Markplaats handelaar

Hallo,

ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met de horlogehandelaar genaamd “Horlogeworld” uit amersfoort.
ik was namelijk van plan om een “Seiko SNAD29P1 Premier” te bestellen bij hem voor € 299.-
of is dit zowiezo onverstandig te doen via marktplaats?

Ik zou ff de rest van zijn advertenties bekijken dan zie je dat ie voor een hoop dingen in mijn ogen een belachelijke prijs vraagt ! Elders zijn de door hem aangeboden horloges minimaal 20 euro goedkoper, kijk maar eens op de site van een mede forum lid met een goede reputatie. http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,188363

Beste,

Graag zouden wij van u vernemen over welke ( te dure ) horloge`s u het heeft?
Dan kunnen wij eventueel de prijzen aanpassen.
Wat betreft de goede reputatie, die krijg je pas als je bij iemand koopt.
Denk overgens niet dat onze prijzen belachelijk hoog zijn.

Mvg,

ecodrive Schreef:

Ik zou ff de rest van zijn advertenties bekijken
dan zie je dat ie voor een hoop dingen in mijn
ogen een belachelijke prijs vraagt ! Elders zijn
de door hem aangeboden horloges minimaal 20 euro
goedkoper, kijk maar eens op de site van een mede
forum lid met een goede reputatie.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,188363

Ik vind dat je erg moet oppassen als je termen als belachelijke prijzen bezigt. Als ik zo even snel kijk (ik ga geen uitgebreid prijsvergelijk houden) dan liggen op horlogeworld prijzen van enkele Seiko’s iets hoger dan die van Rob. Ik heb het dan over € 10 of € 15 euro prijsverschil en daarbij opgemerkt dat boven een X bedrag gratis wordt verzonden, waar dit bij Rob exclusief is. Dit vind ik helemaal niet belachelijk. Nu geef je een ondernemer een slechte referentie, terwijl hij dit misschien helemaal niet verdient.

Tot voor kort kosten de snzf71j1 bij horlogeworld 159 Euro (nu 155 euro) bij rob 140 ! 19 euro verschil eddy c. waar staat dat hrologeworld gartis verzend ???

En als we dan toch zijn in de ene advertentie biedt ie een snzf75j1 aan voor 159 euro en onder zijn andere account op mp voor 155 euro !!

Dat is toch niet schandalig? Sorry hoor, maar je overdrijft waanzinnig. Bij belachelijke prijzen denk ik aan een prijs die over de kop gaat, of minstens + 50%.

Dat van het verzenden staat trouwens op z’n website. Handig om, als je iemand zo betitelt, je ook even de website bekijkt.

Is dit iets persoonlijks of zo?

Beste Eddy, zou je mij uit deze discussie willen houden.

Mijn prijzen zijn incl BTW. Dat zien mijn klanten niet, maar ik hou per horloge 19% minder over dan de meeste Marktplaats handelaren. Wettelijke retourbeleid moet ik me ook aan houden, het komt niet zelden voor dat ik speciaal voor iemand eeen duur horloge inkoop, en dat die zich vervolgens bedacht heeft. En dan blijf ik ermee zitten.
Verzendkosten zijn bij mij apart, hangen samen met de gewenste opstuurmethode.

Mag ik weten waar ik die SNZF71 in de aanbieding heb? Die heb ik nog nooit verkocht!

Hoi Rob,

Ik heb jou niet bij deze discussie betrokken. Ik heb alleen gereageerd op iemand anders die de vergelijking maakt door naar jou te verwijzen. Ik probeerde het alleen maar in perspectief te plaatsen.

Alle begrip voor je standpunt uiteraard. Ik hou me hier verder buiten.

Is uiteraard de SNZG71

robbie409 Schreef:

Mag ik weten waar ik die SNZF71 in de aanbieding
heb? Die heb ik nog nooit verkocht!

Eddy C.

Der wordt hier naar een mening over een handelaar gevraagd ik reageer daar op met de volgens tekst “Ik zou ff de rest van zijn advertenties bekijken dan zie je dat ie voor een hoop dingen in mijn ogen een belachelijke prijs vraagt” het gaat hier dus om mijn mening!! Doel van de opmerking, kijk eens rond en vergelijk de prijzen. Mijn mening baseer ik op een aantal feiten, 1 van die feiten is dat een aantal van de door de handelaar aangeboden horloge’s elders flink goedkoper zijn! Een voorbeeld daarvan is de SNZG71 kost elders 19 euro minder (bij een nederlandse handelaar) en dan hebben we het nog niet eens over het prijs verschil als je hem zelf importeert! In de advertenties op marktplaats staat HELEMAAL NIETS over gratis verzending, maar als die verzending inderdaad gratis zou zijn kost het horloge dus elders nog steeds 12 euro minder (weer uitgaande van aanschaf bij een nederlandse handelaar).

En hier nog een aantal punten waar ik me als bezoeker van mp over verbaas!

Waarom biedt deze handelaar 2 keer het zelfde horloge aan voor 155 euro op zijn ene account op mp en met zijn andere account op mp voor 159 Euro? Dit soort acties vervuilt marktplaats behoorlijk en heeft in een andere categorie al geleidt tot flink minder bezoekers met alle gevolgen van dien.

Zitten er trouwens geen copyrights op foto’s ??? deze opmerking behoeft geen toelichting !

Waarom staat er op mp niks over die gratis verzending ???

en dan nu eddy c in reactie op “Dat is toch niet schandalig? Sorry hoor, maar je overdrijft waanzinnig. Bij belachelijke prijzen denk ik aan een prijs die over de kop gaat, of minstens + 50%.” Wat denk je dat het horloge wat HW op mp aanbiedt voor 155 en 159 euro inkoop heeft gekost?? Ik kan je verzekeren dat ze minimaal 50% pakken op het horloge zoals bovenstaand besproken. Misschien handig om wat research te verrichten voor je roept dat mensen waanzinnig overdrijven !!! Ik baseer mijn uitspraken namelijk wel op feiten !!

Hallo iedereen.

Even een paar misverstanden uit de weg helpen.
Ten eerste adverteren wij inderdaad op Marktplaats en het is natuurlijk onmogelijk om voor iedereen die daar kijkt een passende advertentie te maken want de 1 vind verzendkosten belangrijk en de ander je kvk nummer en weer iemand anders die wil bieden enz enz.
Ten tweede zijn wij gewoon ( net als Rob409 ) een bedrijf die zich aan alle wetten moet houden wat betreft de verkoop op internet met de bijbohorende afdracht van 19% btw.
Ten derde denk ik dat Meneer eco-drive probeerd zijn menig te ventileren en eigenlijk ons bedrijf niet eens kent.
Op de minimale prijsverschillen ga ik niet eens op in.
De prijsverschillen op Marktpkaats heeft natuurlijk niet met vervuiling te maken maar met concurentie en je bent dan nog steeds, als klant, de baas op welke account je het horloge zou kopen.

Wij zitten als bedrijf voor het eerst op een forum als dit en we willen het graag beschaafd en netjes houden.

Dus Rob409 succes met zaken doen.
Meneer eco drive succes met je mening
Eddy bedankt voor je objectiviteit.

Geachte HW

Wat bedoel je met de volgende opmerking “Even een paar misverstanden uit de weg helpen.” volgens mij zijn er geen misverstanden maar is er een mening gebaseerd op feiten!

In reactie op de volgende opmerking “Ten derde denk ik dat Meneer eco-drive probeerd zijn menig te ventileren en eigenlijk ons bedrijf niet eens kent” Ik probeer mijn mening niet te ventileren ik verkondig hem gewoon!!
Ik hoef je bedrijf niet te kennen om tot de conclusie te komen dat je duurder bent dan een ander, de feiten liegen er niet om!

Dan in reactie op je volgende opmerking " De prijsverschillen op Marktpkaats heeft natuurlijk niet met vervuiling te maken maar met concurentie en je bent dan nog steeds, als klant, de baas op welke account je het horloge zou kopen" Je mist het punt volledig, misschien handig hem nogmaals te lezen zodat je begrijpt wat er bedoelt wordt!!!

En dan “Op de minimale prijsverschillen ga ik niet eens op in” een verschil van 19 EURO vind ik NIET minimaal, want dat is er nog steeds zolang jullie niet in je advertenties op mp vermelden dat jullie gratis verzenden! Je reageert trouwens wel degelijk op de opmerking want anders had je de volgende reactie niet geplaatst (en me geen pbtje gestuurd met de vraag waar ze goedkoper zijn) “Graag zouden wij van u vernemen over welke ( te dure ) horloge`s u het heeft? Dan kunnen wij eventueel de prijzen aanpassen” Er zijn naar aanleiding van de voorgaande reactie van HW ook wel wat conclusies te trekken aangaande het prijs belijdt van HW.

Ik snap trouwens deze opmerking ook niet “Ten eerste adverteren wij inderdaad op Marktplaats en het is natuurlijk onmogelijk om voor iedereen die daar kijkt een passende advertentie te maken want de 1 vind verzendkosten belangrijk en de ander je kvk nummer en weer iemand anders die wil bieden enz enz” even een tip begin met het plaatsen van eigen foto’s, vermeld de garantie termijn, je kvk info en eventueel de verzendkosten. Is echt niet zo heel erg moeilijk hoor en neemt niet heel veel ruimte in beslag een zin of 3 denk ik !!

Horlogeworld Schreef:

Hallo iedereen.

Even een paar misverstanden uit de weg helpen.
Ten eerste adverteren wij inderdaad op Marktplaats
en het is natuurlijk onmogelijk om voor iedereen
die daar kijkt een passende advertentie te maken
want de 1 vind verzendkosten belangrijk en de
ander je kvk nummer en weer iemand anders die wil
bieden enz enz.
Ten tweede zijn wij gewoon ( net als Rob409 ) een
bedrijf die zich aan alle wetten moet houden wat
betreft de verkoop op internet met de bijbohorende
afdracht van 19% btw.
Ten derde denk ik dat Meneer eco-drive probeerd
zijn menig te ventileren en eigenlijk ons bedrijf
niet eens kent.
Op de minimale prijsverschillen ga ik niet eens op
in.
De prijsverschillen op Marktpkaats heeft
natuurlijk niet met vervuiling te maken maar met
concurentie en je bent dan nog steeds, als klant,
de baas op welke account je het horloge zou
kopen.

Wij zitten als bedrijf voor het eerst op een forum
als dit en we willen het graag beschaafd en netjes
houden.

Dus Rob409 succes met zaken doen.
Meneer eco drive succes met je mening
Eddy bedankt voor je objectiviteit.

Beste meneer ecodrive,

In ieder geval bedankt voor al je tips.

Mvg,

Hopelijk doe je er wat mee !

Horlogeworld Schreef:

Beste meneer ecodrive,

In ieder geval bedankt voor al je tips.

Mvg,

Beste ‘‘HorlogeWorld’’ en/of ‘‘horlogeworld’’,
Waarom gebruikt u voor advertenties van Seiko een andere account/naam dan voor de advertenties van Citizen?.

Goedenmiddag Dutchy,

Wij adverteren zeer regelmatig op Marktplaats.
Je mag daar per account 40 advertenties per week plaatsen.
Aangezien wij 350 horloges hebben redden wij dat dus niet altijd. Wij hebben verder geen reden waarom er verschillende account namen zijn. Alle horloges staan op de website en boven de 80 Euro is het gratis verzenden.

Mvg,

www.horlogeworld.nl

Hallo horlogeworld sinds waarneer is er een
beperking op het aantal te plaatsen advertenties op marktplaats ???
Adverteerders genoeg met meer dan 40 advertenties op hun naam !!!

Horlogeworld Schreef:

Goedenmiddag Dutchy,

Wij adverteren zeer regelmatig op Marktplaats.
Je mag daar per account 40 advertenties per week
plaatsen.
Aangezien wij 350 horloges hebben redden wij dat dus niet altijd. Wij hebben verder geen reden waarom er verschillende account namen zijn. Alle horloges staan op de website en boven de 80
Euro is het gratis verzenden.

Mvg,

www.horlogeworld.nl

Goedenmiddag meneer ecodrive,

Hieronder de tekst volgens Marktplaats :

U kunt per zeven dagen 40 gratis advertenties bovenaan de door u gekozen rubriek plaatsen. Hiermee streven we ernaar Marktplaats.nl overzichtelijker en schoner te maken voor al onze bezoekers. De gratis advertenties die u daarna in deze rubriek plaatst worden onderaan geplaatst. U kunt dus altijd en zoveel u wilt gratis adverteren in onbetaalde rubrieken.