Na aankoop rolex 1002

Top was bang voor relum maar dan klopt het dus toch wel

Deze uitleg zocht ik al op google enz maar kon niks vinden

Weer wat geleerd toch :slight_smile:

Daarnaast: Bij vintage Datejusts, de lume op de wijzer en op de dial komen erg vaak overeen met elkaar. Bij sportmodellen van Rolex, zie je echter vaker een kleurverschil tussen de wijzers en dialplots. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat de dials en wijzers door andere suppliers is geproduceerd. Met ieder hun eigen soort type Tritium isotoop. Echter bij datejust, komt dit verschijnsel minder vaak voor!!!

Daarnaast speelt ook het volgende mee: de wijzers worden blootgesteld aan lucht, vocht en licht van zowel van boven als onder (vanwege de ruimte tussen wijzers en de dial). Terwijl de lume van de dial wordt alleen blootgesteld op de bovenkant (hier zit natuurlijk geen ruimte meer tussen).

Dit kan dus een van de redenen zijn waarom je lume op de dial wel licht geeft en de lume van de wijzers niet.

Wie o wie kan er wat meer vertellen over het horloge zie dat het in sigma dial is door de t en o maar hoe zeldzaam is dot horloge ook door het 1570 caliber
En wat doet het met de prijs
Want eerlijk waar het boeit mij niet veel hoeveel die waard is maar op de huidige markt wat zou het doen weet als ik dit topic over 2 jaar terug lees dat ik dan zie dat het niks was want zag dat deze vroeger voor 2500 gingen
Zie ze nu voor dik 4k plus gaan makkelijk wat ik gekke werk vind

Wees er toch gewoon blij mee! :grinning:

1 like

Ben ik ook zekker maar wil graag er meer over weeten te kommen

1 like

Da’s altijd goed!

Is me daily beater dus genieten doe ik zekker maar ben ook een flibberaar

1 like

Nou dik 4K zou ik niet verwachten te krijgen.
Denk dat rond de 3.5 realistischer is. Heel eerlijk gezegd is het 1570 uurwerk niet bijzonder (of) zeldzaam. Rolex stopte het in vrijwel elk horloge dat ze maakte voor 15 jaar lang. De prijs is voor 80% bepaald door het kroontje op de wijzerplaat. Verder is dit een 34mm wat veel mensen (te) klein vinden. Een 36mm levert per definitie 1000-1200 euro meer op.

1 like

“De waarde boeit me niet maar toch vraag ik het”

Je bent al een echte Rolex eigenaar :ok_hand:

2 likes

Hahahah ja

Ja vondt ik ook al
Maar zie ze nou een maal alleen voor die prijzen gaan
En ik vraag het voor ja ik ben een flipperaar dus kan zo zijn dat die over 3 maand weer door gaat naar een nieuw baasje en ik weer terug ga naar omega of een andere rolex hahaha
Wil dan niet naast de boot grijpeb want de kleine beetjes helpen toch deze hobby goed te keuren bij brouw lief en me ouders :smiling_face_with_three_hearts::joy:

Owh en weet ik 1570 was toen het top uurwerk van rolex maar ze zijn er ook met het 1560 uirwerk
Dacht dat de 1570 geliefder was

Zeker, het 1570 uurwerk is kwalitatief vrij goed voor zover ik begrijp (ben geen horlogemaker) en dat is ook te zien aan alle 1570’s van 50 jaar oud die nog vrolijk tikken. Maar het is geen zeldzaam uurwerk. De 1560 was de voorloper van de 1570 en werd vooral begin jaren 60 gebruikt. Grootste verschillen zijn de hogere beatrate (18000 vs 19800) en toevoeging van de hacking-functie bij de 1570

1 like

Precies
Verkeerde wordt keuze mischien voor zeldzaam had beter geliefder moeten neer zetten
Maat wat wel zeld zaam is is het sigma dial

1 like