Mijn horlogemerk verder laten uitgroeien (S.K skeleton watches)

Hallo Beste forum leden.

Zoals de meeste van jullie weten of merken stop ik toch steeds meer tijd in het maken van mijn horloges. Ik kan hier mijn voldoening uit halen, zowel de gesprekken die ik voer onder het genot van een bakje koffie als het maken van de horloge`s zelf.

De groei van mijn eerste model tot mijn laatste model heb ik zeker niet alleen aan mezelf te danken, maar ook aan iedereen die mij feedback en adviezen heeft gegeven.

Het horloge wat ik 2,5 jaar geleden had gemaakt om het skeletteren uit te proberen:

De projecten waar ik momenteel mee bezig ben:


Ik ben iemand die graag groot denkt en niet snel genoegen neemt met minder vandaar dat het plan is om binnenkort een daadwerkelijk bedrijf op te starten.

De hulp die ik nu of in de toekomst gebruik om alles wat sneller van de grond te laten komen.

Website: @Thieuke
Foto`s: @malus65
Extern verkooppunt: @SuperC

Wat ik tot nu toe bereikt heb

  • Bijna 350 volgens op mijn facebook pagina
  • Veel connecties kunnen leggen in het horloge wereldje (Een groot deel van de zelfstandig horloge merken weet onderhand wie ik ben en wat ik doe)
  • Uitgenodigd bij Dutch-made zodat ik op een stand enkele projecten kan tonen.

Maar gezien hier ongelofelijk veel kennis op dit forum aanwezig is in alle aspecten leek het me een goed idee om dit topic eens aan te maken.

Als eerste zit ik met de merknaam. Dit is het eerste waar mogelijke toekomstige klanten mee in aanraking komen. Dit is iets wat zowel uniek moet zijn, maar toch ook als kwaliteit moet klinken (zowel nationaal als internationaal). Ik heb hier lang over nagedacht, maar hier kom ik maar niet tot een succesvol resultaat. Graag had ik jullie hulp hierbij.

Ten tweede. Zoals ik al eerder aangaf is er veel kennis op dit forum aanwezig. Dan heb ik het niet alleen over technische kennis, maar ook over marketing, mogelijke connecties en algemeen gezond verstand. Als je ook maar iets van een idee hebt, of mogelijk iets kan beteken zou ik het heel graag willen horen. Al zijn het kleine tips, alles is welkom.

Voor iedereen die mee denkt alvast erg bedankt. En wie weet heeft van der klaauw en grƶnefeld er in de toekomst een concurrent bij :stuck_out_tongue_winking_eye:

93 likes

Prachtig om alle vorderingen te zien! Veel succes met de verdere ontwikkeling van het merk.

Heb je ook al instagram? Facebook dat is zoooo 2017! :tipping_hand_woman::tipping_hand_woman:

2 likes

Een merknaam laten opperen is vrij delicaat. Diegene die hem bedenkt kan daar rechten aan ontlenen. Een merknaam zul je moeten vastleggen bij het Benelux merkenbureau, anders kan iedereen er mee aan de haal gaan. Komt er een interessante naam (en je vind het iets) voorbij dan zijn er gelijk mensen bij om urlā€™s vast te laten leggen waarin de merknaam voorkomt. Je bent de naam al kwijt voordat je hem Ć¼berhaupt kunt gebruiken.
Los van wat hierboven staatā€¦ wat een vakmanschap zeg. Prachtig

7 likes

Ketelaars.
Geen dank. :+1:

14 likes

Zo lang je kwaliteit levert is een merknaam in de horloge wereld niet mega belangrijk misschien. De meest begeerlijke merken voeren de naam van de oprichter(s), welke in andere talen niet altijd even lekker uit te spreken zijn.

1 like

Of met een wat klassiek tintje: Ketelaers?

6 likes

Heel veel succes.

Merknaam, twee letters SK thats it :wink:

1 like

Dat snappen ze in het buitenland niet. En kunnen ze al helemaal niet uitspreken. :smile:

3 likes

De norm is gewoon de eigen naam, en juist in jouw geval lijkt me dat heel logisch. Ik denk dat de kernvraag is wat je wil gaat leveren. Wil je zelf modellen gaan bedenken en produceren of blijf je unieke horloges maken, persoonlijk hoop ik het laatsteā€¦

4 likes

Gewoon ā€˜Stefan Ketelaarsā€™, anders niet.:ok_hand::sunglasses:

5 likes

Alleen de achternaam is wel cleanerā€¦

2 likes

Ik vind dat Stefan Ketelaars best een goede naam is. Je bent een kleine, onafhankelijke horlogemaker. Dan is het in commercieel opzicht best aantrekkelijk en ook een beetje romantisch (toch wel) je eigen naam te gebruiken, wat bij andere (best grote namen) als Gronefeld, CvdK & Konstantin Chaykin ook gedaan wordt. Ook kleine oplages, maar ook stuk voor stuk kunstwerkjes.

Het lijkt mij in principe leuk om aan jouw project te werken. Ik doe een retailgerichte opleiding waar ik over 3 maandjes in ga afstuderen. Ik moet nog een keuze makenā€¦ Of daarna vakschool (dan kunnen je oplages hoger, bijvoorbeeld, even kort door de bocht ) of International Business (de naam zegt het een beetje al hahaha).

Die schoolkeuze ligt nog bij mij, maar als je mij in het team wilt dan zou ik je eventueel met een van die 2 vakgebieden kunnen bijstaan.

8 likes

Wat een forum, helemaal top!:+1:
Iedereen veel creativiteit gewenst en daarna welterusten all.

7 likes

Cettlar? Ketlar? Klinkt een beetje als Kevlar :stuck_out_tongue: Steve Ketlar Skeleton? :stuck_out_tongue:

Succes @stefanketelaars

1 like

sKs Watches

4 likes

Bij een sterk merk hoort ook een sterk logo

26 likes

Of iets met een vertaling van Ketelā€¦

Cauldron

4 likes

Gaaf dat je er verder mee wilt! Eens met dat je eigen naam als merknaam gebruiken heel natuurlijk is.

Tenzij je een naam hebt wat in dit rijtje thuishoort natuurlijk, maar dat is bij jou niet van toepassing: https://blazepress.com/2014/06/45-unfortunate-names-ever/

De uitspraak voor anderstaligen komen ze ook wel over heen. Luister maar eens hoe Amerikanen Jaeger LeCoultre uitspreken.

Daar bespaar je Stefan een hoop werk mee :joy:

2 likes

Geen input, buiten erg vee succes gewenst! :wink: erg mooie horloges in de OP.

1 like

Het logo is nog niet helemaal juist.

Dit ontworpen logo zou passen bij de naam Ketel-laars, maar het gaat hier om Ketel-aars (ik onthoud me in dit geval van het maken van een ontwerp).

12 likes