NA: MM200, old vs new. De Seiko SPB187J1 in vergelijking met de SPB097J1

Blij dat je vandaag dit bandje er niet aan had hangen, ik had nl. geen aansteker bij me enne bij nato bandjes denk ik altijd aan een fikkie. Ze branden echt lekker hoor … :wink:

Ik ben ook blij dat je de nieuwe vandaag ook even hebt meegenomen. Man man, dat is er wel een waar ‘men’ erg hebberig van kan worden. Het is dat ik overmand was door prille liefde voor de 097 want anders ûh, poeh… mooi horloge, erg mooi horloge!

1 like

Even ter vergelijking, dit is de SPB185J1.

4 likes

Door de bezel doet hij me denken aan de Tudor Black Bay Steel. Zou ze beide ongezien durven kopen :ok_hand:

1 like

Ben niet zo vertrouwd met deze horloges. Maar wel een mooie vergelijking! De nieuwe zou zeker ook mijn voorkeur genieten. Zowel het formaat als de vorm van de kast!

Proficiat , geniet ervan

1 like

Vind de 185 mooier door de stalen bezel…:grin:

2 likes

Mij aan mijn reeds jaren oude mod :grin:

2 likes

Ben zelf heel bewust voor de blauwe wijzerplaat gegaan. Is echt gaaf!
Op WUS staat een fotosopje waarbij de stalen duikring is gesjopt op de 187 en andersom: Klik.

Ik ben blij met de incoming NA, niks meer aan veranderen! :sunglasses:

BTW, omdat het hier ook over ‘de ouwe’ gaat, dat is ook in alle kleurstellingen een heel fijn horloge. Waar voor 't geld! Doet Seiko goed.

4 likes

Vooral de stickers op de band zijn erg mooi!

2 likes

Dat is me toch een mooi horloge… gehad, maar verkocht omdat ie te dik was…(net als alle andere BB’s) zo zonde!

Als de 58 nou eens kwam met steel bezel…

2 likes

Iets met sticker fetisj? :wink:

De groene MM200 was te verwachten.

SBDC133

7 likes

Van harte :star_struck:
Twee toppers…

1 like

En wéér limited…

1 like

Nog eentje “in vergelijking” … :wink:
De laatste ook meteen, want ûh de 097 has left the building.

5 likes

Prachtig. Zowel de twilight als de nieuwe. Zit net naar de derde foto te kijken lijkt inderdaad keramisch maar zoals hierboven al gepost melden sommige sites aluminium. Is hij echt keramisch?

1 like

Nee. Zit wel een ‘glossy’ coating op, waardoor het er wel op lijkt.

2 likes

Thx!

1 like

En ja, lekker op leer :sunglasses: :grin:
Gewoon omdat het hem staat :blue_heart:

6 likes

Heel mooi. De scherpere lijnen van de kast, en hij lijkt meer diepte te hebben op de wijzerplaat. Het eerdere model kon me nooit zo bekoren, maar deze zeker wel!

1 like

Zijn de cijfers en markeringen in de bezel iets verdiept? In sommige foto’s lijkt het wel, en sommige foto’s niet zo te zijn…

1 like