NA King Seiko 5626-7040: nu wel werkend; vintage trio compleet

@koekoek, @Mafkees, @Slin en anderen.
Daar is 'ie dan… vanmiddag ontvangen.

Prachtig horloge met de bijzondere kastvorm. Met chronometer high-beat uurwerk. In geweldige staat ogenschijnlijk. Met Seiko service in 2017 en buckle en de zeldzame blauwe wijzerplaat.


Maar hij doet het totaal niet …

Zojuist het probleem gemeld bij de Uhrforum verkoper. Die was zich van geen kwaad bewust.
Nu kan ik 'm terugsturen en laten repareren. Of terugsturen en geld terugvragen (hopen dat dat dan ook gebeurt). Ik ben nog in contact met 'm dus ga uit van een goed oplossing.

Ik vind 'm erg mooi, maar begin nu ook te twijfelen aan de wijzerplaat. Kan die nog ZO mooi zijn na 47 jaar?

Vraag dus aan de kenners; ziet de wijzerplaat er origineel uit? Vallen er nog meer zaken op?
Graag jullie advies…

Dank alvast!

18 likes

Schitterende aanwinst.
Vwb de dial; gezien de algehele staat van het horloge (uitzonderlijk gaaf) denk ik dat de plaat gewoon origineel is, net als de rest van het horloge. Zelfs de band lijkt nog origineel? Je zou bijna zeggen dat het horloge heel af en toe gedragen is (dress watch tijdens bijzondere gelegenheden?)
Vwb het totaal niet lopen: zit er uberhaupt beweging in de secondenwijzer bij slingeren? Zo niet dan is misschien de balans achter het anker geschoten tijdens vervoer (val?). Dit is ‘eenvoudig’ op te lossen, maar dan moet wel het uurwerk eruit via het glas …
Ik zou 'em houden, want deze komt niet vaak voorbij. Maar als je de hoofdprijs hebt betaald dan zou je hem misschien toch terug moeten sturen…
Ik ben benieuwd wat je gaat doen, en hoe je er uit gaat komen met de verkoper.
Succes en een fijn weekend

5 likes

+1 Zeker houden!

1 like

Zelden zo’n puntgaaf exemplaar gezien. Ik zou ‘m snel even open laten maken door een kenner voordat je een definitieve beslissing neemt mbt terugzenden. En als daar geen tijd voor is: houden en hopen dat het iets eenvoudigs is.

1 like

Wat mij vooral opvalt is hoe blauw de wijzerplaat lijkt op jouw foto’s. Veel blauwer dan op de foto’s van de verkoper en andere exemplaren die ik zie (maar dat kan natuurlijk aan de foto’s liggen). Een dial zou prima nog zo mooi kunnen zijn na 47 jaar :+1:

1 like

Werkelijk prachtig! Ik was al benieuwd of deze binnen HF terecht was gekomen. Zoals eerder gezegd heb ik eerder een horloge gekocht van deze verkoper. Dat verliep zonder enig probleem. Daarna ook af en toe contact blijven houden en het zou me echt ten zeerste verbazen als hij je probeert te bedonderen.

1 like

Dank voor alle reacties.
De kast is nog heel scherp en de origenele band en gesp zijn er ook nog bij, dus laat ik er maar van uitgaan dat de wijzerplaat origineel is.

Ik ga er komende week even mee langs Langeler in Made, die gaf net aan dat hij bekend is met dit type uurwerken.

1 like

Pffff wat ben ik jaloers :smiley:
Veel draagplezier! Laat hem maar vaak langskomen op het forum!

1 like

O ja, en ondanks de problemen welkom namens zijn broer :grin:.

2 likes

Houden en na laten kijken ja…Wat een beauty man! :heart_eyes:

1 like

Prachtig, in alle opzichten.
Ziet er voor mij legit uit, maar zou een diagnose laten uitvoeren op kosten voor reparatie en dat bedrag claimen. Terugsturen kan altijd nog en in zo’n staat zul je niet snel een andere vinden.

1 like

Wauw, super mooi horloge, ben niet jaloers :heart_eyes:

1 like

Werkelijk een perfect exemplaar, zo zie je ze niet vaak. Daarom zeker houden. Kun je de verkoper niet voorstellen om hem op zijn kosten hier te laten repareren? Dat scheelt heen en weer sturen en ook tijd.

1 like

Zojuist met de verkoper een goede afspraak gemaakt hoe we dit op gaan oplossen.

Het horloge blijft in NL, ik laat het hier oplossen en hij betaalt mij een vast bedrag terug (kan mee of tegenzitten dus).

Ben benieuwd waar je dit gaat laten doen. Niet veel mensen in Nederland zullen veel ervaring met deze uurwerken hebben denk ik.

1 like

Ik begin bij Langeler in Made. Hij gaf aan ervaring te hebben met Hi-beat KS.

M’n Speedy heeft hij vorig jaar keurig omgebouwd naar een Panda.

1 like

Hopelijk valt het mee dan! Laat maar weten hoe het gegaan is. :+1: Ik had met mijn King Seiko een gelijksoortig iets mee gemaakt maar die toen terug gestuurd.

1 like

Mijn beste,

Behoudens de technische aspecten, waar ik geen verstand van heb,
vind ik het horloge “an sich” een lust voor het oog!!

Succes met de verdere gang van zaken!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik heb net een ander 36.6kbph horloge vandaag weer opgehaald (maar dan Zwitsers). Het zien glijden van de secondenwijzer is een genot, en deze KS ziet er geweldig uit.

Hopelijk pakt het allemaal prima uit!

1 like

Langeler uit Made heeft de King Seiko weer keurig aan de praat gekregen :+1: Top gedaan weer.
Deze “chronometer” moet zeer weinig gedragen zijn de afgelopen 48 jaar, de kast is nog zeer strak!

Het vintage trio is nu compleet.
3 merken, 35 / 36 / 37 mm :grin:


18 likes