NA: Parmigiani Tonda 1950 (unboxing)

Let it gooooo.
Soms heeft de discussie gewoon geen nut.
Inhouse, punt. :ok_hand:

3 likes

Niet inhouse. Vaucher ligt enkele straten ten westen van Parmigiani…:wink:

En wat Tom al schreef:

“Vaucher manufactures movements for prestigious brands such as Parmigiani Fleurier (Vaucher is Parmigiani Fleurier’s movement Manufacture), Hermes, Richard Mille, Corum, Baume & Mercier and Fabergé, just to name a few. Vaucher also works with some small independent watchmakers such as Speake-Marin and Alexandre Meerson.”

Bron

Net zoals Rolex haar uurwerken in een apart gebouw maakt. Inhouse betekent nu eenmaal niet ‘in hetzelfde gebouw’.

Volgens mij heeft Rolex echter 1 adres waar meerdere gebouwen staan.

Nee hoor. (Niet dat het wat uitmaakt).

Okay, heb je toevallig daar meer info over? Kon het zo 1-2-3 niet vinden. (Maakt absoluut niet uit, puur informatief wat mij betreft).

Je moet even googlen.
Ik heb zelf in Bienne naar een fabriek staan kijken (helaas niet binnen :weary:). Hoofdzetel zit echter in Geneve. Ook daar een paar adressen.

Edit: hier een bezoekverslag van alleen al 4 verschillende adressen in Geneve:

En Bienne (Biel):
http://www.waymarking.com/waymarks/WMPRMW_Rolex_Biel_BE_Switzerland

2 likes

Dank je Tom…:+1:t4:

1 like

Klopt Vaucher heeft dezelfde eigenaar (Sandoz Family Foundation) als Parmigiani, maar is een apart bedrijf.
Maar goed, je zult dit fraaie caliber minder snel tegenkomen als een eta of sellita. Ook aan een standaard versie, voor hoever je dat standaard kan noemen, hangt een heel ander prijskaartje als dat van een eta werkje.

1 like

Zucht…

Nogmaals, een totaal andere situatie als bij Eta. Michel Parmigiani ontwikkelt en produceert zijn calibers die als ‘Vaucher’ worden vermarkt naar andere horlogemerken. Deze calibers gaan eerst en vooral zijn eigen horloges in. Sinds 2013 is Michel Parmigiani zijn calibers aan andere kleine horlogebedrijven gaan leveren. Het is dus een inhouse uurwerk dat als Parmigiani Fleurier uurwerk de Parmigianis ingaat en als Vaucher naar een paar andere merken.

Quote van de Sandoz Family Foudation website:
Since 1996, the Sandoz Family Foundation has been developing a Watchmaking Centre based around the Parmigiani Fleurier brand. This centre of expertise for industrial craftsmanship encompasses all the skills required to create a timepiece, producing everything from the balance-spring and the train wheel to the case and dial; each link is brought together to form a verticalised, independent manufacture, where unbridled creativity and optimal quality go hand in hand.

The five business divisions which form the Watchmaking Centre are first and foremost dedicated to our sister brand, Parmigiani Fleurier, but also make their skills and products available to selected high-end watchmakers. In the spirit of innovation, flawless production quality and the respect of Swiss industrial tradition, each of these divisions breathes new life into the watchmaking expertise which is our heritage, day after day.
Unquote

En van de website van Parmigiani:

Vaucher Manufacture Fleurier is the watch movement division of the Parmigiani Fleurier watchmaking centre.

7 likes

Prachtige spreekbeurt. Maar Tom, sommige mensen willen het gewoon niet lezen… Wat een platen zeg.
Inhouse. Punt!

3 likes

Roepen in de woestijn :wink:

Het uurwerk ziet er in ieder geval schitterend uit.
De lugs en de wijzers vind ik ook schitterend. De wijzerplaat is voor mij wat te rustig maar ziet er wel netjes uit.

2 likes

Prachtig :ok_hand::smiley:

1 like

Ik vind dit uurwerk machtig mooi. Hou vooral van de eenvoud. En is qua afwerking zo te zien de perfectie zelve ! Weet (nog) niet zoveel over uurwerken, maar een mooi uurwerk herken ik wel.

1 like


Bron: watch jaarboek 2019

1 like

:+1:t3: Inderdaad

Haha nee ik zeg niet dat ik het met iemand eens ben! Kwam gewoon dit stukje tekst tegen.

1 like

Congrats, geniet ervan​:slightly_smiling_face::ok_hand:t5:

1 like

Nog even checken bij eenieder. Ik denk dat ik er nog een band bij ga kopen om af te wisselen met de zwarte.

Moet dun zijn (zeker niet ‘padded’), en alligator (geen print).

Donkerbruin kan natuurlijk prima. Maar ik kan ook gek doen een keer met zoiets?

What say you?

3 likes

Zou het zeker proberen .
Ik zelf heb altijd zwart of bruine bandje ,
Dat is een voordeel als je kleuren blind bent :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like