NA mijn eerste Rolex is om te ‘vieren’

Na al een aantal jaartjes druk in de weer te zijn met deze hobby begint mijn collectie zich langzaam uit te breiden, kwantitatief maar zeker ook kwalitatief. Daarbij begon het gevoel voor een eerste Rolex steeds sterker worden en gelukkig was het financieel inmiddels ook mogelijk.

Ik word bijna 35 jaar en dat lijkt me een mooi moment mezelf te trakteren op mijn eerste Rolex. Mijn wensen waren een DJ, 36mm, fluted bezel, jubilee band en een wijzerplaat die bij elke outfit past.

Een goede maand geleden kwam hier via het forum een 16234 voorbij die al aan die eisen voldeed. Na een paar keer over contact met de verkoper heb ik de knoop door gehakt en het horloge gekocht. De onderhoudshistorie was helaas onbekend en de verkoper vertelde me dat band ook wel wat rek had. Ik was daarom voornemens de rek te laten herstellen en het horloge een onderhoudsbeurt te geven zodat hij hopelijk precies rond mijn 35e verjaardag klaar zou zijn.

Toen ik het horloge in real life zag vond ik de rek meevallen en een snelle check bij een betrouwbare horlogemaker uit de buurt leerde me dat deze DJ +3 seconden per dag loopt. Niet slecht dus en onderhoud lijkt nog even te kunnen wachten. Nadeel van dit alles was dat mijn verjaardag nog een maand duurde!

Toen dacht ik: wie hou ik eigenlijk voor de gek? Dit horloge is prachtig en verdient het direct gedragen te worden. Ik vond het mooi de aanschaf van het horloge te koppelen aan een bijzondere gebeurtenis, maar je eerste Rolex kopen doe je maar één keer! Dat lijkt me bijzonder genoeg en blijft me vast en zeker beter bij dan de vele verjaardagen die ik in mijn leven hoop te vieren.

Lekker genieten dus!

80 likes

Top! Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Gefeliciteerd! 🥳

1 like

Van harte gefeliciteerd en geniet ze! :tada::+1:

1 like

Tof exemplaar!! Geniet er van!

1 like

Genieten maar! En een gelukkige verjaardag binnenkort.

1 like

Mooi klassiek. Hij staat je goed. Gefeliciteerd!

2 likes

Mooi :ok_hand: veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd met je NA en veel draagplezier!

1 like

Mooi horloge! Veel draagplezier :+1:

1 like

Groot gelijk, zo’n mooi horloge moet om de pols!

1 like

Die is mooi. Met name vanwege de wijzerplaat. Ik begin steeds beter te beseffen dat ik nog iets met Romeinse cijfers nodig heb.

Gefeliciteerd!

3 likes

Van harte met je nieuwe aanwinst en je aanstaande verjaardag! :smile: :+1:

1 like

Van harte met je aanwinst!

1 like

Schitterend :ok_hand:t2: Gefeliciteerd

1 like

Heel mooi :ok_hand:. Veel draagplezier!

1 like

Geniet van het horloge Leon!

1 like

Mooi hoor , yep gewoon dragen die verjaardag komt toch wel :grin:

1 like

Mooi exemplaar, geniet ervan!!

1 like

Mooi horloge! Van harte gefeliciteerd met deze NA. Geniet er van.

1 like