Mipnick's Seiko Sale!

Hi iedereen!

De laatste Seiko’s mogen eruit. De reden? Ik wil wat geld vrijmaken voor een groter doel. Om welke horloges gaat het? Voor we aan het lijstje beginnen: alle foto’s zijn gemaakt door mij in normaal licht. Foto’s zijn tevens onbewerkt en wristshots zijn van mijn 17cm tuinkabouter pols.

Nummer 1: Seiko SARB033
Een all-time favorite, de Seiko SARB. De mooie maat van 38.5mm die iedereen past, het eenvoudige sjieke design en veelzijdigheid maakt dit een must! Het horloge heeft qua design iets weg van een instap Grand Seiko, wat tot dit toch mooi een soort baby GS maakt. Het horloge verkeerd in prima staat, er zitten alleen een aantal haarlijntjes en bandenwissel sporen op. Op het glas achterop lopen twee krasjes en de conditie van de 2e band is wat minder (maar wel een aantal nette schakels). Al met al een coole classic, die voor werkelijk iedere gelegenheid kan. En natuurlijk steeds zeldzamer :grin:

Merk en model: Seiko SARB033.
Diameter: 38.5
Leeftijd: Vermoedelijk 2017, ik weet niet of de SARB in 2007 al in productie was.
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2022
Factuur en/of certificaat: Nee.
Originele doos en/of eventuele accessoires: Full-set, dus met het garantiebewijs, dozen en boekjes… Owja, en een extra originele stalen band.
Verzendkosten of afgehaald: Mag allebei, verzendkosten koper.
Conditie (krassen, werking etc): Zie het verhaal en de foto’s.
Soort uurwerk en kaliber: 6R15
Vraagprijs: 450 euro vast, dit heb ik ook voor het horloge betaald inclusief nieuwe (gebruikte) band.

Onbewerkte foto’s:

Nummer 2: Seiko SBDY063 “Turtle master” mod
Hoe maak je een King Turtle nog gaver? Sloop die lelijke dag-datum pukkel van het saffier af en stop er een originele MarineMaster 300 plaat + wijzers twv 125 euro in. Dit horloge is dus een mod, maar wel een die 100% origineel Seiko is. Ook niet onbelangrijk; de doos en papieren zitten erbij. Het horloge is in bijna-nieuwstaat, op een paar kleine plekjes na. Er is ooit iemand uitgeschoten bij het openmaken van het horloge, waardoor er wat krassen op de achterkant zitten. Een kras loopt door op de linker zijkant, maar dat zie je niet als je het draagt. De special edition caseback van de Manta zit er ook bij, maar die heeft flinke krassen. Daarom zit er nu een SRPE775 caseback op. Verder is het enorm tof dat dit de King Turtle was, want dat betekend dat er saffier IPV harlex inzit en er een ceramische bezel insert in zit. Al met al een echte knaller!

Merk en model: Seiko SBDY063 Turtle.
Diameter: 45, maar draagt veel kleiner.
Leeftijd: 2020
Originele doos en/of eventuele accessoires: Full-set volgens mij (zie foto).
Soort uurwerk en kaliber: 4R36
Vraagprijs: 475 euro, nieuw is hij 540 en dan zonder de dure plaat en wijzers

Horloge 3: Ninja SKX Mod

Niet volbloed Seiko, maar wel een toffe mod. OEM Seiko plaat, wijzers en een Seiko NH36. Voor de rest komen de onderdelen van Namoki. Hierdoor dit er saffier in en heb ik hem keurig kunnen uitlijnen. Seiko, lees je mee?
Let op, dit horloge komt als head only. De band op de foto’s is dus voor het idee, maar hey; zelf een leuke band bedenken is cool. Echt een leuke mod dus, en nog helemaal nieuw. Zelfs de sticker zit er nog op achter.

Merk en model: Custom Ninja SKX Mod
Diameter: 42mm
Leeftijd: 2022
Originele doos en/of eventuele accessoires: Ik doe er een Seiko doosje bij.
Soort uurwerk en kaliber: NH36
Vraagprijs: 375 euro

Reageren mag via PB, you know the drill :grin:

Groetjes!

28 likes

De SARB is naar een forumlid met een geweldige naam en is dus niet meer beschikbaar.

Gelukkig staan daar dan nog die twee gave (Seiko)mods!

Je mag ook een bod doen, dat heb ik liever dan 40 keer uppen. Als je een Seiko SNJ025 (Arnie re-issue) hebt vind ik ruil ook goed :+1:

6 likes

Zijn er vragen over de mods over bijvoorbeeld? Dan kun je altijd een berichtje sturen.

De turtle is nu 450 euro en de Ninja SKX is nu 350euro.

Een goed bod mag ook, ik ben wel toe aan wat nieuws.