NA: Rolex Datejust 16234

Al jaren liep ik te loeren naar Datejusts. En toen mijn Omege Geneve vorig jaar van m’n pols werd gestolen (toen ik “ietwat beschonken” door de stad zwalkte) was de maat vol. Ik besloot om niet direct een vervanger te kopen om de pijn te verzachten maar om juist door te sparen voor, jawel, een Datejust.

Mijn eerste “grote mensen baan” versnelde het spaarproces en toen ik vond dat ik de aanschaf voor mezelf kon goedpraten besloot ik om de trekker over te halen. Althans, dat probeerde ik… Tot driemaal toe werd de exacte referentie die ik zocht (de 16234, zilveren plaat, Romeinse minute track) voor m’n neus weggekaapt. Ik werd er ongeduldig van. Waarom wil je iets juist nóg liever hebben wanneer het ietsje lastiger te verkrijgen valt?

Met verschillende juweliers en handelaren had ik al enige maanden contact en gister verscheen er een lach op mijn gezicht toen ik een DM kreeg van Langedyk Vintage Watches met een foto van deze 16234. Ik liet alles uit m’n handen vallen en stapte direct in de auto naar Opmeer. Ik reed nog even langs Vinkeveen om mijn oom (ook een passie voor horloges) op te pikken en samen reden we verder.

Eenmaal bij Langedyk Vintage Watches aangekomen werd ik hartelijk ontvangen door Mick, met in zijn handen een tray met verschillende Datejusts. We hebben gezellig gepraat en na de verschillende Datejusts gepast te hebben besloot ik (uiteraard) te kiezen voor degene waar ik al lange tijd op loop te azen. Met trillende handjes de pinpas pakken en met een glimlach van oor tot oor weer terug in de auto naar huis. Het is me gelukt!

83 likes

Mooi :+1: gefeliciteerd ermee
Maarre Romanian minutetrack, weet je het zeker?:wink:

4 likes

Dankjewel! Op het laatste moment natuurlijk nog even getwijfeld (zie hieronder) :yum:
Maar enorm blij met de keuze!

9 likes

Mooi horloge, veel plezier ermee!

1 like

Doelde meer op het feit dat je Roemeens schrijft ipv Romeins😉
Kleinigheidje hou je toch

Wist trouwens niet van het bestaan van deze toko af. Is nog redelijk dichtbij hier. Hebben ze een winkel? Of gaat alles op afspraak?

2 likes

Haha een foutje maak ik snel in m’n enthousiasme :joy:

Ja het gaat inderdaad op afspraak. Ze hebben dus geen winkel/etalage, wat prijstechnisch ook wel scheelt ten opzichte van juweliers in hartje Amsterdam.

1 like

Begrijp dat je ff hebt getwijfeld maar de Rail Road dial is naar mijn mening veel mooier. Goede keus veel draagplezier en nu genieten! :v:t3:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1::ok_hand:

1 like

Congrats! Groeten van z’n broertje

3 likes

Prachtig!

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtig horloge. Ik heb zelf het jongere tweelingbroertje (116234) en er nog geen seconde spijt van gehad.

Geniet van je prachtige aanwinst maar dat zal wel goed komen.

1 like

Mooi! Van harte met deze NA en veel plezier gewenst ermee.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Mooie klassieke Rolex :heart_eyes:

1 like

Pracht van een aanwinst !!

1 like

Heel tof. Ik hoop zelf ook een keer te delen dat ik eindelijk een DJ heb gekocht!

1 like

Gefeliciteerd !
Ja Rolex altijd goed !

1 like

Gefeliciteerd!

Wat een pracht van een horloge, veel draagplezier gewenst!

1 like

Supermooi klokje, geniet ervan!

1 like

Prachtig horloge!

1 like