Stowa Flieger - NATO parade

Mooi verhaal en een mooi horloge! Ik wens je er veel plezier mee.

Ik ga dat topic weleens uppen :wink:

1 like

Leuk, Ik heb nummer 43 besteld maar word inderdaad januari zoals het nu lijkt. ik wil wel graag de versie met datum.

Voor mij is datum niet nodig maar had bij bestellen geen keus.

Als er geen 90th Anniversary Edition was geweest had ik ook de standaard met logo / zonder datum besteld dus ben er happy mee.
En deze zou dan ook nog voor de kerst geleverd kunnen worden :smile:

1 like

Laat je nog weten zodra die binnen is en hoe het horloge jou in het echt bevalt ?
En we zijn dol op plaatje :wink:

Ik zal het natuurlijk ook hier tonen … ik heb echter nog niks gehoord maar zoveel dagen zijn het niet meer tot de kerst :frowning:

:ok_hand:t2: Mooi ding man, ik had persoonlijk een no date genomen, vind die datum plaatsing wat onhandig.

Thanks, ben er zelf ook blij mee :slight_smile:

De mijne wordt uiteindelijk zonder datum, lees de mijn laatste reacties maar eens door :wink:

Ja ga ik doen… word krapjes inderdaad :grin:

Vandaag de Fedex tracking informatie ontvangen met verwachte aflevering donderdag 21-12.
Nog één nachtje slapen :smile:

2 likes

Het horloge is door mijn vrouw in ontvangst genomen en onder de kerstboom gelegd om wat uit te kunnen pakken toen ik thuis kwam van mijn werk.

Bij deze alvast wat foto’s met de telefoon … ik ga binnenkort nog wel met de DLSR camera aan de gang :slight_smile:

29 likes

wauw, ziet er goed uit! ik kan niet wachten op de mijne.

Mooi man. Stowa, altijd goed zuinig op zijn!

Is de 40 mm uitverkocht dus, want niet meer op de site. :thinking:
Ik begrijp ervan dat er per afmeting 4x 90 stuks zijn?
Neem de 40 mm:
90 x clean dial
90 x met logo
90 x met datum
90 x met datum en logo

De mijne komt half februari volgens Stowa’s info. :wink:

1 like

Bedankt allemaal voor de complimenten :slight_smile:

Zover ik heb kunnen achterhalen is er in de 40 mm allen de cleane dial of een dial met logo en met datum gepland.

Dat ik met logo maar zonder datum heb is door een foutje van de dial leverancier … zie mijn reactie eerder in dit topic.

Welke versie krijg jij dan ?

Ontzettend mooi horloge Oystein, ben ook geïnteresseerd geraakt in de Stowa fliegers. Vooral na het lezen van hun catalogus. Maar volgens jullie wordt de limited edition met clean dial dus weer opnieuw uitgebracht?

Marketing technisch wel slim van hun natuurlijk, want ze vragen volgens mij wel een stukje meer voor die limited editions. Net zoals met de speedmasters gedaan wordt :wink:

Lekker dan,hoezo limited :man_shrugging:

1 like

Neen. Van alle limiteds zijn er 90 stuks, en deze worden niet opnieuw uitgebracht. Stowa bestaat namelijk maar een keer 90 jaar.

1 like

Stowa had verschillende modellen als 90th Anniversary Limited Edition.

Van de Flieger Klassik in 40 mm waren 2 varianten beschikbaar, de ene helemaal clean zonder logo of datum aanduiding (zoals het WO2 origineel) en de andere variant is die met logo en met datum aanduiding.

Met deze laatste is er nu dus iets bijzonders aan de hand want door het eerder genoemde probleem met de levering van verkeerde wijzerplaten met logo maar zonder datum venster is er dus een 3e variant ontstaan.

Omdat ik niet wilde wachten en de datum voor mij niet zo nodig hoeft heb ik voor de met logo / zonder datum gekozen en ik zal vast de enige niet zijn.
Maar ik heb wel mijn serienr. 71/90 gehouden.

Als we er van uit gaan dat 20 klanten voor dezelfe variant als ik hebben gekozen vermoed ik dat er dan nog 70 stuks met logo / met datum worden uitgebracht omdat er totaal 90 nummers zijn aangemaakt.
Maar dat is alleen maar mijn vermoeden, wie weet hebben ze toch wat anders uitgespookt.

Op zich ben ik er absoluut niet rouwig om dat er een kleine limited sub serie van (bijvoorbeeld) 20 stuks is ontstaan ipv dat er nog 89 andere bestaan in precies dezelfde uitvoering :slight_smile:

Voor de echte verzamelaar is hoe zeldzamer, hoe beter.
In April moet ik weer nar Duitsland voor mijn werk en rij dan zeker even langs Stowa voor een reserve bandje en zal meteen vragen hoe ze het gedaan hebben :+1:

1 like

Vandaag ook een mooi mailtje gehad van Frau Barbara… Of ik titanium of staal wil, en of ik een stukje lume wil of niet…

Waarvoor? Dat is nog even een verrassing. Maar ben wel heel erg benieuwd…

Wat heb je dan in bestelling staan ?

Het klinkt nu nog erg kryptisch :wink: