NA | Tudor Pelagos 25600TN + Rubberen band (#151)

Van harte proficiat heren!

Allebei een mooie nieuwe aanwiNst. En zo relaxed via HF!
:v:
:beers:

1 like

Dank jullie wel voor alle leuke feedback op deze ontzettend leuke ‘grote blij’ ruildeal. Ik vermoed ook zeker namens Peter (@Lempke) die al de hele dag naar zijn mooie Omega zit te staren volgens mij.

32

…oh wacht daar komt net een bericht aan! :rofl:

Ontzettend leuk ook om te lezen dat de Tudor Pelgaos best wel veel aanhang heeft! Ik moet zelf erg oppassen om de woorden “deze gaat nooit meer weg” niet te gebruiken want dat heb ik al eens eerder gedaan. Tja. Maar dit is voorlopig echt wel een blijvertje hoor. WOW!

Ik zou 10 jaar terug eerlijk gezegd erg getwijfeld hebben om een Tudor met snowflake wijzers te kopen, nu vind ik het héél erg gaaf! :sunglasses:

13 likes

Geniet ervan!

Ik vind zelf de Seamaster veel en veel mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

2 likes

Heb de NA nu eens even helemaal goed bekeken en gelezen, drukke dag gehad vandaag, maar alle lof; lekker soepel stuk tekst, aangevuld met prachtige plaatjes!
Echt heel fraai!

Ik ben echt net zo blij met mijn Seamaster, maar mocht men daar een NA van verwachten, die kàn ik absoluut niet zo mooi schrijven, lees de vorige review hier : Link, de inkt is nog niet eens droog…
Ook een geweldige review van Remco!

1 like

Terecht! Ik ben al weer aan het sparen, voor erbij… :wink:

5 likes

Congrats

1 like

Top aanwinst remco, omega was leuk maar dit is een waardige opvolger van je Sinn

Gelukkig niet voor die Breitling gegaan

2 likes

:rofl: :joy: …toegegeven, de nieuwe ‘Colt 44’ had ik begin januari bijna opgehaald! Maar toen kwam ineens de Omega langszij en die vond/vind ik echt een stuk mooier. Nu dan de Tudor, het voorlopige einde van mijn klim. Er komt nog wel een keer een Omega bij, dat weet ik welhaast zeker. Dan is 't klaar. Of? Ûh… pfff vermoeiend, zo’n horlogegekte! :wink:

1 like

Omdat de zijkant ook best wel mooi is… :sunglasses:

Ik vergeet ook altijd een nachtshot te plaatsen, bij deze alsnog:

11 likes

Mooi geschreven stukje ook fijn om te lezen. Ik twijfel zelf nog welke ik ga kopen. Merk je zelf veel verschil tussen de dikte van de horloges?

1 like

Bedankt voor het leuke topic en van harte gefeliciteerd met deze perfecte NA. :grinning::ok_hand:

1 like

Qua draagcomfort wint de ‘vorige’ (41mm) Omega Seamaster het van de Tudor, vind ik. De Omega ligt lager op de pols, de kast is veel ‘slanker’. Je merkt bijna niet dat je die om hebt. Peter (@Lempke) kan dat wel bevestigen denk ik.

Ik ben zelf overigens wel gewend aan wat ‘hogere’ kasten, ik vergelijk deze Tudor vooral met mijn ervaringen met verschillende Sea-Dwellers. Qua draagcomfort lijkt deze Pelagos meest op een 16600, die overigens wel wat zwaarder is. Zelf vind ik de Pelagos perfect!

Als je twijfelt zou ik je adviseren om even langs een dealer te gaan die Omega én Tudor in de collectie heeft (bijv. Gassan of S&C) en ze naast elkaar te houden, ze beiden te passen. Je zult zien dat het echt twee verschillende gezichten zijn, die overigens naast elkaar een topsetje opleveren! Als je ze beide hebt, heb je volgens mij helemaal niks meer te wensen… :wink:

2 likes

Jawel, een dresser, een chrono, een explorer… en ga zo maar door :laughing:

2 likes

Ophouden. Nou oké, …all of the above! :rofl: :joy:

1 like

Bendankt voor de uitgebreide reactie. Ik zal het advies opvolgen en ben van plan vrijdag naar Schaap en Citroen te gaan om ze nog is te vergelijken en de knoop door te hakken

1 like

Ben benieuwd welke het gaat worden! Veel plezier alvast, de voorpret in aanloop naar een horloge is minstens zo leuk als ‘het bezit’… :upside_down_face:

1 like

Geil horloge!

1 like

Mij vallen 2 dingen het meest op, het gewicht, deze is echt wel zwaarder (167 tov 136 gram), dat ‘vergeet’ je dus even na 3 maanden een titanium horloge en de hoogte, Seamaster ligt inderdaad een stuk(je) vlakker op de pols.
Maar het blijven alle twee horloges met uitstraling en ik vind ze beiden erg mooi!

2 likes

Prachtig horloge. Leuk verhaal ook erbij. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

2 likes

Beide prachtige horloges :ok_hand:t2:

Lekker vrolijk en positief stukje ook, plezier spat er vanaf

2 likes