NA: Zenith Defy Classic Skeleton

Hi all,

Nadat ik hier op dit forum om wat suggesties voor een horloge met dag/maandaanduiding en/of moonphase vroeg, is het uiteindelijk alsnog een horloge geworden met enkel een datumaanduiding.
Ik werd op een Zenith gewezen, en van daaruit kwam ik de Zenith Defy Classic tegen. Die met de Skeleton dial sprak me enorm aan, en na een zoektocht van een paar dagen, heb ik hem uiteindelijk vanuit Engeland besteld.

Bij S&C werd mij verteld dat ze hem hier enkel met leren of rubberen band konden krijgen, waarna ik gister alsnog een mailtje kreeg dat hij toch wel met titanium band te leveren was. Helaas voor hen was de Zenith toen net al thuis aangekomen. Ik moet ook zeggen dat ik hem nieuw ook wel aan de dure kant vind (±7k). Nu heb ik hem voor ongeveer 5k weten te krijgen.

Het horloge is helemaal in top staat en draagt ook lekker comfortabel. Ik vind het heel vet dat je op de achtergrond het een en ander van het uurwerk in beweging ziet, maar tegelijkertijd is het niet zó aanwezig dat je nog nauwelijks de tijd kan aflezen.
Het is nog een beetje wennen met het kroontje, werkt toch net wat anders dan bijv. Rolex of Breitling, maar verder is het denk ik wel een horloge waar ik nog lang van zal genieten.

Omdat ik niet in de gelegenheid ben een foto te maken, heb ik er even eentje van de Zenith website gepakt. (Positieve reclame vinden ze vast niet erg.)

55 likes

Veel plezier gewenst met deze aparte variant!

1 like

Heel apart! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like

Schitterend, erg mooi. Heb er laatst een tijdje naar een zitten kijken

1 like

Danku!

Had alleen gewild dat ik wat meer van uurwerken afwist, zodat ik ook weet waar ik exact naar kijk, maar wie weet komt dat nog.

Mooi👌
Veel draagplezier :+1:

1 like

Wow! :star_struck:
Van harte met deze aanwinst! Ben benieuwd naar de echte foto’s!

1 like

Gefeliciteerd!!

1 like

Thanks!
Echte foto’s volgen nog!

1 like

Congrats, heel erg mooi!

1 like

Heel nice!
Ik houd echt enorm van de Zenith Defy, zowel deze als de niet skeleton!
Heerlijk! Geniet ervan! :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. De Zenith Defy is wel één van de mooiere horloges die heel hoog op m’n grail lijst staat. De blauwe is tof maar deze zeker ook.
Veel plezier ermee!

1 like

Heel gaaf!! Ben niet heel snel van skeleton uurwerken maar deze heb ik altijd heel cool gevonden. Geniet er van!!

1 like

Gefeliciteerd! Ik vind deze heel fraai! :+1:

1 like

Mooi klokje!

1 like

Gefeliciteerd en ben benieuwd naar de foto’s!

Geniet er van. :+1:

1 like

Super mooi horloge, veel plezier ermee.

:heart_eyes:

Van harte met je mooie nieuwe aanwinst veel draagplezier :+1:
Groeten Jeroen

Gefeliciteerd, geniet ervan :+1: