NA; Savar handwinder

Als vaste stamgast op Marktplaats die met enige regelmaat struint opzoek naar spreekwoordelijke pareltjes die te koop staan onder de zoekterm “vintage herenhorloges” vindt je buitenom de afgelopen klokken en de horloges die een halve inventaris van de lucardi kostten, zo af en toe ook echte pareltjes :relieved:.

Zo ook deze Savar, een wat?! Een Savar dus!

Een jaren zeventig handwinder met een FHF 73 4N Zwitsers uurwerkje, ik ken het merk niet, ik ken het uurwerk niet… maar de foto’s, jongens de foto’s! Zo af en toe mag je hard vallen voor de looks van horloge toch, who gives a damn voor een mooi innerlijk toch :sweat_smile:.

Alhoewel een bescheiden maatje voor aan mijn pols, valt de 35mm alleszins mee qua draagcomfort en looks. Het heeft de look van een luxe dresswatch en met een mooie warme lederen strap past ie prima in mijn rijtje dresswatches waarin een Presage cocktailtime en een Claude Bernard moonphase zit :innocent:.

Tof horloge, vintage, luxe niet alledaagse uitstraling, en nog steeds goedkoper dan een keer eten bij een budget vreetschuur.

Onzettend bedankt aan forumlid @bbijlhout voor het afstand willen nemen van dit plaatje van een horloge (ik gebruik voor deze N.A ook zijn foto’s, die zijn zoveel beter dan de mijne)

Nu lang genoeg geouwehoerd, tijd om te laten zien waarom ik er als een gek voor viel!

29 likes

Gefeliciteerd! Mooie wijzerplaat.

1 like

Omdat een polscontrole foto toch ook een fijne is om toe te voegen :grinning:

5 likes

Mooie vondst! Veel plezier er mee

Mooi hoor, gefeliciteerd met je aankoop!

Die is in een zeer nette staat! Mooi hoor! :smiley:

1 like