Nieuw in de Horloge wereld, hulp bij het kiezen

Allereerst bedankt voor de acceptatie.

IK ben nogal nieuw in de “horlogewereld”. Ik heb altijd al een zwak voor klokjes gehad.
Waarbij dat in de tienerjaren resulteerde in een tas vol “turkse” klokkies (ai!) mee terug nemen van vakantie.

Mijn liefde is de laatste tijd echt aangewakkerd enige tijd gelden heb ik een mooie vintage Omega seamaster gekregen, waar ik helemaal weg van ben, zo ligt hij soms maanden inde kast en dan draag ik m dagelijks.

Ik wil mijn collectie nu wat uit gaan breiden. en hoopte dat jullie mij een duwtje in de goede richting konden geven. of me kunnen helpen met de juiste keus maken.

IK heb een aantal horloges op het oog. Ik heb geen heel groot budget maar wil wel wat leuks.

Aangezien ik nieuw ben kan ik nog geen linkjes plaatsen dus hoop dat het zo goed gaat :).

Wat ik zelf heel gaaf vind is een Dan Henry 1962 (als ik me niet vergis)
kan niet meer plaatjes plaatsen maar dacht deze is jullie vast wel bekend.

IK vind de uitstraling mooi, gewoon een mooi horloge om te zien. Ik heb begrepen dat er ook een limiet is aan de aantallen die gemaakt worden, klopt dat? Dat spreekt me namelijk ook wel aan.

De yema Rallygraf vind ik ook erg stoer.
ook ivm met de historie in de autosport.

Beide horloges zijn echter Meca-quarts. nu weet ik dus niet of dat wel de juiste keus is.

een andere optie kan zijn een Spinnaker: ik kan daar maar weinig echt goede info over vinden. Maar vind het er mooi uit zien en je lijkt veel waar voor je geld te krijgen met een automaat en goede looks.

spinnaker

Of moet het toch een seiko 5 worden :), ik vind het leuks om wat apparters te hebben. Maar wil ook een miskoop voorkomen. Wat zijn jullie ervaringen met de genoemde horloges?
Kortom genoeg vragen :). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om de juiste keus te maken.
Andere suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast bedankt! Groetjes Joey

10 likes

Doen

3 likes

wauw