Microbrand only

Mijn NTH Scorpene in blauw, heftige hommage aan de Sinn 857 maar toch een mooi ding

In ieder geval mooier dan mijn NTH Catalina, die ga ik nog wel een keer flippen denk ik…

8 likes

Hier de nth näcken vintage White. Blijf het een heerlijk horloge vinden.

10 likes

‘Against boredom on the wrist’ :joy:

2 likes

Monchard uit Zweden.

150 euro.

4 likes

Zien er tof uit, was erg gaaf geweest als het geen quartz was :grimacing:

levering pas in mei 2020 :open_mouth:

21 likes

Die dial! Vratislavia maakt mooie modellen.

1 like

Obris Morgan, tophorloges voor echt een schijntje! (Ps ik heb geen aandelen)

5 likes

Toch een beetje rare types, die Micro brand liefhebbers… ‘ Kijk mij toch eens iets ontdekt hebben wat verder niemand kent’ . Maar ja, het is niet voor niets onbekend, zegt mijn nuchtere wederhelft dan…
Weekend weg naar Kopenhagen en even aan Google gevraagd of ze daar ook een goede vintage watch zaak zit. Wie wil er geen ouwe Rølex, Tudør of Ömega?Dus we liepen langs “ about vintage’ . Klein winkeltje, alles oud hout, maar nieuwe horloges. Het is de naam van een klein zelfgemaakt (of zo u wilt, zelf samengesteld) merk. Hele enthousiaste jongens die heel erg trots zijn op wat ze maken. Kon het niet laten en een (hier al getoonde) witte chrono meegenomen. Of ik de factuur per mail wilde? Tuurlijk, alles voor het milieu. Dat was dom! Deze jongens maken horloges met passie, maar mailen en spammen met nog meer passie. Tikkie vermoeiend. Maar het nieuwe model vond ik toch wel weer heel fraai. En het was een aanbieding die ze nooit meer zouden doen. Die laten lopen. Drie weken later weer dezelfde aanbieding, maar nu echt, echt, echt voor het laatst. Heb me over die ergernis heengezet en mezelf bekend dat ik ook deze heel graag wilde. de derde aanbieding afgewacht, en nu is ie er. Hij lijkt op van alles, maar toch vind ik hem bijzonder! Veel leuke details. Mooie houten doos, drie extra bandjes erbij.
PS: als je hem ook zo mooi vindt, hij is vast binnenkort (en ik denk dan voor het laatst) vast weer in de aanbieding…

§``

7 likes

Ook…

…zijn ooit als microbrand begonnen. Dus, ik snap nooit zo dat mensen afgeven tegen kleinere merken. Het zal wel iets te maken hebben met “Wat de boer :man_farmer: niet kent, dat vreet hij niet.” of wat meer politiek correct: “Onbekend maakt onbemind.”

3 likes

Deze vind ik ook wel mooi zeg

15 likes

Die is idd erggg mooi :ok_hand:.
Eens online gaan zoeken. :grin:

1 like




11 likes

De blauwe is mooi :ok_hand:

Vratislavia kende ik nog niet maar hebben best een leuke collectie nu ik hun site bekijk :star_struck:

Goedemorgen allemaal!

Het delen waard m.i.: Serica. Any thoughts?

Het WWW fieldwatch model is ontworpen door Matt Hranek, de schrijver van A Man and His Watch en de oprichter van W.M. Brown Project.

.

9 likes

Leuk ding. Deed mij in eerste instantie meteen denken aan een Hamilton.

3 likes

Deze is weer geflippert. Op het oog een prima horloge, maar de kwaliteit viel erg tegen. Endlinks met veel speling, slechte en slecht geplaatste lume, kleur van de wijzers en indices wijkt af. Ben voor nu wel weer even klaar met micro brands.

Opnieuw opgestart, maar nog steeds: microbrand…

10 likes