NA: Datejust 41

Hierbij mijn eerste NA topic:

Een aantal maanden geleden besloten dat een DJ een mooie toevoeging zou zijn aan mijn collectie bestaande uit een Breitling Colt II (1ste horloge), Sub en een Milgauss.

Toen ik begon met kijken heb ik eerst mijn focus gelegd op een 4 digit. Snel kwam ik tot de conclusie dat deze horloges echt te oud (vooral rammelende bandjes) niet mijn ding zijn. Daarna ben ik me verder gaan oriënteren naar een 5 digit. Tegelijkertijd de DJ van mijn vriendin 36mm regelmatig gaan dragen. Helaas kon ik aan het formaat maar niet wennen en dus besloten dat het een 41 moest worden :grin:

Afgelopen vrijdag toen we in de stad waren toch maar even bij S&C naar binnen gelopen om te vragen of er eentje op voorraad was. Antwoord was ‘nee’, maar volgend jaar komen ze wel weer binnen, vul maar even een papiertje in en dan hoor je van ons. Volgens verwachting zonder nieuwe aanwinst de juwelier weer verlaten. Na ongeveer 10 minuten belt S&C dat ze er toch nog eentje hebben met zwarte plaat. Met een hartslag van 200 terug gegaan en het horloge gepast. Wat was deze ontzettend mooi!!! Voor de zekerheid toch nog even rustig ergens een bakkie doen om nog even na te denken over de aankoop die nu echt op het punt stond te gaan gebeuren. Alle nadelen vooral heel klein gemaakt zover ik die nog kon bedenken. Snel terug gegaan naar S&C en daar is hij dan!!!

Aankoopervaring S&C Haarlem:

Ondanks dat ik ontzettend blij ben met het horloge heb ik een niet al te beste aankoop ervaring gehad. Alles ging ontzettend gehaast. Er kon zelfs geen bakje koffie vanaf! Als ik dit vergelijk met de aankoop bij Gassan Amsterdam is dit echt een wereld van verschil. Zij maken er echt een feestje van wanneer je over gaat tot de aankoop van zo’n luxe horloge. Zelfs de champagne werd er toen bij gehaald.

Het blijkt nu naar mijn inziens dat er ook nog een fout op de factuur staat. Er staat namelijk Datejust II. Waar het in mijn ogen gewoon het nieuwe model dus 41 moet zijn. Klopt dit jullie inziens?

Nog een aantal foto’s :heart_eyes:

Bedankt voor het lezen!

68 likes

Wauw. Van harte met je aanwinst!

1 like

Mooi man. Dat is een meevaller.

1 like

Nee, je hebt per ongeluk de DJ II gekocht, shit zeg. :full_moon_with_face:

Desalniettemin veel plezier ermee!

2 likes

Als ik me goed heb ingelezen kan dat niet met Jubilee…

1 like

Dan stelde je zelf echt een domme vraag en staat het fout op je factuur. :sunglasses:

2 likes

Bijzonder wat ze allemaal nog op voorraad hebben. Bij een beetje doorvragen kwamen allerlei modellen naar boven bij SC Den Haag terwijl er genoeg plaats was in de etalage…

Desalniettemin een mooie nieuwe aanschaf. Veel plezier ermee!

1 like

Van harte met je DJ II. :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst!
Jammer dat de aankoopervaring niet hetzelfde was.

Lekker 2020 ingaan zo. :sunglasses::metal:

1 like

gefeliciteerd ermee.

Volgens mij een DJ 41. De “II” is grover naar mijn mening

1 like

Heeeuuull mooi deze!! Gefeliciteerd

1 like

Jammer van je nare ervaring bij @SchaapenCitroen Haarlem.

Geniet van je DJ II!

1 like

:man_facepalming:t2:

2 likes

You the man! En wat een geprutst van zo een AD, je koopt verdomme toch geen pakje boter. Gefeliciteerd met je horloge en veel plezier!

2 likes

Je koopt geen huis he, het is maar een horloge… :unamused:

Je mag blij zijn dat je er nog 1 voor het einde van het jaar kon kopen en dat ze je überhaupt gebeld hebben
Man man man…

2 likes

Proficiat, mooi horloge!
Vreselijk he die wachtlijsten :wink:

1 like

Mozeskriebels Kip. Blijf nou eens van die “zuurpruimen” af. :astonished::wink:

6 likes

Nou het is toch g*doverdomme zo, mensen denken omdat ze een paar duizend aan een stalen horloge uitgeven dat ze meteen als een koning moeten worden behandeld.

Koop voor de grap eens nieuwe auto dan mag je ook blij zijn als je een bakkie koffie krijgt.

Als je je nieuwe Tesla ophaalt van 60K krijg je helemaal
Niks, ja je sleutels en ga hem daarna zelf maar zoeken en uitvinden hoe alles werkt.

2 likes

Hierin verschillen we van mening. Zo’n €8000 uitgeven voor een horloge is niet niks. Ik zou ook wat extra service verwachten.

3 likes

Bij nader inzien heb je gelijk. :thinking: Het is ook maar een “opgevoerde” Poelsar. :blush:

1 like