Microbrand only

Gaaf model.

2 weken geleden een mail gestuurd naar Lorier en binnenkort zijn ze weer verkrijgbaar en er komen nieuwe modellen aan.

Yes, the Neptune is coming back! We’ll be opening pre-orders for the next batch in Oct/Nov to coincide with the release of new models.

Thanks for reaching out!

Best regards,

Lorenzo Ortega
Co-founder, Lorier

2 likes

enige nadeel van zo’n US based microbrand is dat de prijs uiteindelijk voor ons incl. Alle taxen op ongeveer €500 uitkomt.

Maratac SR-35 Diver


image

Watch Details:

Ceramic Bezel Insert - Extremely Durable
14.4mm Thick & 40 mm Diameter Case
The crown is positioned at the 4 o’clock marker for both left and right hand wear
Case: 316L stainless steel case, cut from a solid block.
Weight: 86.4 grams
Dial: With super luminova C3 color
Dial: With Swiss Super-LumiNova® Grade X1
( Triple Applied C3 )
Second Hand : ( International Orange Pantone : O21C ) + Luminova C3 marker
Strap: Nylon Maratac Strap
Movement: Seiko NH-35 Automatic / Self Winding ( Hacking movement )
24 Jewel movement ( 21,600 Vibrations Per Hour )
Water resistant: 10 ATM
Crown: Conventional Screw Down Crown
Shoulderless Spring Bar
Sapphire crystal domed
Fits all 20mm bands ( Single and 2-piece band compatible )

  • Comes With Black Mil Band With Black Stitching - Green Stitch As
3 likes

Mja, ik las dat meer als oordeel over hoe het eruit ziet. Al is dat “not at all uncomfortable” dan idd wel een vreemde…

1 like

Ook leuk uit België:

18 likes

gaaf ding,specs zijn ook goed

Mooi klokje, maar nog wel heel prematuur. Geen ‘echte’ foto’s, en ook nog geen prijzen. Toch wel even volgen inderdaad!

En de blauwe versie

14 likes

7 likes

Heb jij meer info over dat horloge? Of pluk je de foto’s van internet :wink:

Nou, ik volg ze op Instagram. Het is een kickstarter merk uit Gent België.
Hun site:
https://meraud-watches.com/about/

Er zit in ieder geval een STP1-11 in, die bijvoorbeeld. Magrette ook gebruikt.

2 likes

Zojuist ontdekt in een winkeltje hier: D1 Milano.

Eigenlijk geen idee of het echt een microbrand is of al wat groter/bekender - ze hebben in ieder geval hun eigen brandstore.

€495 voor een automaat. Ondanks dat men me niet kon vertellen wat erin zit ben ik wel benieuwd.
Moet zeggen dat ik die ATRJ02 wel een fraaie uitstraling vond hebben.

Edit: Ik vind ze ook bij Jomashop. Zo “Micro” is 't blijkbaar allemaal niet :slight_smile:

Ik ben deze ernstig aan het overwegen. Mijn vinger zweeft al dagen boven de ‘bestel-knop’…
De Phoibos Eagle Ray.

10 likes

Mooi; doen! :slight_smile:

1 like

Ik vind bij de andere Phoibossen het logo wel mooi, omdat deze wat meer dressy is vind ik het hier wat minder staan. Verder echt een mooi horloge overigens!

1 like

Hey! Ik zit achter Méraud, mochten er vragen zijn, stuur me gerust een PM of post hier maar. Om kort wat info te geven, Kickstarter gaat live op 17 oktober.

Het betreft een “collector’s package”, hiermee bedoel ik dat je het horloge koopt, inclusief is een rubber en nato band. Er werden geen standaardbandjes gebruikt, alles is volgens mijn eigen mallen die ik laat produceren & die uitgetekend zijn.

Er is tevens een stalen band, dit is met rivets (eerste 4 links) de overige links kunnen geschroefd worden, reden is dat de band instelbaar moet zijn qua lengte voor iedereen. Met rivets is dit nogal omslachtig.
De stalen band zal een stretch goal zijn en wordt enkel geproduceerd indien een doel behaald wordt.

Heel spannend maar het voelt goed mijn project eindelijk te delen na er bijna 2j aan gewerkt te hebben.

13 likes

Doet mij net iets te veel aan “Rooibos” denken, maar ziet er aardig uit, dat wel.

Heel veel succes toegewenst, Stijn. De blauwe Bonaire vind ik echt heel tof en aansprekend.
By the way: kun je ook een prijsindicatie geven?
Wie weet ben ik een early bird!

1 like

Via Reddit net onderstaand horloge tegen gekomen, Lecronos. Ziet er wel eigenaardig uit en daarnaast met een NH35 movement, saffier, exhebition caseback. Momenteel nog via Indiegogo te krijgen hierzo.

5 likes

6 likes