NA: Submariner 116613LN staal/goud

Recent aangeschaft: Rolex Submariner 116613LN, mezelf cadeau gedaan wegens 2 jarig bestaan eigen zaak. Zoals sommigen weten wil ik nog weleens stevig flipperen met horloges.

Na een aantal Marinemasters, Seamasters, two-tone DJ, en nog wat klein grut, was ik in de gelegenheid om mijn ‘‘holy grail’’ te kopen.

Het grappige is… ik heb meerdere holy grails… in principe alle Rolex sportmodellen, het liefste vanaf het ceramic bezel tijd perk.

Dan kom je op het punt, dat je denkt: we gaan er eentje kopen. En dan zie je inderdaad, dat een stalen Submariner Date van 2-4 jaar oud nog bijna 9500 EUR op moeten brengen (full set, nette conditie). Het lijkt wel alsof ze alleen maar duurder zijn geworden sinds de corona crisis (ik merk niks van een prijs daling in dit segment…?!).

Op den duur had ik het idee om voor goud te gaan. Dan wordt het wikken en wegen. Uiteindelijk de (financiele) afweging gemaakt, we gaan voor nieuw. Nieuw, dus 5 jaar garantie en voorlopig geen service nodig (dat is ook geld waard). Daarnaast een prijs verschil van 3500 EUR, ten opzichte van gebruikt staal. In mijn ogen een klein prijsverschil. Dit model is vrij goed nieuw verkrijgbaar (een beetje zoeken en je vindt hem bij de AD).

Het is de bedoeling dat dit horloge blijft. Het geeft me nu sowieso erg veel rust. Echt bijzonder mooi horloge.

Nu zijn er plannen om de vaste collectie uit te breiden. Naast deze Sub en een Seiko New Turtle (daily beater), zal er een blauwe SMPc, en een Seiko Marinemaster 001 bij moeten komen. Daarbij ga ik het laten.

Geniet van de foto’s!

136 likes

Pfoe :star_struck: mooi horloge. Gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd met deze schoonheid,

Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst!!

1 like

:roll_eyes: 🥴 :wink:

Gefeliciteerd met je schitterende aankoop.

1 like

Nice!
Maar dat ‘daarbij ga ik laten’ gelooft niemand en jijzelf al helemaal niet toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Prachtig! veel plezier er mee!

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Lekker man.
Van harte met de NA

1 like

FTFY :grin:

Prachtige aanwinst, stuk opvallender dan de standaard stalen Submaster Date :+1:.

3 likes

Proficiat!

:beers:

1 like

Mooi,mooi, veel draagplezier, :+1:

1 like

Gefeliciteerd, geniet ervan :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst. In ieder geval weer eens wat anders.

1 like

Mooi hoor :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe horloge en het tweejarig jubileum.

1 like

Nice! Van harte met je aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd :+1: Geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd met deze pracht NA !

1 like

Congrats, blijft een mooie horloge!

1 like