Nieuw Forumlid: Sijpko

Beste,

Graag zou ik me even voor willen stellen. Ik ben Sijpko, 21 jaar oud en een erg grote bewonderaar van mooie horloges. Afgelopen jaar heb ik daardoor ook mijn eerste ‘‘echte’’ horloge aangeschaft. Dit was een Omega Speedmaster (First Omega in Space) Numbered Edition. Aangezien ik het horloge te weinig droeg is deze destijds in de verkoop gegaan.

Toch begint het nu weer erg te kriebelen, vandaar dat ik me ook heb aangesloten op dit forum. Het is namelijk fantastisch om je passie met anderen te mogen delen.

Voor nu ben ik op zoek naar een mooi horloge wat ook in mijn stijl past. Ik heb een zwak voor de Omega Speedmaster maar ik ben ook erg gevallen voor de IWC Mark XII. Helaas is de markt voor dit horloge niet gigantisch. Graag zou ik jullie om advies vragen waar ik het best naar kan kijken / zoeken. Misschien weten jullie wel iemand die een Mark XII te koop heeft staan.

Ik ben ook erg benieuwd waar jullie voorkeur ligt bij horloges, gaat het bij jullie meer om de uitstraling of het mechanisme of vallen jullie meer voor vintage.

Dankjewel.

Met vriendelijke groet,
Sijpko

15 likes

1 like

Welkom👍

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

In het onderstaande topic is daar al het een en ander over besproken. :+1:

1 like

Allereerst van harte welkom.

Lifestyle!

1 like

Welkom !

1 like

Welkom op het forum! :grin:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dat is een zo nietszeggend begrip: ‘levensstijl’. Ja euh…

Uitstraling en mechanische (mechanisch uurwerk) is bij mij beide belangrijk. Hoewel ik merk dat ik de laatste tijd uitstraling belangrijker ga vinden.

Hoe dan ook, wens ik je van harte welkom hier!

2 likes

Welkom

1 like

Yes yes, nog iemand die de gemiddelde leeftijd hier naar beneden haalt.

Oh en welkom natuurlijk :grin:

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom!:+1:

1 like

Wellicht is het een stukje merkbeleving.

Waarom kiest de een voor Mercedes en de ander voor BMW of Audi? De prestaties en het comfort verschillen echt niet, maar ook dat heeft met lifestyle te maken. Waar kun jij je mee identificeren?

Hetzelfde geldt voor veel horlogemerken, al willen wij allemaal maar wat graag dat ons eigen merk onderscheidend is.

1 like

Welkom.

1 like

welkom-home

1 like

Welkom hier op het forum!

1 like

hello-my-son-we-have-been-expecting-you

Vintage en een mooi mechaniek doen het altijd goed, maar een quartz kan ook zijn charme of functie hebben. Alles is welkom !

1 like

Beste Sijpko,
welkom op HF!

1 like

Welkom Sijpko!

1 like