Microbrand only

Al langer aan het kijken naar dit model, en ik heb net een horloge verkocht dus op de bekende bestelknop gedrukt. Eerst iets verkopen en dan weer kopen(proberen we)

Er staat nog een Marc & Sons te koop. :wink:
Nu deze besteld.

Reise RESOLUTE - ALPINE WHITE .Als het goed is in januari op de mat.
Was nog op zoek naar een horloge met witte plaat.

  • Solid Titanium with ULTRAHex Coating (up to ~1200Hv hardness)

  • SII NH35A Automatic Movement

  • 100m (330ft) / 10ATM

  • Screw-down crown with custom reverse engraved logo

  • FULL LUME Sand textured dials with applied indexes

  • Swiss Superluminova C3 & BGW9

  • Sapphire Crystal with inner-side Super-AR

  • Tropics rubber strap with custom titanium hardware and leather backing

  • Screw-down solid titanium caseback with VITON® gasket

  • Included extras: Tarpaulin watch pouch

  • 40.5mm case width

  • 11.5mm case thickness

  • 46mm case length /lug-to-lug

  • 20mm lug width tapers to 18mm at buckle

  • Weight: 65g

7 likes

Heb ik ook naar gekeken. Mooi horloge.

1 like

Nieuwe Traska in aantocht;The Commuter
Pre-order op 10-01-2021 en leverbaar in maart.
Ze hebben mooie dresser afmetingen en persoonlijk vind vooral de groene lekker.
Overigens is dan ook de populaire Freediver weer leverbaar,nu ook met ceramische bezel.

6 likes

Tof horloge maar een beetje teveel homage naar mijn smaak.

4 likes

Vind het wel meevallen,de combi groen/oranje zou idd te toevallig zijn maar verder wel ok.

1 like

Ooh, thanks for the headsup. M’n Freediver was fijn, maar net te groot/hoog voor mijn pols, dit zou wel eens ideaal kunnen vallen. Dus mogelijk straks weer aan de Traska.
Brushed zijkanten ook grote plus! Hoe minder bling, des te beter.

1 like

Nouwwww de overige kleuren zijn ook precies hetzelfde. En de kastvorm en de band. Het enige wat anders is, is de datum op 6 en de marker met dubbele streepjes die op een andere plek zit.

Verder niks mis mee hoor, mooi horloge.

2 likes

Ik vind ze voldoende verschillend,helaas zijn de meeste horloges rond met wijzers en zijn zwart en wit populair :grin:

2 likes

Dat is waar :grin:

1 like

Ik vind de Rolex wijzers en kroon wat eleganter dan die van de Traska, maar wat ik bij de Traska mooier vind, is de dubbele indice op de 12, ipv 3,6,9 (bij die zwarte versie dan).

1 like

Nieuwe Freediver staat ook op de site, als preorder.

Is wel van $375 naar $575//600 gegaan. :flushed:
Lijkt me dat een Miyota 9019 niet $200 duurder is dan een Seiko NH35, toch? :money_mouth_face:

:grin:

Prijsverschil is best veel maar ze waren destijds ook ik een zucht uitverkocht.
In sommige versies zit nu wel een ceramische bezel

1 like

Helemaal overheen gelezen. :sweat_smile:

Nou, ik denk ook vooral dat ze zich een 2e Halios wanen…

En ik kan me de kritiek op de Maen Hudson nog herinneren, waarbij sommige mensen ook vonden dat het bij lange na geen 400 of 500 euro waard was en daar zat dan nog een ETA 2824-2 in.
Ik weet niet of die Miyota 9019 net zo luid is als een 9015/90S5, maar als dat wel zo is, is dat al 1 reden voor me om hem te skippen.
Ik heb 2 horloges met 9015/90S5’s en die zijn beide luider dan ik leuk vind. Ondanks dat ze erg strak lopen qua tijd, klinkt het bijna krasserig/aanlopend.
Ben dus niet een Swiss-only snob ofzo, maar dat is een specifiek detail waarin een ETA wel echt een voordeel heeft, en Selitta mogelijk ook.

2 likes

Scherp,daar lijkt het verdacht veel op idd :face_with_raised_eyebrow:

Ik kende het merk “Hemel” (US-based) niet, ze bestaan sinds 2016. Vind de eerdere modellen ook niet echt super.
De Airfoil daarentegen vind ik geslaagd.

Ok, de zoveelste op een Seagul ST uurwerk gebaseerde chrono, heftig knipogend naar klassiek design, moeilijk te betrappen op enige originaliteit en nee, ik zal hem denk ik niet aanschaffen.
Maar als ik deze regelmatig in het wild tegen zou komen dan zou dat een stuk plezieriger zijn dan vele andere modellen.

Hier kan je mee voor de dag komen. Toch?

6 likes

Mooi horloge! Ik vind het ook wel tof als je een Type XX pilotenhorloge homage hebt waat ‘Hemel’ op staat :grin:

2 likes

Een gelijkend horloge met altijd de juiste dagaanduiding: :wink:

Schallmauer - Tradition - Armband: Lederband hellbraun / Verschluss Stahl (vandaag.de)

10 likes

3 modellen beschikbaar.
GSD-4M Pilot meest geslaagd naar mijn mening.

8 likes

Da’s ook de eerste Hemel met een blauwe wijzerplaat die echt blauw is. Veel van hun horloges lijken een blauwe plaat te hebben maar dat is slechts schijn. Ze overdrijven op foto het effect van de antireflectiecoating.
Zo’n Seagull is wel mooi om te bekijken, eigenlijk de mooiste display caseback onder de 2000 euro of zo. Of zijn er alternatieven?

Met de nadruk op ‘wanen’. Qua afwerking vond ik de Traska (Summiteer) tegenvallen, maar op een prijsniveau van ~400 was dat prima. Well stukken beter dan de Maen Hudson, die was gewoon ver onder de maat, zeker op basis wat men beloofde.

Met een beetje zoeken kan je mooiere horloges vinden dan de Traska voor rond de $600,- , ook met Zwitsers uurwerk.