NA: Vintage Rolex 16014 1982

Wat was dit een rollercoaster rit zeg.

18 Mei had ik een topic geopend en daarin aangegeven dat ik een nieuwe horloge wilde kopen.
Ik gaf nadrukkelijk aan geen rolex te willen en toch is mijn NA een rolex geworden.
Hypocriet? Uhm, ja eigenlijk wel.
Wat heeft mijn gedachte doen veranderen?
Een topic van een forumlid over een vintage rolex met een ghost dial.
Het zat in mijn onderbewust blijkbaar, want halverwege mijn zoektocht zag ik bij een wildvreemde in de trein een soortgelijk rolex en dacht, dit wordt hem. Keuze is gemaakt.
Een chique, classy, ingetogen rolex, zonder al te veel poespas, een nette dial, geen patserig model.

Ik had na lang zoeken een mooie vintage rolex gevonden van een forumlid, goed contact gehad en alles was min of meer afgesproken. Na negatief advies van een aantal forumleden weer besloten om verder te zoeken. Ook werd geadviseerd om het niet via Chrono24 te doen. Weer verder zoeken. Zag uiteindelijk bij een tent in Amsterdam een, in mijn beleving, een mooie 1603 uit 1977 met de originele doos en papieren. Bezichtigd en dacht oke, ze vragen weliswaar meer dan de hoofdprijs, maar dit is het. Alles werd geregeld, maar de ING had een storing die dag. Horloge gereserveerd om het de volgende dag op te halen. Thuis aangekomen een vrolijke bericht geplaatst op het forum tot een forumlid zei, ik ben bekend met dat model en het ziet er slecht uit. De volgende dag gebeld en de deal afgeblazen.

Dit was ook het punt waar ik er geen zin meer in had. Mijn laatste kans was om naar Maastricht te gaan en daar er 1 aanschaffen, tot ik een berichtje kreeg van Harry van Nigloswatches over een nette vintage Rolex. Dit was 8 juni. Ontzettend goed contact met Harry gehad, duidelijke communciatie en mooie foto’s. Heb direct een afspraak gemaakt om de volgende dag het horloge op te halen. Tijdens de middag in de rit naar Toke (zakenpartner van Harry) kreeg ik een berichtje dat het horloge een servicebeurt krijgt en dacht initieel, het is mij echt niet gegund. Gelukkig kreeg ik een kleine 2 uur later bericht dat het opgehaald kon worden en heb het dezelfde dag nog opgehaald. Nogmaals heren, jullie worden bedankt!

Horloge komt uit 1982, witgoud bezel die nog scherp uitziet, linnen dial, jubilee bandje met weinig rek. Al bij al een ontzettend mooi vintage exemplaar. Gisteren vroeg nog een forumlid dat hij wat miste, meer foto’s. Dus bij deze de foto’s. Ik ben voorlopig wel ‘uitgewinkeld’ en ga nu genieten van Isabel.

67 likes

Heel gaaf, oude Datejusts blijven heerlijk. Plexi is sexy :sunglasses:

3 likes

Cool ding! Gefeliciteerd :+1:

2 likes

Heel lekker die linnen dial! :sunglasses:

2 likes

Cool! Heel mooi! 🤌

2 likes

Knap ding man! Ik zou hem wel lager op de pols dragen, maar ieder zijn smaak!

6 likes

Lekker hoor! Gefeliciteerd!:+1:

Nu kan je jouw Seiko (die TT met de blauwe plaat) aan mij verkopen…:blush:

2 likes

Heel Nice! Heb vaak naar deze zitten kijken stiekem… Geniet ervan man👌🏼

3 likes

Leuke tudor oyster-date heb zelf het broertje zijnde een day-date :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: geintje natuurlijk mooi ding en linnen platen laten zich lastig vast leggen, zijn zoveel mooier in het echt dan op foto.

3 likes

Van harte. Prachtige 1603!

1 like

Prachtig exemplaar, veel draagplezier! :muscle:

2 likes

Prachtig exemplaar :+1::+1:. Dat kan ook niet anders want @NiglosWatches verkoopt enkel goed spul.
Geniet van deze icoon :star_struck::ok_hand:

4 likes

Prachtig, veel draagplezier :+1:

2 likes

Gefeliciteerd met deze klassieke schoonheid. Veel draagplezier!

2 likes

Dat was een hele zoektocht en heb tussentijds ook mee gelezen :blush: veel draag plezier van je mooie nieuwe aanwinst :ok_hand:t2:

2 likes

Gefeliciteerd!

2 likes

Gefeliciteerd Kahan! Mooi zo’n linnen plaat :ok_hand:

2 likes

Gefeliciteerd!

2 likes

Erg mooi, geniet ervan

2 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:

2 likes