Hoi allemaal,
In mijn zoektocht naar de echtheid en oorsprong van dit zakhorloge, ben ik op het forum uitgekomen.
Bijgevoegd zakhorloge heb ik een jaar of 15 geleden voor 20 euro gekocht op het Waterlooplein. Het heeft overduidelijk Sovjet-Unie kenmerken. De tekst heb ik laten vertalen en betekent zoveel als: ter herinnering aan de grote vaderlandse oorlog 1941-1945. Merknaam is Molnija. Het mechanische horloge loopt verschrikkelijk slecht d.w.z, hij loopt erg achter.
Via Google heb ik kunnen achterhalen dat (indien authentiek) het een jaren 70 zakhorloge is. Verder kom ik dit type ook tegen op aliexpress voor rond de 10 euro maar dat zal vast Chinese namaak zijn.
Geen idee ook of het wat waard is maar dat maakt niet uit. Het is een mooi souvenir aan het sovjettijdperk en Ik ben er toch wat gehecht aan geraakt.
- Weet iemand of die een authentiek horloge is, of hoe je dat kunt zien?
- Is het wat waard?
- Is het bij te stellen zodat het nauwkeuriger loopt?
Op het forum kom ik vaak de naam van Koen tegen als het gaat over zakhorloges maar als nieuw lid kan ik hem geen pb sturen. Misschien kan iemand hem tippen dat ik met hem zou willen overleggen over het bijstellen van dit uurwerk?
Alvast bedankt voor alle hulp! Groet, Jan