! MAG OP SLOT !: zeer mooie 14 kt gouden Omega Seamaster DE VILLE uit 1966.

Weer beschikbaar voor de verkoop; dit keer met een zeer scherpe prijs voor deze absolute beauty! :wink:

Klokkengek gaat weer beginnen aan zijn jaarlijkse verkoop periode, omdat de collectie echt te groot is geworden en ik liever iemand anders een plezier doe met een mooi horloge, dat hier anders toch maar veel te weinig draagtijd krijgt.

Vandaag mag deze in zeer mooie staat verkerende vintage Omega Seamaster DE VILLE ‘dress watch’ ter verkoop op het HF worden aangeboden.

Het is een Seamaster DE VILLE uit 1966. Serienummer begint met 23xxxxxx , dus dat is bij Omega te checken. Verder ben ik de tweede eigenaar en is het horloge voor zover ik weet nog nooit gepolijst. Ik kocht hem in 2018 op het Horlogeforum van een bekende vintage handelaar/verzamelaar en die had hem van de eerste eigenaar- iemand in België. Daar is geen papieren bewijs van, maar er is ook geen enkele reden tot twijfel. Het horloge is nog geheel origineel; wijzers, indicen, kroon, plaat authentiek en zelfs het originele glaasje erop (met Omega merkje in het glas) in zeer goede staat. Uiteraard enige gebruikssporen met deze leeftijd, maar slechts lichte krasjes. Geen butsen of deuken.

Het horloge is geheel authentiek en in een uitstekende staat voor zijn leeftijd.

Uurwerk is de bekende Omega manufactuur cal. 601 handwinder met fijnafregeling. 48 Uur gangreserve, 17 steens en tikgetal van 19.800. Functioneert uiteraard perfect.

De kast is er een uit één stuk- het uurwerkje komt er dus aan de voorzijde uit- in massief 14 karaat goud, in een zeer mooie staat.

Het horloge loopt zeer goed en houdt uitstekend de tijd. Het heeft nog pas een jaar geleden- in juli 2018- een full service ondergaan bij Horlogemakerij (Nico) Rijsman in Culemborg, waar uiteraard de bon van aanwezig en ter inzage is. Het horloge is in topconditie en kan nog jaren mee; kan ook gewoon dagelijks worden gedragen. Komt aan een luxe nieuwe handmade band van Hirsch- echte hagedis.

Er zit een mooie Omega doos bij die niet de oorspronkelijke doos is, maar wel origineel vintage Omega is.

Het rijtje:

Merk: Omega Seamaster DE VILLE
Leeftijd: 1966
Serienummer: 23XXXXXX
Uurwerk: Omega 601 handwinder, 17 steens, fijnafregeling, tikgetal 19.800
Gangreserve: 48 uur
Diameter: 34 mm zonder kroon gemeten
Bandaanzet: 18 mm
Kast: massief 14 karaat goud uit één stuk (z.g. frontloader)
Wijzerplaat: prachtige linnen plaat in zeer mooie staat, lichte patina
Band: gloednieuwe handgemaakte Hirsch lizard band (echte hagedis); geen Omega gesp
Glas: originele Omega glaasje met merkteken van Omega in het glas, in zeer goede staat
Doos en papieren: authentieke vintage Omega doos, zonder papieren
Onderhoudsgeschiedenis: in juli 2018 full service gekregen bij professioneel horlogemaker Nico Rijsman in Culemborg (bon is aanwezig ter inzage)

Levering: ophalen op afspraak of verzenden per aangetekende post.

Vraagprijs: 985 Euro, exclusief aangetekend verzekerd verzenden binnen NL via Post.nl

Momenteel niet geïnteresseerd in ruil of inruil.

Hierna volgen een nauwkeurige beschrijving en een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan. :slightly_smiling_face:

En hier nog een paar z.g ‘wrist shots’ om te zien hoe het horloge staat aan de 20,5 cm omtrek pols van Klokkengek:

Poppetje gezien… kastje dicht! Bedankt voor het kijken! :blush:

26 likes

! UP ! Enkele serieuze denkers :thinking: hebben zich reeds gemeld. Nu moet de kogel nog door de kerk! :sunglasses:

Kom op mannen! Zo’n mooi horloge, van een wereldmerk, uit de beste tijdsperiode van dat merk, in een top authentieke staat… dat laat je voor die prijs toch niet liggen? Ik zit al onder mijn kostprijs… :sweat_smile::sunglasses:

! MAG OP SLOT ! Besloten dat deze beauty voorlopig in de collectie blijft.

Horlogeforum bedankt voor het mogen plaatsen en kijkers bedankt voor het kijken! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.