NA Oyster Perpetual Date 1500 uit 1974

Hallo iedereen

“The dry spell is over” zeggen ze overzees…

Na een heel lange periode enkel mijn gemodde SKX171 als metgezel te hebben is er nu toch eindelijk nog eens een horloge bijgekomen, tegelijk mijn eerste Rolex: een Oyster Perpetual Date 1500 uit 1974

Dikwijls getwijfeld om andere horloges te kopen, bv heel dicht bij een nieuwe Yema, Longines, … gestaan maar mij toch steeds last minute kunnen beheersen :sweat:

Niks mis met een Yema of Longines natuurlijk, maar ik kreeg gewoon elke keer weer zo’n “damn” gevoel als ik een foto van een Precision, Airking, OP met een zilver/champagnekleur dial zag

Dus alle andere horloges uit mijn hoofd gezet en officieel de zoektocht aangevat, vereisten waren smooth bezel, oyster bracelet en zilver/champagnekleur dial
De date versies vond ik toch ook iets mooier dus Airking werd plan B

Ik had deze 1500 uit 1974 vrij snel gespot bij Classic Watches maar leeftijd en gebrek aan quick-set schrikte mij eerst wat af waardoor ik meer richting 15000, 15200 begon te zoeken
Paar keer contact gehad met handelaars maar nooit echt een goed gevoel erbij en ik betrapte mijzelf erop steeds deze 1500 te gaan bekijken

Dus contact opgenomen, heel aangenaam mailverkeer met Meike gehad en knoop doorgehakt.

Horloge is uit ’74 maar loopt perfect +1,2 sec/dag gemiddeld gemeten over 5 dagen, heeft een volledige service gehad en ziet er als nieuw uit.
Dat laatste zal misschien de puristen storen, horloge is gepolijst en heeft nieuwe plexi maar het lijkt mij allemaal netjes gedaan… ik zal zelf wel zorgen voor de gebruikssporen :smile:

Formaat is het enige wat mij wat zorgen baarde, al die tijd met een 42mm duikerklomp rondgewandeld en nu een 34mm… het verschil is groot… heel groot

Maar na een paar dagen verdween dit gevoel en oh boy deze ligt zo zalig om de pols… waar de SKX171 altijd heel aanwezig was omwille van size en gewicht (168g) is deze zo subtiel en lichtgewicht (86g).

Anyhoew, enkele foto’s:

Cheers
B

41 likes

Veel plezier d’rmee!

1 like

Prachtig! :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst !

1 like

Dit zijn serieus toffe horloges.
Fijne maatvoering en ingetogen klasse.

Enjoy!

1 like

Toen al de fijnste Rolex modellen, en ook nog steeds vandaag :ok_hand:
Enjoy.

1 like

Dit vind ik 1 van de elegantste en veelzijdigste Rolex horloges. :ok_hand: De zilverkleurige staat perfect op zowel staal als op verschillende kleuren leder en canvas.

Veel plezier ermee.

1 like

Heel gaaf hoor. Eigenlijk veel mooier en stijlvoller dan zo’n bling rolex met jubilee en fluted bezel.

1 like

Heel mooi, proficiat!

1 like

Prachtig exemplaar en prima formaat! (ik vraag me af hoe die knoepert van een Seiko om je pols paste :smirk:).

1 like

Geen idee hoe het komt maar de 1500 lijkt wel groter op de foto’s dan irl… of mijn pols kleiner :thinking::smile:

Ik heb mijn vrouw ooit een 15200 gegeven. Erg fijn horloge, hoofdpijnvrij, solid beater!

1 like

Ik weet niet of dit nog gepast is om openbaar te delen :joy:

3 likes

Hahaha🤣

1 like

Gefeliciteerd

1 like

1 van de mooiste die er zijn!!
Geniet ervan!!

1 like

Mooi mooi toppertje :+1:

1 like