NA met dubbel gevoel (en wat vragen)

Toffe wijzerplaat. Wijzer is ook bijna door :slight_smile:
Ik zou hem persoonlijk gewoon zo laten. Ander bandje erom en klaar.

Geen gifje ?

1 like

Mijn ‘jail-time’ heeft me afgekickt blijkbaar… :stuck_out_tongue_winking_eye:
De plaat laat ik het liefst zeker zo, maar die service en originele kroon moet plaatsvinden. Ik word een beetje ongemakkelijk van deze doublé en afgesleten kroon, de originele is prachtig.

Dat is een stukje witte verf van de plaat, die moeten even schoongemaakt worden denk ik…

1 like

Ondanks alles proficiat met je aanwinst.

Deze jongens even contacten. Rolex gecertifieerd en veel ervaring. En alles is mogelijk voor wat betreft vrijheden om bepaalde wel te doen of juist niet.

3 likes

Heel bijzonder :ok_hand:

Koesteren en optimaal laten herstellen :+1:

:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow: Zeker een 18k

:point_up: Dat dus

1 like

Ligt eraan hoeveel de service + kroon gaat kosten. :joy: Dan moet ik ook nog een uit de goede periode vinden. 14mm is schaars op internet (waar ik gezocht heb dan). Het liefst heb ik ook 18kt, dat voelt completer.

1 like

Ga je uiteindelijk wel vinden :+1:

Wat @Siedo ook al zei
Neem even contact op met deze kundige gasten👇

1 like

Ga ik doen, het verhaal van @HanDavinci ziet er zeer veelbelovend uit. Ik wil het gewoon in één keer goed laten doen. Bedankt voor het advies @Siedo , deze jongens kende ik nog niet.

Ik wil gewoon even face to face overleggen met iemand en niet in de gang staan om mijn horloge af te leveren en aan het lot over te laten. Een goede reparatie was voor mij nog nooit zo belangrijk.

2 likes

Ik ben misschien wat bevooroordeeld, maar ik kies mijn horlogemakers zorgvuldig.

Ik zeg ook @Tempusuurwerktechniek!

3 likes

Ik ben laatst met mijn datejust gewoon in Maastricht zeer goed geholpen door Jeroen Ruijpers www.wrsr.nl Hij heeft een full service uitgevoerd en meteen een nieuw plexi geplaatst (I know now how you feel @handavinci :star_struck:) . Hij heeft zijn stage gedaan bij rolex en heeft ervaring met alle grote merken. Hij doet al het onderhoud van de grote grijze jongens in Maastricht. Deze meneer kan er dus echt wel wat van, en gewoon om de hoek.

3 likes

Mooi dat dit horloge bij jou is terechtgekomen, succes met het (laten) opknappen!

1 like

Geen adviezen van mijn kant maar wel ben ik onder de indruk van je verhaal en het schitterende horloge. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Succes met het herstel van het horloge en heel veel draag plezier.

1 like

Prachtig verhaal! En veel sterkte deze
Tijd!

Opknappen op een subtiele manier, zodat hij draagbaar is. Wijzerplaat en kast zo laten!

Ruijpers heb ik zelf ook goede ervaring mee. Misschien kan hij je ook helpen met de zoektocht naar een originele kroon.

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat die kast er geeneens zo erg uit ziet na bijna 30 jaar elke dag dragen. Ook als ik weet hoe weinig mijn opa een krasje/butsje zou interesseren :grin:
Alle stempels en graveringen op de achterzijde zijn al weggeschuurd door zijn draagtijd, is alleen maar goed. Op het laatst werd het horloge hem echt te groot en heeft hij een goedkopere Edox Quartz gedragen.

De wijzerplaat roept bij mij de meeste herinneringen op. Heb het horloge met hem besproken toen ik een paar jaar geleden in de hobby stapte. “Heb je wel een idee wat je om hebt?” -> “Deze vond ik gewoon mooi”. Zo simpel kan het leven zijn. Toen was er nog vrijwel niks met hem aan de hand. Voor de volgende erfgenaam had ik al een flink onderzoek achter de rug wat er allemaal moest gebeuren en waar dat mogelijk was. Niet wetende dat ik dit zou zijn… :upside_down_face:

3 likes

Een nare periode, maar verzachtend dat je er een dubbel gevoel aan kan overhouden. Vaak leiden deze berichten tot een zeer eenduidig gevoel. Boven alles wens ik je sterkte en veel mooie herinneringen toe.

Qua herstellen is alles al wel gezegd. Ik ben erg benieuwd naar het opgeschoonde eindresultaat. Geniet ervan met alle mooie herinneringen eraan verbonden :+1:.

1 like

Wat een mooi en natuurlijk goed te begrijpen dubbel verhaal. Kan me goed voorstellen dat dit horloge je extra extra lief is.

Nu om meerdere redenen niet aan de orde maar gelijk ook een bijzondere reden om eens richting Luzern te gaan (als je dit niet al eens gedaan hebt) wellicht. Prachtige plek en omgeving.

Thanks voor het delen en natuurlijk ook sterkte de komende tijd!

1 like

Die zal ik in de loop der tijd in dit topic plaatsen. :grin:

Dat heeft hij me ook verteld inderdaad, ik sluit niet uit dat ik daar in de toekomst nog eens heenga. Dan neem ik het horloge gezellig mee :grin:

Bedankt!

2 likes

Dan zit je goed bij Tempus.

1 like

Hier sluit ik me bij aan. Je kunt er iig even snel heen om het e.e.a. te bespreken, richting Amsterdam gaan kan nog altijd natuurlijk.

2 likes

Kort bij huis is inderdaad erg fijn, maar ik heb het idee dat de heren van Tempus wat meer jaren ervaring hebben bij Rolex specifiek. Dit is echter gewoon een gevoelskwestie hoor. Misschien kan iemand met een Rolex-ervaring bij Ruijpers me corrigeren. De Cellini komt natuurlijk niet elke dag voor (een DJ of iets was een ander verhaal), ik weet niet hoe anders dit uurwerk is van de vaker voorkomende Rolex’en. Het gaat mij ook om het vinden van die kroon d.m.v. een goed netwerk, geen idee hoe gemakkelijk dat is.

Laat ik het zo zeggen, ik zou mijn DD laten polijsten bij Tempus zonder bang te zijn voor lelijke lugs of iets dergelijks.

1 like