My first vintage: Rolex

Het leek me aardig om een draadje te starten om onze eerste ‘vintage’ Rolex te vieren.

Ik had tot op dat moment wel wat leuke horloges gehad maar allemaal nieuw. En toen zag ik dat AWCO een GMT uit vroeg jaren zestig had. Ben tig keer langs geweest om over het horloge te praten want dat kon toen nog;) Langzaam maar zeker werd ik verliefd op de Gilt plaat, de kleine wijzer en de pointed crown guards. Maar man wat was het spannend, want wat was dat ding absurd duur. En fragiel, en ‘klopt’ het allemaal wel? Alle paniek daar gelaten en de knoop door gehakt. Fuck it we zien wel.

Achteraf gezien bleek er vanalles net niet helemaal goed te zijn en had ik nog wat stappen nodig om het over de jaren te verbeteren. En vandaag was de een na laatste stap: de passende red back inlay vinden (dankzij een extreem fijne horloge maker). Die met de juiste type verkleuring en uit de goede tijd. Het resultaat ziet u hieronder. Sluitstuk is natuurlijk de rivited oyster vinden; maar gelukkig heb ik nog heel wat jaren de tijd:)

Heel benieuwd naar jullie eerste Vintage Rolex verhalen!

80 likes

Wat een plaatje, ik snap dat je er verliefd op bent geworden! Ik heb zelf de stap naar vintage nog nier durven maken. Hoop dat het er ooit nog van komt. Dan zou ik het liefst ook voor een GMT gaan, een 1675. Maar een big crown Sub smelt ik ook van.

1 like

Poah, wat een gaaf horloge. Supertoffe set met je Explorer. :ok_hand:

2 likes

thanks. die is ook naar de dokter geweest! Die is nu helemaal fris… foto’s volgen

1 like

Gefeliciteerd ! dat is pas echt smaak hebben

1 like

Ja super gaaf, ik durf het niet te weinig verstand ervan.

2 likes

Gaaf zeg, klasse! Prachtig horloge.

Gaaf! Coke inlay faded is schitterend. Veel plezier ermee!

1 like

Thanks en; fair enough. Ik durf ondertussen te zeggen dat ik er iets van weet… maar zeker niet alles. En dan nog is t echt geen garantie. Motto blijft: buy the seller wat mij betreft.

1 like

Mooi hoor, ben je vast heel blij mee!

1 like

images

Mooi horloge. :+1:

4 likes

Holy smokes wat een geweldig horloge! Mijn absolute droom zo’n vintage GMT.
Veel plezier ermee!

1 like

Congratz met de missing link!
Bold dat je vintage aandurft!

2 likes

Gefeliciteerd, veel draagplezier :+1:

1 like

Ik kan alleen maar zeggen; geniet er van :ok_hand:t3: Van mij zal er nooit een vintage experience komen :see_no_evil::sweat_smile: Mooi om te zien, zoals deze van jou, maar zeker niet om te bezitten voor mij :relieved:

1 like

Hier word je toch gewoon stil van, wat een plaatje zeg :heart_eyes: echt grail materiaal. Heel veel plezier er mee!

Gave 1675! :ok_hand:

Vintage is eigenlijk veel mooier. In die tijd functioneel geproduceerd en vandaag de dag een veel warmere uitstraling.

Ik ben fan van vintage.

Van de eerste heb ik ook een foto. Man man wat was dat (achteraf gezien) een afgedragen exemplaar.

5513 meters first

Gelukkig geen leergeld hoeven te betalen. :see_no_evil:

Toen kwam er een 1680.

Mooie kast en dial! :grin:

Daar heb ik een andere tropic op gemonteerd. Toen zag die er zo uit:afbeelding

Toen kwam er een 16750.

Toen wilde ik mijn grail.

Een vriend van mij had een 6263 panda en reversed panda. Ik had het voor het kiezen. afbeelding

De keuze is uiteindelijk gevallen voor de wit zilveren dial.

Nu wil ik de reversed panda natuurlijk toch nog een keer :see_no_evil:

Uiteindelijk komt alles en gaat alles weer.
Maar ik liep bij toeval tegen een mooie 5513 mk1 aan. Dé grail onder de 5513’s.

En ja hoor helmaal in love met mijn nieuwe mk1 komt 2 maanden later een full set mk1 5513 langs met strong patina in een nog mooiere en complete staat.

Tja. Ik kon hem niet laten liggen …

.

Die zit nu om mijn pols :sunglasses: en is #nfs. :stuck_out_tongue_winking_eye:

34 likes

De comex sub ultiem vintage :grinning:, ook lekker betaalbaar nog…

1 like

Heel cool! Maar wat zijn die duur!!
Hoe vergelijkt dit met een moderne gmt?

Tja eerlijk gezegd weet ik de moderne prijzen niet echt. En heb ik ook al heel lang niet meer serieus gekeken naar Gilt PCG GMT. Dus ik durf t je bier te zeggen. Maar volgens mij houd het beide prima zijn waarde dus in die zin maakt t wellicht wat minder uit.