de omschrijving ook nog een kort bedankje zal schrijven.

14 likes

Petje af, fantastische documentaire, informatief en met erg goede beelden!

:wink:

Ook genoten van je ‘I Never Really Changed’ filmpje

1 like

Heel mooi filmpje! Vol bewondering zitten kijken naar de hypnotiserende beelden.

De muziek is ook erg gaaf. Maak je die ook zelf?

1 like

Ik vind de uitleg van de werking ook heel mooi, eindelijk snap ik hoe het werkt :smile:

2 likes

Wat een leuke docu.
Nooit geweten bv. dat LCD maar zo kort gemaakt is…

1 like

Wauw, echt geniale video.
Heb echt zitten genieten :blush:
Schitterende beelden en de geek in mij wordt hier echt blij van :grin:

3 likes