NA | Tudor Pelagos 25600TN + Rubberen band (#151)

Best wel :+1:

1 like

Ik ben gisteren even bij Gassan naar binnen gelopen, na vooraf per mail contact te hebben gehad met diens service centre. Onder het genot van een kopje koffie ging het horloge gelijk op een timegrapher, om te checken of mijn ‘analoge’ waarnemingen wel oké waren. Dat was (…uiteraard :wink:) het geval.

Sinds de de verstelling van winter- naar zomertijd lijkt 'ie nog iets trager te zijn gaan lopen. Na aankoop was de afwijking ongeveer -1,7s/dag aldus Peter (@Lempke). Het ding lijkt dus steeds langzamer te gaan lopen, dat voelt niet helemaal oké. Gassan had zelf -3,69 op de timegrapher staan. De amplitude heb ik niet naar gevraagd omdat vrijwel direct werd aangegeven dat ze hem even helemaal willen nakijken. Het was gisteren een tikje druk, met bussen vol Aziaten en Oostblokkers die de winkel(s) leegkochten, en dus werd mij gevraagd of ik het horloge zou willen achterlaten.

Dat kwam mij gisteren niet helemaal gelegen. Ik ga hem vanmiddag namelijk even showen aan een HF’er, die er zelf ook een wil kopen, en dus wil ik hem vandaag nog om de pols. Komende week breng ik hem even langs voor een service-/afregelbeurtje. Allemaal keurig (af)geregeld!

Ik ben benieuwd… :sunglasses:

5 likes

Je maakt prachtige foto’s, maar je cropped ze altijd zo strak. Vind ik zonde.

Krijgt de Pelagos een full service?

2 likes

Dank je wel @HanDavinci! :ok_hand:

Ben niet zo’n fan van harige armen :rofl: …nee, zonder gekheid: kwestie van smaak.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Als het met smering ofzo te maken heeft, is het denk ik zo gepiept. Het horloge zelf is 4 maanden oud, dus tja. Wie weet? Bij het RSC gaven ze gisteren aan dat ik hem max. een weekje kwijt zou zijn. Mijn ervaring is dat bij een full service van Tudor/Rolex, incl. testen enzo, dat je wel een maandje verder bent. Ik wacht het allemaal lijdzaam af… :wink:

1 like

Met een horloge van 4 maanden oud is het reguleren denk ik :+1:t2:

1 like

Kleine update: De Pelagos is onderweg naar Genève. Gassan heeft vandaag aan mij akkoord gevraagd om hem op te sturen. Er is een uitdaging met de amplitude van mijn MT5612 uurwerk, iets wat ze bij Gassan niet direct opgelost krijgen of iets wat ze liever aan Tudor zelf overlaten. Voordeel is dat ik er vertrouwen in heb dat het helemaal goed gaat komen. Het nadeel is dat ik hem nu wel ‘even’ 6 weken tot 3 maanden kwijt ben, afhankelijk van de drukte in het Zwitserse. Hoe dat voelt, moet we denk ik maar even aan Ralph (@RLC) vragen… :innocent:

Gelukkig hebben we de foto’s nog! :sunglasses:

Ps De bekende reacties als “Wat slecht van Tudor!” en “De kwaliteitscontrole is ruk.” etc. hoeven van mij niet per se. Ik loop al een tijdje mee dus ik ken de kwaliteit van Tudor. Soms heb je gewoon pech. En dan is het fijn als het weer goedkomt.

9 likes

Ahh daar zou ik best verdrietig van worden. Bij een NA ben je net een blij kindje en wil je er hele tijd mee spelen :laughing:

Sterkte met dit tijdelijke verlies :wink:

2 likes

Over 3 maanden is het gewoon opnieuw een NA :ok_hand:

1 like

@willemC, thanks haha. Ja leuk is anders, maar ik verander er helemaal niks aan dus ik wacht nu maar af op wat er komen gaat en zoals @Rolopalooza terecht aangeeft: Het zal straks weer aanvoelen als een NA, dan ben ik zo weer blij ‘als een kind’.

Ik ga vanmiddag maar vast met de voorpret beginnen, … :beers: :sunglasses:

2 likes

Wat draag je in de tussentijd?

1 like

Een klassieker, vanaf de reservebank. Een Casio G-shock! :wink: …eens kijken of ik dit ga volhouden.

1 like

Dat gaan 3 zware maanden worden… :grimacing:

1 like

Poe … 3 maanden een G-Shock?? Veel sterkte!

1 like

…'t is wel een soort van iconisch horloge(ontwerp) mannen! :innocent:

Maar ûh, ik sluit zeker niet uit dat er ook nog iets anders gedragen zal worden. Heb nu nog een drietal te koop staan (die niet helemaal meer bij mijn smaak passen), als die verkocht zijn en als het potje zich weer een beetje vult komt er weer een tussendoortje. Voor nu is de Casio prima. Was even vergeten wat een fijn en draagbaar horloge dat eigenlijk is. Echt leuk! Maar niet voor altijd… :wink:

4 likes

Vandaag na wederom zelf gebeld te hebben en indicatie gekregen hoelang deze miserie nog gaat duren. De wijzerplaat zal waarschijnlijk in 3-4 weken door Tudor geleverd worden. Dus al met al gaat het nog ruim 6 weken duren. Dat klereding is inmiddels al 3 maanden weg na 1 maand in bezit te hebben gehad…:triumph:

1 like

Voor ‘slechts’ een nieuwe wijzerplaat. Poeh, bizar!

Toen ik vanmiddag zei “Oeps, dan ben ik hem zeker 6 weken kwijt.” werd me al gelijk duidelijk gemaakt “Ja, minimaal!”… dus ik reken voor het gemak maar vast op een maand of 2 â 3. Heb het zelf ook al eens eerder meegemaakt met een Rolex.

Het is niet anders. Ik ben eigenlijk best wel blij dat Tudor er zelf naar kijkt en dan pas weer terugstuurt. Veel vertrouwen in Gassan, maar nét iets meer in de fabrikant zelf bij dit relatief nieuwe caliber… :slightly_smiling_face:

INCOMING: ISOfrane voor mijn Tudor Pelagos

Als de Pelagos terug is uit Genève kan 'ie direct aan het rubber. Niet het eigen rubber, maar aan een originele ISOfrane band waarnaar ik stiekem al een weekje of vier op zoek was.

Jaja, ik weet het …

… 't was een leugentje. Maar verder ben ik best een betrouwbaar ventje! :sunglasses:

Eerder vanavond zette heeft @Kasper er eentje te koop. Hij verkocht zowaar ‘mijn’ 22mm ISOfrane met een Inoxnuova gesp (de afgeronde). Die gaat dus morgen op de post, deze kant op …waarvoor dank Kasper! :ok_hand:

Watch strap - Back to Switzerland in the 60s

When the makers of the greatest dive watches needed a rubber strap in the 60s and 70s, they chose ISOfrane!

Sometimes the simplest design is the best…

When our first ISOfrane dive strap debuted in the early 60s, it has quite literally changed the shape of diving - or at least the shape of dive straps! Before, dive watch straps were usually made from rubber.They were sticky, uncomfortable and would often blister and crack when often exposed to the sun salt and cold. These straps were even harder on the divers wearing them. Without ventilation, the skin didn’t breath. The ISOfrane strap changed all of that.

ISOwhat?

Our original ISOfrane straps were manufactured using a compound called isoprene. And just what is isoprene? Isoprene is a, liquid hydrocarbon that is obtained in the processing of petroleum and is used as a raw, chemical material. Isoprene was far more durable, and maintained its looks.

ISOfrane today…

We used our old recipe, made it non-allergic, non-toxic and added even more durability and softness to rubber WITHOUT using silicon (the dust magnet) to bring back the forgotten ISOfrane dive watch strap, which is probably the best watch strap you’ll ever buy.

(Bron: isofrane.com)

Ik hoor en lees zéér goede verhalen over deze band en kijk er dus ook naar uit om deze zo snel mogelijk in gebruik te gaan nemen.

Maar ja, dat zal vwb. mijn Pelagos wel afhangen van de snelheid waarmee Tudor de uitdaging met de amplitude van mijn uurwerk heeft opgelost. Ben hem nu ‘pas’ een paar weken kwijt. Het gaat dus nog wel even duren vrees ik. Hoewel het kriebelt, weet ik dat ik daar helemaal niks aan kan doen en dus wacht ik keurig af.

…druktemaken kan altijd nog! :sunglasses:

2 likes

Super(,) duidelijk aangegeven. :+1:
Ik heb gelijk inspiratie opgedaan. :sunglasses:

1 like

Update

Het horloge was twee weken terug weer terug in Nederland. Keurig na 6 weken.

Tadaa! Om de pols, ‘afgeregeld’ en wel. Ik heb hem echter niet meegenomen. Kreeg hem namelijk met een forse kras op de kast aangereikt.

(Ik kreeg hem niet lekker op de foto, maar het is wel een echte kras. Geen oppervlakkige veeg.)

Het is niet bekend of deze beschadiging bij Tudor of Gassan is ontstaan en wanneer precies. Gassan gaat er uiteraard vanuit dat de schuld in Genève ligt en dus is het horloge weer teruggestuurd voor een oplossing. Ook omdat Gassan zich er geen raad mee weet. Deze kras zit op een rotplek en de finish van een Pelagos kast is ook niet alledaags. Ze kunnen er niks mee.

Gelukkig waren we er al wel snel uit dat ik hem in nieuwstaat heb ingeleverd en dat ik dus dit verlies niet ga nemen. Oftewel, Gassan lost het maar op al dan niet met/door Tudor.

Ik ben erg benieuwd hoe dit nu gaat aflopen en heb wel al gelijk aangegeven dat ik er niet op zit te wachten om een nagenoeg nieuw horloge in te leveren om vervolgens een opgeknapt horloge terug te krijgen. Dat voelt bij mij helemaal niet lekker! Oftewel, het zal minimaal een nieuwe kast of een geheel nieuw horloge moeten worden zoals S&C dat bij @RLC gedaan heeft. Da’s keurig opgelost!

Ik vertel het allemaal best wel vrolijk hier, maar ben hier uiteraard he-le-maal niet blij mee. Wat een gedoe zeg. Terwijl ik een rotsvast vertrouwen had in Gassan, ik kom er ook bepaald niet voor de eerste keer.

… jaja, ik weet het krassen horen erbij! Maak ik maak ze toch echt het liefst zelf en zo’n zichtbare, daar zou ik behoorlijk ziek van zijn en dat ben ik dus ook. :cry:


Gelieve naar aanleiding van dit bericht niet gelijk helemaal los te gaan op ‘de slechte service van’ Tudor en/of Gassan. Ik hou het nog steeds op een gevalletje pech en Gassan communiceert vooralsnog keurig met mij. Ik lig er dus nog niet wakker van. Nog niet … enne, mocht Jacco G. meelezen. Hellup!

10 likes

Hopelijk wordt het gewoon netjes opgelost man, balen!

1 like