NA Rolex DateJust ref. 126334 Blue dial

Hallo horlogevrienden,

Op de valreep van dit vreemde jaar mag ik mijn horlogeverzameling weer uitbreiden. Dit jaar, 2020, stond in het teken van de kleur blauw. Begin dit jaar al een blauwe Omega Aqua Terra aangeschaft en halverwege dit jaar een Rolex Yacht Master met blauwe plaat. Maar mijn verzameldrang was nog niet voorbij en ik ben verder gaan kijken. Ik ben erg gecharmeerd van de Rolex DateJust en naast mijn zwarte wijzerplaat wilde ik graag nog een nieuw exemplaar, maar welke plaat: Wimbledon, blauwe plaat of de Azzurro plaat? Een drietal weken geleden bij de Rolex Boutique in Rotterdam geweest, hier konden ze alleen de Azzurro plaat nog in bestelling nemen, alleen zou de levering nog wel even op zich laten wachten. Prima, dus mijzelf op de wachtlijst laten zetten.

Maar wachten is niet een sterk punt van mijzelf en toevallig sprak mijn vader vandaag een zakenrelatie. De beste man heeft mij een jaar of twee geleden geholpen bij het verkrijgen van een Rolex Submariner Date en is zelf ook groot horlogeliefhebber en verzamelaar. Hij had nog een ongedragen nieuwe Rolex DateJust ref. 126334 met blauwe plaat en jubilee band liggen in de kluis. Deze kon ik, als ik wilde ophalen. Dit moet je mij geen twee keer zeggen, dus direct de auto ingestapt en naar zijn bedrijf gereden. Daar lag het horloge al klaar en ik was direct verkocht, wat een fantastisch horloge!!

Het is lastig foto’s te maken om het effect van de sunburst wijzerplaat. Onder wat kunstlicht krijg je het beste effect.

Hierbij stel ik jullie mijn NA voor:

De watch roll met mijn Rolex collectie is nu gevuld:

Dank voor het lezen en alvast fijne feestdagen en een gezond 2021

75 likes

Prachtig!! Mooie collectie ook, chapeau :ok_hand:

1 like

Gaaf ! Veel plezier ermee :grin:

1 like

En dit verhaal moest jij van de AD vertellen…? :wink:

3 likes

Neehoor, dit is het enige echte verhaal.

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Wat een collectie!! Proficiat

1 like

Mooi hoor, geniet ervan! Normaal moet je volgens mij flink lang wachten op deze combinatie.

1 like

Ohhhh daar is die weer :heart_eyes:

1 like

Wat een lelijk ding…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Mooiste Datejust! Geniet ervan!
Ik draag zijn broer met veel plezier :blush:

2 likes

Dank je, klopt inderdaad. Volgens mij kom je ook moeilijk op de wachtlijsten (althans, mij lukte het niet).

2 likes

Prachtig! En wat een mazzel; het zij je gegund!

1 like

Mooi :ok_hand: veel draagplezier :+1:

1 like

Heel mooi. En een mooie collectie ook! Gefeliciteerd, geniet ervan!

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd! En hele mooie set! :smiley:

1 like

Zo lelijk, dat hij weer mooi wordt :wink:

Had de blauwe variant alleen maar op foto’s gezien. Maar in het echt is de blauwe plaat bij ieder type licht en iedere hoek weer net iets anders van kleur. Je kunt dat niet goed op een foto vastleggen.

2 likes

Klopt inderdaad daarom vind ik deze zo mooi. Lijkt soms wel zwart…:ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd!

Groeten van zijn kleine broertje!

5 likes

Heel mooi gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like