My first vintage: Rolex

Dank voor t delen! Benieuwd waar je trouwens telkens tegen die 5513’s aanloopt.

Prachtige collectie! Enjoy!

1 like

Thanks!!! Ik vind dit stiekem heel leuk. Want iedere keer wordt hij een beetje beter. Tis net alsof je telkens een nieuw horloge hebt:)

2 likes

Ik bedoel het horloge zelf, gevoel, afwerking, kwaliteit, …

O zo. Tja dat is een ander verhaal. Het is allemaal een stuk minder waterdicht en minder functioneel maar grappig genoeg loopt t echt best wel goed.

Maar als je een horloge compleet zorgeloos wilt dragen en je wil een gmt zou ik zelf voor een iets later model gaan. Net wel tritium net geen moderne GMT. En dan een mooie Maxi dial oid.

1 like

Gaaf man!

1 like

Waanzinnig horloge die 5513!

1 like

Wat een gaaf verhaal om te lezen. Echt een geweldig horloge.
Mag ik misschien weten wat er achteraf gezien allemaal verkeerd was en wat je dus hebt laten vervangen? Ik vind het altijd lastig om te zien wat er mogelijk verkeerd is zoals een dial en hands.

Super gaaf die 5513. Als je er van af wilt stuur maar een PM

1 like

Prachtige collective wow! :star_struck:

1 like

Wow mooi topklasse

1 like

Prachtig horloge!!

AWCO dus mijden?

1 like

Oei scherp. En dat was eigenlijk helemaal niet per se mijn bedoelde punt. Maar snap dat je t zegt.

AWCO is volgens mij in de regel goed maar relatief prijzig. Maar altijd OK in service en recht door zee. Ik ben er nog altijd graag en mijd ze zeker niet. Dat gezegd was dit horloge niet een van hun beste toen ik het kocht.

De band had bijvoorbeeld een schakel die er niet bij hoorde. En de staat van de band was achteraf gezien zeker niet goed genoeg voor de prijs van toen. De lunette kon amper meer draaien en de ‘onder lunette’ paste niet meer perfect op de kast.

De plaat, wijzers en onderkast waren verder wel echt heel erg mooi. En dat is denk ik t belangrijkst. Maargoed voor je eerste keer vintage was t wel fijn geweest als iemand even had vertelt wat net niet perfect was.

Gelukkig is nu alles weer netjes en correct. En mss komt de riveted band ooit ook nog wel eens.

1 like

Nondeju, wat een gaaf horloge is dit…
Heb jij een refnummer voor mij, Brick?

1 like

Check.

Net de prijs gezien. Ik kom er achter dat het toch niks voor mij is… :sweat_smile:

4 likes

Wat een super mooi horloge :star_struck: gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Mooi horloge, de rivet oyster band zal inderdaad een uitdaging worden.

Let op bij het kopen van een rivet oyster band dat je een band koopt die ook bij het horloge hoort.

Als het horloge in de U.S. is geleverd zal de band uit de U.S. moeten zijn en waarschijnlijk gemaakt zijn door C & I ook uit de U.S.

1 like

Weer een plaatje! :ok_hand:

1 like

Welke horlogemaker? Echte vakman!

@Tempusuurwerktechniek, het grootste en beste uurwerk atelier van Midwoud :slight_smile:
Zonder grappen. Toffe gasten en wat mij betreft echt een aanrader.

1 like