NA: Mijn eerste Rolex, de Datejust 1600

Goedenavond Beste Leden!

Gistermiddag vond er een bijzondere gebeurtenis plaats in mijn leven, namelijk de ontvangst van mijn allereerste Rolex. Uiteraard was dit dan per definitie al een van de betere dagen van mijn leven. Hier een klein achtergrondverhaaltje:

Toen ik mijn eerste ‘echte’ horloge kocht had ik vooral voorkeur voor Omega en dacht ik als volgende horloge een Speedmaster te kopen, maar door het volgen van allerlei pagina’s op instagram (zoals AVW, Watchfinder etc.) kwam ik steeds meer Rolexen tegen en begon ik steeds meer te neigen naar de Datejust.

Ik was in eerste instantie van plan vorige zomer te beginnen met sparen voor een auto, sinds ik wist dat ik van mijn ouderlijk huis naar mijn (destijds toekomstige) studentenkamer gemiddeld zo’n 4,5 uur moest reizen met het OV. Zo praktisch als een auto mag en zo groot als mijn passie voor auto’s is heb ik toch het o zo wijze besluit genomen te gaan sparen voor een 2e horloge.

Het plan was om een Datejust met witgouden bezel en de jubilee band te kopen, belangrijker nog: een met zwarte plaat. Welke referentie wist ik nog niet. Ik ben veel mooie horloges tegengekomen terwijl ik aan het sparen was en ik begon steeds beter te weten welke ik het liefst wou: het moest een 1601 of 16014 zijn.

Dat was totdat ik enkele maanden geleden een Datejust 1600 tegenkwam bij Bulang & Sons in top staat. Er moest nog een beetje gespaard worden en steeds meer kwam de angst dat het klokje al verkocht zou zijn voordat ik bij mijn doel was. Mijn angst kwam uit, op een dag was hij verkocht. Die deed even pijn…

Ik zocht nog naar andere horloges en begon weer te kijken naar de 1601, ik had er zelfs bijna een gekocht, maar degene die ik gespot had bleek te gebrekkig en weinig orgineel (zie vorige topic). Dat was maar goed ook, want vorige week dook dezelfde 1600 weer op bij Bulang & Sons. Ik heb besloten het horloge niet weer te laten gaan en enkele dagen later was het geld overgeboekt. Nu is hij dan toch ein-de-lijk van mij. Als dat geen goede love story is weet ik het ook niet meer…

Genoeg gepraat voor vandaag, hier zijn de foto’s van mijn nieuwste aanwinst :sunglasses::

59 likes

Leuk verhaal, proficiat, goeie stoel ook :+1:t2:

6 likes

Mooie watch man! Geniet ervan :sunglasses:

1 like

Top man, geniet van je eerste (& niet te snel wisselen).

1 like

Prachtig, geniet er van!

1 like

Leuk ding man, proficiat

1 like

Gaaf horloge kerel!

1 like

Super mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Heel mooi! Enjoy :blush:

1 like

Gefeliciteerd en geniet er van!

1 like

Congrats met deze mooie allrounder

1 like

Congrats! Lekker hoor!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Erg mooi, gefeliciteerd met je nieuwe DJ aanwinst!

1 like

Nice! :heart_eyes:

1 like

mooie tijd ermee, mooi verhaal en mooi zitje :sunglasses:

1 like

Lekker heur! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :blush:

1 like

Proficiat!

1 like

Geniet van je mooie DJ.

1 like