NA: hate it or love it, de 116900 Airking

Het jaar begon met een dj 41.
Zwarte plaat, fluted bezel en jubilee. Wat was ik verliefd in de winkel, eigen naam op de pas…
Helemaal grote blij!!!
En dan diezelfde avond in het restaurant in Lissabon de gedachte: “Hmm hij is toch wel een beetje flashy en groot”
:roll_eyes:

Ik heb ook een 116610ln en die vind ik prima qua formaat, dus ik zeg tegen mezelf, stel je niet aan shinen met die datejust!

Maarja ik ken mezelf, bij twijfel staat hij eigenlijk al te koop. Kortom een weekje later was de datejust weg.

Naast de 116610 had ik ook nog een 16710 met een coke bezel. Erg tof ding, maar ik sta ook al jaren op de lijst voor een BLNR.
De AD zal mij vast lief vinden, maar niet lief genoeg voor nog een stalen sportmodel tegen list :joy:
De jacht naar een BLNR gaat dus gewoon door.

Toen bedacht ik dat de verkoop van de Coke wel een goed idee zou zijn. Ik had @ErikST namelijk enthousiast gemaakt voor een coke… en terwijl ik nog met die gedachte speel tikt hij een tof exemplaar op de kop inclusief 3 toffe inlays.

Foto van m’n ex:

Afijn deze NA gaat over een airking 116900, en daar ben ik in dan nu beland.
Ik heb de Coke verkocht, wat centjes in mijn zak en in de tussentijd een Airking kunnen scoren.
De oplettende lezer denkt nu: “huh, dat is totaal wat anders dan een BLNR”
En ja, dat klopt! Maar het is toch gewoon gaaf om verschillende horloges te proberen?

Kortom de jacht gaat door, maar in de tussentijd de Airking om de pols.

De Airking is toch wel erg gaaf. Ook ik was erg sceptisch bij de lancering van dit model. Drukke wijzerplaat enz enz.
Maar als je hem dan draagt en er naar kijkt… wat een tof horloge. Op afstand een beetje als een Explorer, vanaf de zijkant net een Milgauss. En dan die kleuren, ja ik vind het toch wel gaaf.
Is het een blijvertje? Nee dat niet, maar in de tussentijd is hij toch wel lekker bij de korte mouwen en een biertje in de achtertuin. :sunglasses:

Goed weekend alvast!!

57 likes

Cool ding. Ik zou ‘m zelf niet kopen. Maar vind ‘m best cool.

1 like

Dat zijn al 3 hele mooi klokjes die je om de pols hebt gehad! Gefeliciteerd met de NA

1 like

Lekkâh hoor, zo’n Air King. Nu ik 'm in 't echt heb gezien helemaal :+1:

1 like

Het is niet mijn kopje thee :wink:
Maar proficiat :crazy_face:

1 like

Van harte gefeliciteerd met de Airking! Bijzonder horloge.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige Air-King!

1 like

Mooie aanwinst.
Gefeliciteerd

1 like

Love it!
Veel plezier er mee

2 likes

Ik vind hem machtig mooi, out of the box , love it

1 like

Wijzerplaat kan ik niet aan wennen, maar die kast is fantastisch👌 Staat je goed.

Groetjes van z’n opa :smile:

11 likes

Mooi horloge. Zit zelf eraan te denken om er ook 1 te kopen. Maar eerst even kijken hoe hij op mijn pols staat.

1 like

Zo die is nog in goede staat! 34mm? Staat je prima zo te zien

Altijd welkom om een keertje te passen hoor!

Thanks! 34mm inderdaad. Is een heeele late 5500 uit '89 ('90 NL geleverd). Past prima om mijn 17cm polsen. Omdat de bezel erg slank is oogt het horloge niet superklein om de pols. Hangt er wel een beetje vanaf wat je draagt, met korte mouwen staat het niet. Bij een overhemd of pak is het mooi. Vraag maar aan Ryan :smile:

2 likes

Tof! Mooie plaat ook erin…
Mijn pols is 17,5cm zou dus best moeten kunnen :wink:

1 like

Love it! Nog altijd spijt dat ik hem niet meteen bij mijn Explorer bijgekocht heb :wink:

1 like

Mooie aankoop om de tijd mee door te komen :slight_smile: .

1 like

Als de Corona een beetje overgewaaid is en je bent in de buurt van Breda mag je 'm best eens passen.

2 likes

Veel draagplezier :+1:

1 like