Mijn horlogemerk verder laten uitgroeien (S.K skeleton watches)

Succes, Stefan!

2 likes

‘Ketelaar’ voor de Engelse, Amerikaanse markt…?

Zou ik niet doen :grin:

1 like

En een bijkomstigheid is dat je SK ook nog kan zien als abbreviatuur van het woord skeleton.

2 likes

Je moet je toch wel over een fatsoenlijk font buigen toch. Als je geen beeldmerk gebruikt, moet je toch een woordmerk kiezen. Times New Roman kan echt niet.
Zelf vind ik een mooi logo wel wat hebben, maar dat kan ook nogal eens mislukken in mijn ogen.

2 likes

Die laatste betekenis ligt er veel te dik bovenop. Zoals in het Nederlands bij het horlogemerk “FANTASTISCH”.
1 aan fantasie ontsproten
2 toverachtig mooi
3 ongelooflijk, zeer: fantastisch duur

Fantastisch horloge. :yum:

1 like

vind ik een moeilijk woord. Opgezocht. Betekent: afkorting.

4 likes

Erg tof dat je een gewoon voor gaat. Ik zal je op Facebook volgen. Wat betreft je naam zit je met je achternaam wat mij betreft goed. Let wel op als je anderen mee laat danken over zaken als merknaam etc om redenen die hierboven al zijn genoemd.

1 like

Geliked en volgend nu :wink:

1 like

Pas op met de vertaling of de namen.
Ik heb nooit een nederlandse gezien die Claude was genoemt…
Als je Ketelaars op zijn frans hoort… :confused:
(Lul n spek…)

5 likes

Videre watches by Stefan Ketelaars.

Videre is Latijn voor “zien” aangezien het opengewerkte horloges zijn :yum:

3 likes

Go Steef! Mijn steun heb je!

Voor de marketing mag je me altijd ff contacten… ge wit me te vinden!

3 likes

Absoluut belangrijk. De Rabo bank wilde filialen openen in Roemenië. Rabo betekent in het Roemeens “ik roof”. Even opgezocht: “De Rabobank Groep is actief in Roemenië via haar dochterondernemingen.” :sweat_smile:

Dan zou ik een imperativus gebruiken. Een infinitief voor een merknaam is raar. Dus “Vide”. “Kijk!”. Of imperativus meervoud, “Videte”. Ouderwets vertaalt: “Kijkt!”, maar meer met het gevoel: “kom kijken!”. Prima qua betekenis, maar het bekt niet zo lekker vind ik.

4 likes

Wellicht Cauldronne, in de trant van ketel, maar klinkt net iets chiquer

2 likes

Ik blijf hierbij :joy: leg je hem alvast vast @stefanketelaars? Ik doe hierbij afstand van alle rechten op deze naam dus geen zorgen haha.

Voordelen:

  • Blijft indirect je eigen naam
  • Klinkt volgens mij in meerdere talen prima
  • Google maar, je komt in principe alleen (heksen)ketels tegen, dus geen concurrentie op de naam (en jij maakt ook mystieke brouwsels van horloges)
  • Klinkt chique / duur maar ook innovatief / futuristisch
  • oude zwarte ketels hebben iets dat ‘crude’ uitstraalt. Mocht je handwerk als signature look willen behouden, past dat hier ook wel bij. Is compliment overigens.
5 likes

Hoi Steef geweldig dat je ervoor gaat! Geen suggesties aan deze kant qua naam ed. Zelf niet zo snel onder de indruk van skeleton horloges, maar jou voorbeelden zien er prachtig uit. Hier dus ook een diepe buiging!

1 like

Ik vind het wel mooi. Het staat dan weer niet zo professioneel als het ontstaan van een merknaam voor de eeuwigheid in zo’n draad van een Nederlands horlogekibbelforum terug te vinden is. :zipper_mouth_face:

2 likes

Logo is een must.
Je naam juist geachreven kan je logo zijn uiteraard.

Maar je moet iets hebben waaraan je herkenbaar bent en wat je kan gebruiken om deze herkenbaarheid te vergroten dmv het telkens terug te laten keren en van alles en nog wat. In 1blik het merk herkennen door logo is in mijn ogen een belangrijk deel van je merk en herkenbaarheid hiervan…
Net als juiste kleuren kiezen waardoor 1 oogopslag voldoende is om het te zien/herkennen/opslaan.

2 likes

Vidēre, bekt lekker…!

1 like

Neuh. Een Cauldron is een heksenketel, kookpot of vulkaan en in mij doemt dan ook een jaren 90 horloge op van natuursteen. Een soort Chinese marketingversie van de Tissot Rock.

Chique is als je jezelf zonder verdere vertaling of uitleg verheft tot een wereldmerk. Raphael, Cartier, Michelangelo en Grönefeld deden dat. F. P. Journe had nog initialen nodig. :slightly_smiling_face:

Ik hoop dat Staudt daar ook ooit nog eens geraakt. :+1:

Yup. :slight_smile:

1 like

Exact dit! Geen lekkere naam dus :wink:

2 likes