NA: Rolex 116713LN

Jullie kennen het allemaal, je hebt wat horloges en het begint weer te kriebelen. Er is zo veel moois en waar val je dit keer voor?!

Ik merkte dat ik naar staal gouden Rolexen bleef kijken. Ik vond een gouden horloge altijd een beetje fout maar langzaam groeide er wat. Een beetje fout is toch wel lekker :yum: Een sub heb ik al in staal dus een GMT? Ja, het moest een GMT worden. Zelfs een zoekertje geplaatst op het forum begin van het jaar maar geen geluk. Wat handelaren benaderd maar de manier waarop je daar een horloge moet kopen bevalt me niet. (Kreeg het gevoel dat je blij mag zijn dat je mag kopen) De aankoopwoede temperde wat maar ik bleef GMT’s kijken.

Toen @Enpassant z’n 116713LN te koop aanbood op het forum was de deal snel gesloten. Mag geen recensie plaatsen op het forum, dus plaats m’n ervaring maar hier; Prettige en heldere communicatie. Kwam zelfs naar mij toe voor de transactie en ondanks de gepaste afstand toch even gezellig over horloges kunnen ouwehoeren. Kortom een goede ervaring!

De band was voor mij te kort en even naar een dealer zag ik niet zo zitten dus bestelde ik een official geneva double ended watch tool Ref. 2100 om de band zelf te kunnen verstellen. Helaas zit daar wat levertijd op. Ik zeg nog bij de overdracht; geduld is een schone zaak.

Bij thuiskomst had m’n vriendin de klok al snel om haar pols. “Past precies, pas er wel op tot jij je tooltje hebt”

Ik kon de kak daarna niet meer ophouden, dus toch even met m’n inferieure spade 1.6mm schroevendraaiertje proberen. Band even onder de cooker om te verwarmen en wat schetst mijn verbazing, draai ‘m zo los! Paar minuutjes later had ik hem om mijn pols. Niks beschadigd, schroefjes zet ik wel definitief vast als m’n tooltje er is.

Wow, ik wist dat ik ‘m gaaf vond maar nu om de pols… wat een dikke klok!

Voor mij de eerste keer dat ik een gedragen horloge koop. Ondanks dat hij zorgvuldig gedragen was zie je dat. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en het goud wat opgewreven. Het afplakken was meer werk dan het licht oppoetsen maar wat mij betreft de moeite waard. Wilde er geen nieuwe van maken maar de extra shine is wel nice.

Uiteindelijk sta ik gisteravond in m’n WE outfit, naast m’n bbq van een rug een crisispilsje te drinken met m’n gauwe kletser om… de prio’s duidelijk op orde #lovinglife

88 likes

Goud en zwart is een fantastische combinatie. Gefeliciteerd.

1 like

Proficiat! Veel draagplezier :sunglasses:

1 like

Hele mooie aanwinst! Veel plezier ermee.:raised_hands:

1 like

Gefeliciteerd! En kamado’s zijn top :clap:t2:

1 like

Mooi @Dirques! Fijn dat je er blij mee bent, lekker schitteren in de zon!

2 likes

Super aankoop, heel fraai :ok_hand:t2:

1 like

Helemaal top :heart_eyes: van harte

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :+1:

1 like

Prachtig! Veel plezier ermee :heart_eyes:

1 like

Congrats!! Lekkere NA man!

Dit is idd optimaal genieten van het leven ja:

:rofl:

1 like

Mooie bbq.

2 likes

Veel draagplezier :+1:

1 like

you dick. . :yum::sunglasses:

@Dirques. Mooi horloge man. Gefeliciteerd geniet ervan ook van het grootste knaagdier ter wereld.

1 like

Mooi, mooi, veel draagplezier, :+1:

1 like

Fenomenaal horloge! Schitterend! :heart_eyes:

1 like

Heeeeel mooi, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Cape Cod of wat heb je gebruikt?

Duidelijk de prio’s op orde!

2 likes

Klopt inderdaad. Het roze lapje dat je op de foto ziet.