! MAG OP SLOT ! VERKOCHT! : CWC GS Navigator automatic ‘field watch’ in (bijna) NOS staat.

Weer beschikbaar voor de verkoop…

Klokkengek gaat weer beginnen aan zijn jaarlijkse verkoop periode, omdat de collectie echt te groot is geworden en ik liever iemand anders een plezier doe met een mooi horloge, dat hier anders toch veel te weinig draagtijd krijgt.

Vandaag mag deze mooie in zo goed als NOS staat verkerende CWC GS Navigator automatic ter verkoop worden aangeboden. Dit is een echte ‘field watch’; een echt militair horloge en geen hommage. Wel wil ik voor de goede orde even vermelden dat dit specifieke horloge nooit ‘issued’ is geweest, dus heeft geen echte militaire actie meegemaakt.

CWC staat voor Cabot Watch Company; dit is een historisch Engels horlogemerk dat een van de officiële leveranciers was- en voor enkele modellen volgens mij trouwens nog steeds is- van het Britse leger. Lees hier verder op de CWC website voor de rijke geschiedenis van deze militaire horloges: https://www.cwcwatch.com/pages/about-us

Ik kocht dit horloge vorig jaar zomer van gewaardeerde forumvriend Ide @Candide omdat ik het zo bijzonder vond. Dat vind ik nog steeds, maar gezien het feit dat hij zo goed als geen draagtijd heeft gekregen mag hij nu naar een andere liefhebber, die hem wél gaat dragen. Het horloge is zeer zeker de moeite waard en verkeert nog in bijna NOS (New Old Stock) staat. Erg mooi voor de verzameling, maar ook zeker meer dan goed genoeg om gewoon als dagelijks horloge te gebruiken.

Deze versie wordt al een tijd niet meer geproduceerd en is volgens CWC zelf (de vorige eigenaar heeft contact met hen gezocht) ongeveer 500 Britse ponden waard. Dit is namelijk nog de versie met tritium lume, vandaar de T op de wijzerplaat. De huidige moderne versie heeft luminova- wat dit specifieke horloge gelijk ook dateert naar de jaren ’90 qua leeftijd.

De eerste drie foto’s zijn met toestemming van de vorige eigenaar @Candide gebruikt (omdat hij veel mooiere foto’s maakt dan ik!) en de overige foto’s zijn door mij gemaakt.

Het ‘rijtje’:

Merk: CWC GS Navigator automatic
Leeftijd: jaren ‘90
Uurwerk: ETA 2824, 25 steens automaat, met datum aanduiding
Diameter: 38 mm inclusief kroon gemeten
Hoogte: 11 mm
Lug to Lug: 42 mm
Bandaanzet: 19 mm
Kast: gematteerd stainless steel
Glas: acryl
Band: z.g.a.n. Colareb lederen bandje + nieuwe zwarte NATO (aangepast door vorige eigenaar
) Dit horloge heeft ‘fixed bars’ oftewel vaste push pins, zoals het hoort bij een militair horloge
Waterdichtheid: 50 meter (let wel: vintage horloges zijn niet waterdicht, dus niet mee zwemmen)
Conditie: excellent mooie ‘near mint’ staat met zo goed als geen gebruikssporen!
Onderhoudsgeschiedenis: niet bekend. Horloge functioneert uitstekend en houdt prima de tijd
Doos en papieren: geen papieren meer, generieke doos
Levering: ophalen op afspraak, of verzenden per aangetekende post
Geschatte waarde: door CWC zelf geschat op ongeveer 500 GBP

Vraagprijs: 399 Euro, exclusief aangetekend verzekerd verzenden binnen NL via Post.nl!

Momenteel niet geïnteresseerd in ruil of inruil. Verder sta ik natuurlijk altijd open voor een eerlijk en redelijk bod.

Vragen en opmerkingen uiteraard van harte welkom, graag wel via PB. :slightly_smiling_face:

CWC 3

CWC 2

CWC 1

En tot slot een foto aan mijn pols (20,5 cm omtrek):

Bedankt voor het kijken en Forum bedankt voor het mogen plaatsen. :blush:

9 likes

En GERESERVEERD voor zeer gewaardeerd forumlid! :blush:

4 likes

MAG OP SLOT! VERKOCHT aan zeer gewaardeerd HF lid. Dank aan het forumlid en aan het forum voor het mogen plaatsen! :+1::blush:

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.