My first vintage: Rolex

10 likes

Ziet er goed uit! Wat voor band is dit die erop zit? Ik wil voor mijn 1675 ook nog een keer een andere band proberen te scoren.

3 likes

Een keer “out of the box” gaan :wink:

1 like

Wauw :star_struck: :+1:t3::+1:t3:

1 like

welk jaar heb je?

800.000 serienummer. Weet het niet helemaal zeker, maar ‘62/‘63 als het goed is

Same here:) bandjes uit die tijd zijn wel lastig (duur) Maar toevallig weet ik er nog wel een aantal die wat jonger zijn. Dm maar even als je daar meer van wilt weten!

wauw. gewoon wauw. wat een geweldig horloge kerel. dit is toch puur genieten. zelfs door de foto’s. laat staan als je hem zelf mag dragen :drooling_face:

1 like

Thanks maestro! Ben er heel blij mee en geniet er enorm van dat ie telkens weer ietsje ‘mooier’ wordt.

Ik kocht in de goeie ouwe tijd een rooie sub uit 1970, mijn geboortejaar. Full set. Double punched papers, alles erop en eraan.

Dat zou ik nu niet meer doen hahaha :slight_smile:

1 like

Prachtig horloge… Een Red Back insert (ipv Service insert) maakt het inderdaad af.

Ik zit een beetje met dezelfde speurtocht en nu dacht ik eigenlijk dat, buiten de Red Back, ook de ‘8’ een wezenlijk verschil maakte.

Dat wil zeggen, bij een tijdscorrecte insert zou het bovenste gedeelte van de ‘8’ ovaal moeten zijn ipv rond.

Ik hou wel van dit soort speurtochten :grin:

Nogmaals; prachtig horloge!!

Thanks! J deel van de lol is zeker de zoektocht:)

Soms is t wel een beetje een afweging om te maken tussen: mooi en correct. Deze inlay is wel een voorbeeld van mega mooi icm met de wijzers, de plaat en de algehele staat. Maar voor de super purist wellicht niet exact uit het zelfde jaar (al klopt het vrij aardig denk)

Bandje is een beetje t zelfde. Is niet het juiste jaar maar wel de juiste look en de juiste staat.

Op een of andere manier vind ik het bij de GMT wel werken en bij een Sub weer meer een probleem als iets niet matcht.

Hoe dan ook, de jacht is vaak mooie dan de vangst!

Waar zoek jij nu nog meer naar?

2 likes

Jouw horloge is waanzinnig gaaf, laat ik daarmee beginnen!

Ik zit er een beetje hetzelfde in, en daarbij de echte purist kan een 1675 nooit helemaal duiden lijkt mij.

Zeker in de jaren 60/70 lagen de Rolexen langer ‘op de plank’ en waren er nog geen wachtlijsten. Het zou zomaar eens kunnen gebeuren dat een model uit '71 pas in '75 verkocht werd…

En dáár wordt het leuk, want in de 60/70’er jaren bestond er bijvoorbeeld alleen nog de ‘rivet’ oyster banden 7206, 7836 en 6736…

In '75 (of '76) verscheen de solid-link 78360.

Dus in principe zou je een 1675 van vóór 1975 kunnen hebben (qua serienummer) met een originele 78360 band… Dat was toentertijd gewoon mogelijk.

Net een beetje zoals je nu een keuze hebt tussen de oyster en jubilee

Lang verhaal kort, ik begrijp de band en uit qua inlay snap ik je ook. Zeker als je ziet dat er 2k wordt gevraagd voor een gehavende insert die dan misschien wel 100% klopt…maar er dan niet uitziet.

Ik heb zojuist een mooie insert gekocht en die verwacht ik eind komende week. Verder is mijn set compleet :grin:

Vet! Ben super benieuwd! Sharing is caring:)

1 like