NA: In de wolken met m'n Datejust 116200

Na een maandenlange zoektocht op het internet en verschillende topics gestart te hebben, is het moment eindelijk daar: Mijn 116200 met zilveren plaat, zonder roulette, oyster bracelet en domed bezel is binnen!

Het is mijn eerste échte serieuze klok. De rest van mijn collectie bestaat uit een Swiss Military Hanowa quartz klokje en een leuke Seiko SNK809. Dus het is nogal een serieuze stap geweest om een Rolex. Maar hij moest en zou er komen. Ik denk dat ik dit filmpje, waardoor mijn interesse voor het specifieke model gewekt werd, oprecht zo’n 100 keer bekeken heb. Volledig obsessief.

Intussen ben ik mentaal door alle bekende fases heengegaan. Zou ik een Tissot kopen? Of misschien een Sinn of een Tudor, of een vintage Datejust om de honger te stillen, maar diep van binnen wist ik dat dat slechts uitstelgedrag is en dat je uiteindelijk toch niet rustig zou worden tot die 116200 er dan zou komen. Dus eigenlijk ben ik best trots op mezelf dat ik op mijn centen ben blijven zitten en nu de enige echte gekocht heb.

Hij is verzonden vanuit een juwelier uit Engeland, en is eind 2018 door Rolex geserviced. Hij ziet er gewoon op een paar mini haarlijntjes als nieuw uit. Jja ik weet het, hij is zeker over het Rolex polijstwiel heengegaan, maar ze hebben wel verdomd goed werk afgeleverd. Nu kan ik tenminste zelf ‘karakter’ gaan geven aan mijn Datejust, die full set geleverd is.

Ik had me trouwens nog nooit voorgesteld hier op HF, maar ik ben woonachtig in Amsterdam en 26 jaar oud :wink: Genoeg geluld, tijd voor foto’s :smiley: :smiley:

70 likes

Gefeleciteerd met een pracht van een aanwinst!!

Gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier ermee!

Mooi ding hoor👌🏼

Welkom hier op het forum en gefeliciteerd met de aankoop. :+1:

Tipje voor wat betreft de forumsoftware: zet je telefooncamera even op een beeldverhouding van 4:3 of 16:9, de forumsoftware kan niet goed overweg met de extreme beeldverhouding van moderne telefooncamera’s. Daardoor is de helft van je foto’s niet goed te zien. :sunglasses:

2 likes

Prachtige wijzerplaat. Gefeliciteerd! :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst

1 like

Mooi hoor gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Mooi :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge!!

1 like

Gaaf, proficiat

2 likes

lekker man.
Gefeliciteerd met de NA

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier :+1:

1 like

:ok_hand:

Toppie, thanks!

1 like

Gaaf ding’

Ik zou alleen even de foto’s met je serie nummer verwijderen…

Oja. Kan alleen de edit knop nu nergens vinden

1 like

Gefeliciteerd, erg mooi!

1 like

Een post aanpassen kan tot een uur na het plaatsen ervan. Als je daarna nog wat veranderd wilt hebben moet je even een persoonlijk bericht naar een van de moderatoren (Jur of Jürgen) sturen.

1 like

@Jur