Ben stiekem ook een beetje fan aan het worden van Laco horloges dus dank voor het delen van je verhaal en geniet van je ‘nieuwe’ aanwinst…hoewel ik er alle vertrouwen in heb dat dat niet al te moeilijk gaat worden
Wow!!! Wat een verhaal, en wat een gaat horloge!!;;
Ik ben al jaren fan van de Laco fliegers, maar je hebt hier wel een pareltje te pakken!
Heel gaaf dat hij weer goed werkt!
Magnifiek, wat een vondst en wat een verhaal erachter
Altijd smullen van posts als deze!
Voor één keer geen draagplezier, maar vooral veel plezier met deze klok vol historie toegewenst.
Prachtig en een goed verhaal er bij. Kan niet beter. Veel plezier er van.
Gaven ze tijdens jouw bezoek niet aan waarom ze het horloge wilde overnemen van je?
Gezandstraald (beadblast), tenzij ze dat vroeger anders deden.
De grijze finish lijkt een opgebrachte laag te zijn, op een paar plaatsen waar wat beschadigingen zitten zie je messing.
Op foto’s op het web heb ik ook exemplaren gezien waar onder de laag gewoon staal lijkt te zitten.
Dat zijn waarschijnlijk latere exemplaren waabij voor een ander materiaal is gekozen vanwege materiaal schaarste.
Is nu met een beetje goede wind in de zeilen een 10K plus horloge als je 'm in deze staat op de Baai zet. Wat een subliem fraai uurwerk, is typerend voor de B-Uhren. Geweldig ding, supervondst destijds!