Misprint Rolex Explorer logo?

Avond! In mijn zoektocht naar een Explorer (14270) al aardig wat gezien. Maar nu kwam ik vandaag onderstaande tegen. Voor zover ik kan beoordelen een originele 14270 maar met (zo lijkt het) een misprint in het logo. Zoals te zien zit er een extra rondje in het 4e piekje van de kroon.

Heeft iemand hier ervaring mee, komt dit vaker voor en is er iets aan te doen? Ik kan mij voorstellen dat dit niet een misprint is die gewild is.

2 likes

Ik gok alleen een nieuwe wijzerplaat… Dit maakt hem niet per se gewild nee lijkt mij, hier gaan mensen zich denk ik eerder aan ergeren… Zo’n verkeerde uitlijning op het logo heb ik nog nooit gezien :grimacing:

Alles wat afwijkend is, maar wel uit de fabriek komt, zal extra stijgen in waarde.

Gek genoeg.

6 likes

Dat is een indicator voor de gangreserve…

5 likes

Dit lijkt me geen 14270: de 3 heeft namelijk geen opvulling met superluminova. DAarnaast lijkt de kleur van de lumen blauw en dat kan niet op een 14270. Het zou dan een 214270 moeten zijn, maar ik kan niet 100% zeker zeggen of dat zo is aan de hand van de foto’s.
Zou 'm in ieder geval laten liggen.

1 like

Heeft geen Rehaut en de print is bijvoorbeeld minder dik, ook is het borstelen diagonaal op de poot en zijn de indexen/wijzers kleiner, geen 214270 dus…

1 like

Je hebt helemaal gelijk: ontbreken van de rehaut helemaal over het hoofd gezien!
De grade van de lugs kan ik zo niet zien op die foto’s overigens.

2 likes

Bovenste foto zie je diagonale lijnen op de poten :grimacing:

1 like

geloof je, maar die kan ik niet zien…

1 like

Volgens mij zijn de cijfers van de Explorer (in die tijd, 2000) uberhaupt niet gevuld met (super)luminova. Alleen de markers.

Wat bedoel je met de poten? En waar zie ik dat?

Lugs van de kast, waar de band aan vastzit :blush:

1 like

Zie wat je bedoelt :slight_smile:

1 like

Gevuld zijn de cijfers wel op de 14270, maar inderdaad niet met Luminova. De blauwe schijn die ervanaf komt kan ook door de foto komen en niet door de zogenaamde Chromalight. In dit onderstaande artikel staat een lume shot van de groene luminova.

1 like

Geen enkele 36 mm explorer heeft gevulde cijfers … behalve de vintage exemplaren 1016.

Hoe komen jullie hierbij?

Gevuld met witte lak bedoelde ik daarmee en niet gewoon enkel een witgouden cijfer. Hierboven heb ik al gezegd dat het geen luminova is in de arabische cijfers.
Ze zijn toch wit gelakt in de binnenzijde?

2 likes

Nee joh. Dat is de reflectie. Die zijn gewoon vol witgoud.

Pas bij de 214270 is dat voor het eerst gebruikt. En dan ook de 2 de gen pas.

1 like

Dat durf ik te betwijfelen, je hebt namelijk ook nog de zeldzame Explorer ‘Black-out’-modellen waarbij de Arabische cijfers in het zwart gelakt zijn. Er zit toch duidelijk een witte rand in??

2 likes

Hoe komt dit überhaupt door rolex zijn QC? Dit moet toch wel opvallen.

Filled with paint, oftewel ze waren in het midden wit gelakt op de 14270.

Bron: https://www.bobswatches.com/rolex-blog/resources/rolex-explorer-114270-14270-214270.html

1 like