NA: van 16013 naar 16233

In oktober 2019 maakte ik hier mijn eerste NA-topic. Via een gewaardeerd forumlid kocht ik toen namelijk mijn eerste Rolex. Deze Rolex Explorer I 214270 kocht ik om te vieren dat ik was afgestudeerd en een vast contract had verdiend. In de maanden daarna genoot ik enorm van de Explorer. Toch bleef ik zo nu en dan twijfels houden. Ik vond het horloge op mijn pols vrij fors ogen en vaak had ik het idee dat er wel iets meer op mijn pols mocht gebeuren. Vandaar dat ik rustig bleef rondkijken bij de op het forum gewaardeerde handelaren en ook in het te koop gedeelte. Zo keek ik ook wekelijks even op de website van Metropolis Collection en steeds vaker viel het mij op dat Peter regelmatig zeer fraaie vintage Rolexen aanbood, vaak helemaal compleet met papieren.

Aangezien ik na de 214270 wel op zoek was naar wat meer disco op de pols viel mijn oog enkele weken geleden op een Rolex 16013 uit 1987. Dit horloge met de zwarte wijzerplaat en een volledige set werd mijn nieuwe one-piece. In de afgelopen weken is de 16013 nauwelijks van mijn pols geweest en was ik helemaal happy met dit geweldige horloge.

Toch bleef, zoals het een echte liefhebber betaamd, de site en Instagram pagina van Peter in de gaten houden. En wat zag ik daar afgelopen vrijdag…? Foto’s van een ongelofelijk scherpe Rolex Datejust 16233 met de blauwe sunburst wijzerplaat. Even vlug een kijkje op de site nemen dacht ik bij mijzelf. Daar werd het verhaal nog mooier. De Rolex Datejust bleek recent (december 2018) een volledige Rolex service te hebben gehad, Nederlands geleverd te zijn, volledig (maar dan ook écht compleet volledig) te worden aangeboden én werd geproduceerd in 1996 en verkocht in 1998. Laat ik nou net in het jaar daartussen geboren zijn.

Dit alles maakte het plaatje voor mij helemaal compleet. Maar goed, even ademhalen. Ik heb net een hele scherpe 16013 gekocht. Waarom zou ik die nu alweer inruilen? Hmm, toch maar even een berichtje naar Peter? En zo geschiedde… Met Peter kwam ik er wel snel uit en ik mocht het horloge vanmiddag in Drachten komen bekijken en mijn 16013 bij hem inruilen.

Eenmaal in Drachten door Peter weer hartelijk ontvangen en direct werd de 16233 voor mijn neus geschoven. Gelijk was ik verkocht door de ongelofelijk mooie blauwe plaat. Zelfs binnen speelt deze enorm met het licht en lijkt het wel of er steeds een andere kleur blauw tevoorschijn komt. De deal dus maar snel afgerond en met Peter nog even gezellig bijgepraat over de geweldige hobby.

Uiteraard kunnen plaatjes niet ontbreken. Een aantal van Peter en een aantal zojuist even snel door mij gemaakt. In de komende jaren zullen er ongetwijfeld nog veel plaatjes van dit geweldige horloge volgen.

Bedankt voor het lezen en blijf gezond allen!

84 likes

Heel gaaf man!

Geniet ervan :grin:

2 likes

Super!

2 likes

Super gaaf! Enjoy :+1:t2:

2 likes

Ik was je DJ net in een ander topic aan het pluggen!

Prachtig ding man.

5 likes

Fantastisch, Peter heeft altijd pareltjes :heart_eyes:!
Niet meer weg doen deze, zo’n set ga je niet nog eens vinden.

1 like

Strak ding hoor! Enjoy.

1 like

Heel mooi! :ok_hand:
Er is altijd wel een reden om zoiets te kopen :wink:

Geniet er van

1 like

wat een prachtige klok!

1 like

Mooi :ok_hand: Veel draagplezier :+1:

1 like

Wat een topper zeg. Van harte!

1 like

Gestoord mooi.

1 like

Gefeliciteerd!!! Heel mooi. :ok_hand:

1 like

Echt crazy exemplaar :heart_eyes:

1 like

Hoi Rick,
Super mooie klok man :heart_eyes: geniet er van en voorlopig niet meer weg doen he :muscle:
Kom hem (als het weer kan) een keertje bij je thuis in levende lijve bekijken.

Groet (oom) aviator :sunglasses:

1 like

Mooi klokje, proficiat!

1 like

Gefeliciteerd mooi strak zeg! En echt een van de mooiste DJ in deze uitvoering.

1 like

Super mooi, geniet ervan.

1 like

Ahh, die is echt schitterend! Jaloersmakend, wátt een plaatje. Gefeliciteerd met je fantastische aanwinst. :star_struck::star_struck:

1 like

Dank allen voor de hele enthousiaste reactie’s!

Jullie gaan hem nog genoeg tegenkomen op het forum. Have a nice day! :sunglasses: