NA; Verlaat, net zoals de vreugde

Hi folks!

Ik dacht, omdat ik de hele dag als een lurker zit te F5en op HF voor mooie plaatjes en leuke verhalen, EN omdat ik vandaag geraakt ben door het geluk, ga ik mijn verlate NA maar eens posten :slight_smile:

Met bijbehorend kabaal, niet helemaal mijn stijl meer, maar dit is wat de terugrit me gaf :slight_smile: This shit CRAZY!

In 2019 heb ik een hoop horloges aangeschaft, meer dan ooit tevoren. Ik was ooit (5 jaar geleden?) eens gestopt met modemerken en goedkope rotzooi kopen met als doel te gaan sparen voor mijn eerste ‘echte’ watch!

In April gebeurde geheel onverwachts dit …

Wutt? Je kocht per ongeluk een Oyster Perpetual ??? Nou nee, niet helemaal per ongeluk. Ik was vaker aan het scrollen op dit forum, and begin hysterisch te gillen als een klein meisje toen ik de advertentie van @Xray zag in het blauwe gedeelte. Mijn vriendin vroeg wat me bezielde, en ik liet haar de advertentie zien. Ze snapte het niet echt … Het was de eerste Rolex die ik op pinterest (jajaja, vrouwentasjes en interieuren i know i know) pinde en had eigenlijk nooit een idee wat dat kostte. Vervolgens zei ze tegen mij; nou als je dat zo graag wilt … dan koop je hem toch ?? Na eerst wat drogredeneringen (richting mijzelf) opgehangen te hebben stond ik niet veel later met de OP39 om mn pols. Eenmaal om de pols … no way back, hij ging mee! Wat mijn vriendin (en ik eigenlijk ook) dacht was dat aan alle horloge hysterie hiermee een einde was gekomen. Het was echter het begin van het einde … Ze vindt HF en m’n hobby steeds minder leuk?! Snap het ook niet

Ik was oer trots op mijn nieuwe OP39 en droeg hem zo vaak als ik durfde!

In de tussentijd las ik steeds vaker op HF, pinterest en reddit. Ik zag de meest mooie horloges maar mn oog bleef steken op de Datejust. Na m’n recente aanschaf van de OP39 zou ik nooit meer een Rolex kopen zei ik tegen mezelf. Die blauwe Datejust 36 zou er dus gewoon niet komen, punt.

Inmiddels had ik de hommages ontdekt van de Datejust, ik vond het gewoon een prachtig model. Na een berichtje richting @HanDavinci erachter gekomen dat de Bulova SS toch wel iets voor mij was, en nu een mooie vinden! Ook dat lukte met de hulp van Han.

Ik was een prachtige en originele daydate 36mm rijker :slight_smile:

Enfin, happiness all over the place

giphy

Klaar zou je denken? Nou nee, eenmaal op HF kwam ik ook het merk ORIS tegen, de aquis (lmtd) Ik heb iets met blauw dus ik ging eens passen.

Match made in heaven!
:white_check_mark: Blauw
:white_check_mark: Dik vet en staal
:white_check_mark: Mooie afwerking
:white_check_mark: Niet te groot (39)

Dit gaat hem worden (dacht ik inmiddels voor de tweede keer). Horlogepot weer op gang gekregen met als spaardoel de Oris Aquis. Hij zou er eigenlijk komen voor de SS, maar dat liep dus anders. Geen zorgen, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Maar toen ik eenmaal begon te sparen, begon mijn brein met mij te sollen. ''Pri, als je er nog 1k ofzo tegenaan smijt, dan kan je misschien wel een rolex kopen?? Nee stem! Zwijg! Verlaat mijn gedachten !!
Denk dat HF wel de dierentuin is voor roze olifanten, want heb er nergens meer gezien dan hier :wink: Alles wat gij NIET wilt (denken) zult gij aanschaffen is het motto!

Ik had in ieder geval met mijzelf afgesproken dat ik geen ENKEL horloge zou kopen, voor ik een mooie ring had gevonden voor mijn meissie. In mijn zoektocht naar zo een ding kwam ik bij een klein juweliertje terecht. Ik voelde me er niet helemaal op me gemak. Ik had het gevoel alsof ik werd aangestaard, ken je dat? Nou dat was ook zo;

Deze knakker was me aan het begluren. Ik had niets in de winkel gevonden voor het meisje, maar goed nu ik er toch was, kon ik toch even passen, een 16233 two tone met een prachtige blauwe wijzerplaat. Het is inmiddels een maandje of 3 a 4 geleden, maar ik weet nog exact hoe het licht speelde met de wijzerplaat, en dan heb je nog de two-tone. Ik zag het prijskaartje, slikte, deed hem af en stond weer met beide benen op de grond. Dit ging gewoon N-O-O-I-T gebeuren. Ik verliet de zaak, en continueerde mijn zoektocht naar ringen.

GELUKT! Gevonden! Ik vond hem prachtig, maar nu zij nog! Na een romantisch etentje, de blinddoek erop en goan! … Heren, heren. Nee! gewoon NEE. Het was the real thing, appartementje, uitzicht, rozenblaadjes, kaarsjes, en the whole thing :slight_smile: Ze zei ja :wink:

Ondertussen had ik stiekem op aanraden van een beruchte HF’er wat forumleden een mailtje gestuurd of zij misschien een mooie DJ hadden liggen. Om niet al te kieskeurig te zijn, two tone en het liefst met een blauwe plaat :ok_hand:t4: die liggen inderdaad voor het oprapen kan ik je vertellen. NOT ! Nogmaals dank allen voor het aanbieden en meedenken :wink:

Ik had voor mezelf besloten om maar voor een normale DJ te gaan, in het zwart ofzo? Nadat ik me in het verleden al veelvuldig had bevuild op de instagram van ene Han, begon ik de two tone wel serieus mooi te vinden, en ja de gedachte aan die 16233 was er nog steeds…

Ik had volgens mij zowat alle bekende HF handelaren en niet handelaren gespamd, en kreeg er van één een ‘gouden’ (hihi) tip. Er zou een mooie 16013 beschikbaar zijn en dat model vond ik wel interessant. Toen ik hem zag vond ik hem eigenlijk best oke. Het was mooier dan alle platen die ik hiervoor had gezien en hij leek in goede conditie na veelvuldig instâh contact. Ik kon er wel mee leven … Ik kocht hem en was blij!

Het reguliere kantoorvolk heeft hem al vaker gezien in het wat dragen wij vandaag topic.

Don’t get me wrong, ik was oprecht en serieus blij! Come on, het is een freakin DJ!!!

Toch had ik niet het gelukzalige moment dat ik had met de OP. Had ik een fout gemaakt? Was ik mee gegaan in was anderen mooi vinden en was het niet helemaal mijn ding? Ik wist het even niet. Ik vond het een zeer oke horloge, en begon langzaamaan te wennen aan de witte plaat. De indexen leken immers op repen goud van Tony chocolonely. Wie de F wilt dat nou niet?!

Naarmate de tijd verstreek begon ik te wennen aan mijn DJ. Ik begon de plaat oprecht mooi te vinden. Iedereen had toch al een blauwe, dat is ZO passe. Dit is tenminste ‘uniek’… Weken passeerde en ik begon voorzichtig aan het idee te wennen van deze plaat. Dit was ik…

TOT!!! Ik een mailtje kreeg van een van de zestien-duizend-en-dertien (see what I did there?) figuren die ik had gesmeekt om een blauwe dial.

Wat zocht je ookalweer? Oh, ja nee ik had er een voor de 16233.

M’n oren schoten spreekwoordelijk overeind! Ik wist inmiddels dat de 16233 ook op de 3035 past voor mijn 16013. Na wat foto-contact (van de dial …) wist ik het meteen. Na alle beschadigde blauwe dials die ik had gezien was dit een PLAATJE! Hij was werkelijkwaar mint. Ik begon meteen te dagdromen aan die 16233 die ik enkele maanden eerder in m’n handen had en besloot voor die dial te gaan !!! Je krijgt ze immers niet vaak op een presenteerblaadje aangereikt in mint conditie.

Genoeg geouwehoerd:

excuses voor de ruk pics, probeer nog wel betere te schieten:

De plaat is FENOMENAAL !!! Elke kanteling zorgt voor een andere tint blauw. Werkelijkwaar fifty shades of blue, ORGASMATISCH!

source

Het geluksgevoel is ingedaald, dit is hoe het moest voelen. Dit is hem :slight_smile: En hij gaat nooit meer weg!!

*Onderweg naar de dialchange nog even een trajectcontrole gemist (DH-Leiden) die ik gewoon ken uit enthousiasme … Laten we zeggen dat de plaat ietsje duurder is uitgevallen, we noemen het collateral damage maar goed, geluk is toch onbetaalbaar :wink: !

Mocht je tot hier gelezen hebben, ben je een held! Leuk, bedankt. Hoop dat je het leuk vond.
Ik ben in ieder geval een tevreden mens en ga nu weer verder met mijn happy dance!

Do the happy dance with me!

giphy-2

Fijn weekend allen :wink: !

122 likes

:man_dancing:

1 like

Gefeliciteerd!

Bedankt :sunglasses:

Graag gedaan.

Jazeker. Leuk geschreven, leuke plaatjes, etc. :ok_hand:

2 likes

Dans met je mee.
giphy

3 likes

Danku! Ziet er goed uit🙌🏻

2 likes

Dubbel dank :smiley:

Is toch waterdicht en shock proof? Que?

Dude. Get a life. Yuck. :face_vomiting: Ja, het is een erg mooie wijzerplaat verder, ok, ok, ok. :+1:

Was dat niet dit?

giphy

2 likes

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee :smiley:

1 like

mooi verhaal ! en mooie collectie!

1 like

Ik zeg: let’s dance…

1 like

Mooi verhaal! Je enthousiasme straalt van het scherm harder dan een tritium plaat. :metal:

Heel leuk!

1 like

Ik heb geen nieuw horloge maar wel een blij gevoel :joy::joy: leuk geschreven. Mooie aanwinst

1 like

Tof geschreven. Ik doe dat Niggaz in Paris dansje wel ff mee met je. Guilty pleasure :sweat_smile::notes: enjoy mate :ok_hand::+1: en congrats met de dame in kwestie

1 like

Leuk geschreven man :rofl: mooi avontuur. Geniet van je horloges! :+1::+1:

1 like

De blauwe plaat maakt 'm wel echt af… Wat een plaatje!
Gefeliciteerd

1 like

Leuk verhaal man! en mooie klokken.

1 like

Mooi horloge jaar geweest 2019 in 2020 gewoon zo doorgaan.
Veel draagplezier met je mooie aanwinsten.

1 like

Verdorie…

1 like

giphy (5)

1 like

Lekker hoor!! En nogmaals gefeliciteerd maat!!

:facepunch:t2::facepunch:t2:

1 like