Nieuw ebay beleid? probleem!

Ik probeerde vanochtend te bieden op een horloge uit duitsland, kreeg de gebruikelijke waarschuwing dat de verkoper eigenlijk alleen in duitsland uitlevert, en na een ok ineens de melding dat ik echt niet kon bieden omdat ik niet uit duitsland kom.???
Inloggen op ebay.de, nog een keer proberen: zelfde probleem!
Dit zou betekenen dat wij bijna nooit meer een horloge uit duitsland kunnen winnen, zelfs niet met een postadres in duitsland!

Hebben jullie dit ook al ervaren, of kan een verkoper dit soms expliciet aangeven?

Yaffle

Als je iets aanbiedt moet je aangeven voor welke regio die aanbieding geldt, dus alleen Nederland, Europa, alleen EU of de hele wereld etc. Dat staat dan ook bovenaan de aanbieding. Als iemand in Duitsland alleen aan duitsland levert is het logisch dat jij een melding krijgt dat je niet kan bieden. Tis niet anders.

Ja, maar ook al was dat aangegeven, dan nog kon iemand van buiten dat land gewoon bieden,ondanks de waarschuwing…Nu dus niet meer.

Yaffle

Jammer, want de meest vullen idd alleen Duitsland in, maar leveren zonder problemen naar Nederland.

Ik heb er maar één woord voor…SH#T. Eigenlijk koop ik alles in Duitsland en het probleem is dat ze het tijdens de veiling het niet meer kunnen wijzigen.

Heeeeellllllllllll vervelend…

schrijf je gewoon tijdelijk in, in het land waar je gaat bieden (als je weet dat de verkoper naar het buitenland wil versturen). Gewoon even je gebruikersinformatie aanpassen, en je kunt weer meebieden!

Hein, je bedoeld dat ik gewoon het land van herkomst bij mezelf moet aanpassen? Doen ze dan geen adres check, die hebben ze al een keer bij me gedaan. Ze sturen dan gewoon een brief.

Als het werkt zou het mooi zijn.

Volgens mij is het een optie voor de verkoper zelf om biedingen vanuit een ander land als aangegeven te blokkeren, is dacht ik ook niet nieuw, overkwam me een jaar geleden ook al eens.

Paul