Microbrand only

Is deze toevallig al eens voorbijgekomen hier?
Kon zo op het eerste gezicht nog niets vinden op de HF site…
Vond het leuk om over het proces van vader en zoon te lezen, ben benieuwd of iemand hier deze al eens in real life heeft gezien .

https://berlewatches.nl/

Altijd leuk een Nederlands merk.

1 like

Kruising tussen Maurice Lacroix Aikon en Brunmontagne.
Nice. :+1:

3 likes

“Het zit in de details” is een kopje op de ‘Over ons’-pagina. Daar ben ik het mee eens en dat is juist wat me stoort. De visuele “sensibility” is er niet wat mij betreft. Dat komt terug is de naam, het logo, de website in z’n algemeen, het gebruikt van Times in het bijzonder, de dikke bezel en oversizede 6 op de wijzerplaat. En de horloges staan schreef, zie plaatje met lijnen getrokken in Photoshop.

3 likes

Mooi verhaal en een toffe reis om met je vader/ zoon te maken.

In die prijsklasse is het ze gelukt om een vrij eigen horloge te maken, maar ik moet zeggen dat je de prijsklasse er ook wel aan afziet.

De naam bekt lekker, maar het is een samenvoeging van hun beider namen. Dat doet mij altijd denken aan de inventiviteit van menig lokaal transportbedrijf. Maar goed, ga er maar aanstaan, de perfecte merknaam voor een horloge bedenken. Het is niet voor niets dat failliete merken regelmatig nieuw leven in wordt geblazen.

4 likes

Dit gaat ook nooit lukken, met geen enkele foto. En geloof je nu echt dat dit horloge na CAD en CNC scheef is? :face_with_hand_over_mouth:

Zie net dat ik mijn 2 favoriete microbrand horloges nog niet heb gepost in dit topic

MkII Nassau 369

Serica 4512 Commando

12 likes

Een graad naar links draaien en de horloge ziet er niet meer schreef uit.

Verder eens met Janszoon.

2 likes

Dan staat de foto scheef en niet het horloge.

scheef of recht, het horlogeontwerp spreekt me niet zo aan,
beetje Maurice Lacroix van AliExpress
of Pagani met een Miyota erin
ik vind de kast te plomp
en in de specificaties lees ik dat het horloge waterproef is
waterproef klinkt wel goed

3 likes

Als we zo beginnen: er is geen boven en er is geen onder maar we vliegen wel met 2 miljoen km per uur door de ruimte.

Hoe dan ook, oog voor detail ontbreekt en dat is – wat mij betreft – wel een manco voor een horlogemerk.

Eensch!

Nou idd dat dacht ik ook direct :grin:

1 like

Leuk ding! Iemand ervaring met het merk en de kwaliteit?

De steeldive :+1:t2:

1 like

12 likes

11 likes

Deze blijft ook echt geweldig :star_struck:

1 like

Geloof het niet, ik kwam het stukje tegen op het web en kon me wel vinden in de gesprekken tussen vader en zoon over “het” horloge. En dan samen iets bedenken en uitvoeren vond ik leuk om te lezen. :innocent:

1 like

Thanks

Ik ken de heren toevallig ook! Berry kreeg een horloge van zijn vrouw cadeau en als verrassing bracht ik die zelf even langs! Leuke mensen en lekker over horloges zitten kletsen. Later bestelde Leon zelf ook de Original nog voor zichzelf :grin:.

Heb zelfs wel met ze gesproken over hun ideeën destijds en wat “geholpen” met de vragen die ze hadden. Erg leuk om te zien dat ze het ook daadwerkelijk gedaan hebben! Wens ze alle succes!

6 likes