NA Seiko SPB149

Tja…… de meeste horloges waar ik voor val zijn niet (meer) te zien in een winkel. Ik doe wel veel onderzoek en zit vaak veel plaatjes te kijken. Maar de kleur bepalen is echt bijna niet te doen via het beeldscherm.

1 like

Ik beoordeel kleur in ieder geval niet meer via mobiel, ben hier een keer de mist in gegaan met wijzerkleur (echtheidscheck) op basis van foto’s op de mobiel. Dus alleen nog maar op het grote scherm voor mij.

Overigens koop ik vrijwel alle horloges zonder ze ooit in het echt gezien te hebben op basis van de beschikbare foto’s, gaat prima.

1 like

Ja dat ken ik … :wink:

Dank je wel voor de foto’s, nu weet ik zeker dat ik 'm wil enne … nee ik koop de jouwe niet want de mijne is al onderweg. Overigens ook vanaf foto’s gekocht, … stress! :partying_face:

:joy:

Geen TikTok?
Leuk dansje erbij in een yogabroek, lekker hoor … deze Seiko!

2 likes

Jaap heeft er ook nog eentje te koop staan.

Zit toch wel een beetje met deze opmerking in mijn maag. Als dit NA verslag wordt opgevat als een verkapte verkooptopic kan je dus eigenlijk nooit schrijven over een teleurstellende aankoop. Iedereen begrijpt dat een teleurstelling binnenkort te koop zal worden aangeboden en het wordt daardoor automatisch een verkapt verkooptopic. De zin die ik verwijderd heb zat misschien in het grijze gebied maar is wel een logische volgende stap na een teleurstellende aankoop. Ik ga het horloge natuurlijk niet houden.

Mijn bedoeling met dit NA verslag was om een leuk stukje te schrijven en om forumleden te informeren over de kleur. Niet om de verkoop te promoten.

4 likes

Mooiste blauwe dial is deze

1 like

Zonde van je energie! Echt.

5 likes

Zo dat ziet er inderdaad uit als een hele mooie diepblauwe kleur. Ben alleen niet echt weg van de rest van het horloge :wink:.

2 likes

Echt een prachtig horloge , ik had het een beetje met de 149 heel tof maar kreeg er net niet een klik mee .

1 like

Waarom eigenlijk? Is hij misschien te steriel? Ik heb dit model nooit gehad maar ben bijv. wel verknocht aan m’n SKX, hoe simpel die ook is. Zeker naast m’n BB58.

Bedoel je niet de 147? Of had je er 2?

@Petteflet gewoon kopen dat ding. Krijg je geen spijt van, echt niet.

Gooi je die skx op chrono voor 600🤣

2 likes

Staalblauw! Prachtig. Veel mooier en subtieler dan veel aanweziger blauw. Geniet er van, man. :+1::+1:

1 like

Sorry de 147 :smirk:

2 likes

Blijf het apart vinden dat de kleur bij jou op de foto’s veel blauwer lijkt dan het horloge hier in het echt bij mij. Deze is echt een beetje blauw/groen. Op jouw foto’s vind ik hem helemaal gaaf. Hier in het echt dus niet……… raar hoe dat werkt.

Anyways. Hij gaat morgen weer retour naar de juwelier. Scheelt weer een verkoop advertentie :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Licht aan het licht. Euh, nou ja je begrijpt me wel.

Kijk maar naar deze:

Kijk even naar de tijd!

2 likes

Je bedoelt dat de datum niet goed staat?

1 like

Gewoon de stand van je pols dus. Maar heb jij dan niet overwegend een gloed van groen erdoor? Heb gewoon echt het gevoel dat ik of een andere tint hier heb, of dat ik gek (aan het worden) ben :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

50 shades of blue … :wink:
Oh enne hier weer een andere shade!

6 likes

Kort na elkaar genomen.

Heb ik nog niet gezien. :man_shrugging: