Mijn eerste Seiko! (7019-8080, sn 700937)

Door het lezen van dit forum enthousiast geworden over de klassieke Seiko horloges :slight_smile:
Dus maar eens marktplaats in de gaten houden. Vorige week liep ik tegen deze Seiko aan voor 25 euro incl de verzendkosten. Een automaat uit oktober 1977 (volgens de seiko-date-calculator). Het horloge loopt redelijk op tijd (1,5 minuut achter na 24 uur) en vertoont tot dusver geen mankementen. Het horloge sprak me erg aan door zn eenvoudige (volledig) zwarte puntgave wijzerplaat. De ring op de plaat geeft de uren aan, alsmede de stalen ring om het glas. Het bandje dat de verkoper er bij verkocht er snel afgehaald en zwart leren bandje eraan van goede kwaliteit (Danish Design)
Ik heb het horloge eerst schoongemaakt (extern). Daarna gepolijst met een lappenschijf en polijstpasta, de meeste krassen hiermee verwijderd en de putjes bijna niet meer zichtbaar. Verder zijn hierdoor de ‘scherpe’ randen wat ‘zachter’ geworden. Het kunstof glas (is me niet helemaal duidelijk of ie origineel is) gepolijst met Pol-pasta, daarna met tandpasta.
Ik ben erg tevreden met het resultaat, mn eerste Seiko ziet er bijna weer als nieuw uit :slight_smile:

Hier de voor (van marktplaats) en na foto’s ;

Voor:

en na:

Wauw die is opgeknapt, gefeliciteerd hoor met je 1e Seiko (tu)
Zo zie je maar dat je voor weinig een pracht horloge om de pols kunt hebben :wink:
Ik wens je er heel veel (draag) plezier mee/van!

mvg, Frans

Zo zie je maar weer, een leuke vintage hoeft niet duur te zijn.

Veel plezier met de aanwinst(tu)

Mooi horloge,en vooral mooie fotos.

Pracht resultaat!!!

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Groet, Justin

Erg mooi stukje Japans design en met de zwarte leren band een stuk opgeknapt.
Veel plezier met je aanwinst (tu)

Mooi die bandwissel (tu) lekker eenvoudig, sierlijk horloge.

Gr.
Patrick - die Seiko steeds leuker gaat vinden

ah… die is mooi geworden. Nog iemand besmet met het 7009 virus.
2 weken geleden kreeg ik een 7009 van me schoonvader. Hij werkte in de bouw en daar ziet het horloge dan ook naar uit. Dus met een lappenschijf en wat tandpasta moet ik 'm er ook beter uit kunnen laten zien :slight_smile:
Hij zelf draagt ondertussen een nieuwere seiko, waardoor de 7009 al een aantal jaar in een laatje heeft gelegen. Toen ik hem kreeg even heen en weer slingeren en hij liep weer als een zonnetje.
Een foto van exact het zelfde model

By eref
http://profile.imageshack.us/user/eref
at 2010-11-24
Bij mij op de dial staat DX Automatic.
ik weet nog niet wat dat betekend.

Ondertussen via Ebay een mooie 7009 gekocht zonder krassen en een champagen/goud kleurige dial. Ik denk dat ik nog wel een paar verschillende 7009’s ga zoeken.

DX is volgens mij kwalitatief wat beter dan een “gewone” 5. Vaak hebben ze “hacking”, dat de secondewijzer stil gezet wordt als je de tijd instelt.