NA: mijn eerste “oudje” Rolex Submariner 1680

Hier is ie weer met zijn nieuwe aankoop :smiley: Maar nu met nieuwe foto’s; gegoten in een eigen topic :upside_down_face:

Zoals een aantal al gezien hebben ben ik de trotse nieuwe bezitter van deze deze beauty :point_down:t3:

Waar zal ik mijn verhaal beginnen. Vintage… mooi bij en voor een ander heb ik altijd gevonden PUNT En daarmee niet voor mij. Ik hou van smetteloos nieuw, kopen bij mijn AD. Alles nieuw; heerlijk. En ja ik weet… niet iedereen is daar hetzelfde in, en dat vindt ik prima :v:t3:

Maar goed… ik zie prachtige vintage voorbij komen. Niet alleen van Rolex. Maar ook prachtige andere merken!

Daarnaast kun je je als een blinde storten in de vintage markt. Maar dat is ook niet mijn ding. En aangezien het ook wel eens omschreven worst als een wespennest die vintage markt; ik wilde me niet laten steken zal ik maar zeggen :sweat_smile:

En toen was daar, op mijn dagelijkse (meerdere malen overigens) surfrondje langs de ons bekende huis aanbieders, ineens die prachtige en niet te versmaden 1680 die aangeboden werdt door Ramón van @Crownguard Tja die deed me even rechtop zitten in mijn stoel zal ik maar zeggen… pfff wat een ding! Ik dacht; het is nu of wellicht over lang pas weer. Ramón was een bekende en daarmee betrouwbaar adres mocht ik mijn eerste vintage willen aanschaffen.

Lang verhaal kort… toen is het redelijk snel gegaan :blush:

Wat heeft dat MannetjeMar gekocht;

Een Submariner 1680 uit ‘79 in een werkelijk prachtige staat :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3: MK3 dial, 1575 uurwerk. Tevens een hele mooie set met een jaren ‘70 doos, taxatierapport, garantiekaart.

Onderstaande foto’s vertellen “de rest van het verhaal” :drooling_face:

Verder kan ik vertellen dat ik hem nu anderhalve dag om de pols heb en kan niet anders zeggen dat het heerlijk relaxt draagt! No worries voor swirl of krassie… dat stadium os deze Sub al voorbij en daarmee zit het ding barstens vol karakter en sexyness :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoop dat jullie genoten van in ieder geval de foto’s :v:t3:en @Crownguard bedankt voor de fijne deal :pray:t3:

Groet MannetjeMar

Edit
Foto van de nieuwe en oude langs elkaar

192 likes

Mooi oud worden is zeker niet verkeerd.

Dikke feli kerel.:partying_face::partying_face:

1 like

Heel vet :ok_hand:

1 like

Kijk dat zijn de echte!!! Veel mooier als de nieuwe.

Geniet ervan!!

1 like

Ik voel een kleine vorm van jaloezie hier.
Want
1 prachtig, ik durf vintage ook niet aan. Vind t wel mooi om te zien.
2 ik ben van 1979!
3 echt een mooi horloge , echt!

Gefeliciteerd

4 likes

Lekkere foto’s zeg :ok_hand:

1 like

Prachtige foto’s van een nog mooier horloge, geniet ervan.

1 like

Lekker man.
Ik hou van vintage zoals je weet, dit is echt een hele mooie! Geniet er van!
#teamouwemeuk

2 likes

Jezus man. Knap! Geniet ervan in goede gezondheid

1 like

Prachtige 1680. :+1:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Vintage Submariners zijn toch onweerstaanbaar en worden met de jaren mooier. Ik geniet er nog dagelijks van.

13 likes

Vet!

1 like

Prachtig horloge van harte!!

Als ik het goed zie is de plexi tropic aan de rand rond. Een nieuwe plexi is recht. Dus nog even zoeken naar een zgan tropic 124 met rechte kant, waardoor je de echte top hat feeling krijgt :ok_hand:

Voorbeeldje

.

16 likes

Gaaf! Congrats :muscle:

1 like

Snap heel goed dat je voor dit horloge bent gegaan, schitterend! :heart_eyes: Van harte gefeliciteerd en heel veel draagplezier gewenst. :+1::tada:

1 like

Hoe mooi is dan de ‘oude’! Prachtig, zeg. Geniet ervan!

1 like

Sterk Marco!! Prachtig horloge!

1 like

Schitterend!!

1 like

Prachtig, gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi!! Welkom bij de oudjes-club

9 likes