Mijn horlogemerk verder laten uitgroeien (S.K skeleton watches)

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Doe dit maar niet. Daar haal ik namelijk mijn kaiserschmarrn :smile:

filiale-47-rheine_191_1
(Ik woon in West-Duitsland, sommige mensen noemen het Enschede)

4 likes

:slight_smile:

Mooi om te zien dat je je vakmanschap op zoā€™n manier uit wil gaan breiden. Veel goede adviezen hierboven, maar bij het kiezen van een naam, kijk ook naar de merknamen aan de onderkant van de markt. Daar zijn zoveel marketingtrucjes toegepast met verfranste namen, namen die lijken op oude horlogehuizen, verzonnen histories, etc. Dat je met de verkeerde keuze ook met verkeerde merken geassocieerd kan worden. Mijn stem gaat ook naar Ketelaars. Lekker nuchter Hollands. Daarmee zeg je ook: het gaat om het product, niet om de poespas.

Klopt en het is geen tweekleurig konijn of een Limburgerā€¦ ge het gelijk man

5 likes

Doe maar niet, @stefanketelaars mijn plakmerkalarm ging meteen af toen ik het las.

2 likes

Whahaha :joy: Kranz & Kessler

Nee joh, daā€™s binnenkort ook gewoon Holland. Ze komen het annexeren met een oud turfschip wat nog in de kelder van het Mauritshuis ligt. :slight_smile:

http://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/hollander#.WqbzTqjwYUE

Yup. :slight_smile:

1 like

Ketelaars lijkt me ook wel interessant hoor, maar dan vooral om het idee erachter; simpel en Nederlands, eerder dan hoe het in werkelijkheid klinkt. Er zijn zoveel mooie Nederlandse namen dat hiervoor zouden passen, maar ā€œKetelaarsā€ heeft dit nu net niet als horlogemerk vind ik persoonlijk.
Misschien klinkt de achternaam van je vrouw, of zelf de oorspronkelijke achternaam van je moeder of grootmoeder net iets gepaster voor een Horloge?

1 like

Ja daar heb je ergens wel gelijk in. Ik ben het zelf ook met je eens dat Ketelaars niet de eerste naam is die je associeert met horlogeā€™s. Maar ik ben het ook met de stelling eens dat ik juist met trots mijn achternaam op een horloge moet zetten. Mischien omdat het juist een eigenaardige naam is dat dit juist blijft hangen?

7 likes

100% eens. Jou naam op door jou eigen vervaardigde horloges. Hoe gaaf is dat :+1: Ik zeg : doen

1 like

Nog niet, binnen een paar jaar wsslk wel!

3 likes

Kijk uit dat ze geen spatie op de verkeerde plek zetten, anders wordt het ketel aars en daā€™s waarschijnlijk heel interessant op bunga bunga feesten, maar niet in de horloge wereld :wink:

1 like

Stellar is al een gebruikte naam, betreft een crypto currency

1 like

Ik zou je naam gebruiken en gaan voor kwaliteit in het uurwerk met een mischien geen makkelijke internationale naam in plaats van andersom. Dan volgt je naamsbekendheid vanzelfā€¦

1 like

nice! ziet er echt gaaf uit.

3 likes

Bedankt! De bruggen aan de onderkant zijn nu af, vanavond even kijken hoe ver ik kom met het skelleteren van de tandwielen en het blauwen van alles. Ik verwacht dat dit horloge deze week af is.

@Eddio Klopt! ik heb dat ook in mijn portfolio. (weer on topic) stellar is al gebruikt bij een ander horloge merk.

Dan moet je niet verder zoeken.

Eigenaardig is de naam zeker niet, maar als je internationaal wil gaan dan hoop ik alvast dat een engelstalige de ā€œEā€ niet als een ā€œiā€ gaat uitspreken. Kitelaarsā€¦ Mjaā€¦

Ik zou ook gewoon voor Ketelaars gaan, dat is wat het is.

En qua herkenbaarheid, daar zou ik me geen zorgen om maken. Ik heb slechts enkele malen iets over Holthinrichs watches gelezen, en dat is ook blijven hangen.

Ketelaars heeft in het buitenland dezelfde ā€œongelukkigeā€ klank als Heineken. Volgens mij een absolute reden om die naam aan te houden.
Succes!!

10 likes