Show your Méraud 🇧🇪 Bonaire | Antigua

Ik kwam deze tegen en wil het met jullie delen…

Een nieuw (Gents) horlogemerk dat binnen kort te vinden is op kickstarter…

Momenteel een leuke duiker in 3 versies, zwart, blauw en grijs…

Diameter: 39mm
Hoogte: 12,5mm
Movement: STP1-11
… (jullie kunnen het op de site terugvinden :wink:)

Ik hou alvast kickstarter in het oog…

https://meraud-watches.com

Ik heb overigens geen enkele connectie met het merk!!

21 likes

Leuk ontwerp, lekker vintage. Mooie lugs ook, doet mij denken aan mijn oude Titusje.

3 likes

Als twee druppels water inderdaad :upside_down_face:

13 likes

Die toch wel hoor :wink:

2 likes

Da’s waar.

Nu snap ik je forumnaam :sunglasses::sunglasses:

12 likes

Weinig origineel design?

10 likes

Doe es lief :frowning:

2 likes

Toch wel enige gelijkenis met de Evant, die ik rete gaaf vind :sunglasses:

10 likes

Leuk: De liefdesbaby van een Fifty Fathoms een Railmaster en een Kontiki.

:+1:

Correctie: Een kloon van de liefdesbaby van een Fifty Fathoms, een Railmaster en een Kontiki.

7 likes

Kost dat nou, zoiets?

Was een geintje :kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart:

(Sorry kon het niet laten - zand erover -)

1 like

“We’re not your typical boutique brand.” Leuk om te weten :flushed:

1 like

Hey jongens, ik ben de persoon achter het Méraud. Verschiet ervan dat ze hier al op staan, jullie zijn snel!
Ikzelf verzamel al 10j vintage stukken en uiteraard zijn er design cues hieruit te herleiden.

De top view van de Titus lijkt er inderdaad goed op nu je dit post, maar onder profiel zie je dat het een andere vormgeving is. Op mijn instagram story zie je een detail van de lug.

Heeft zeker enige gelijkenis met de Evant, zij gebruiken nl. ook een curved bezel insert. Verder zijn ze volledig verschillend naar diameter, kase, ik heb bewust voor een no date gekozen, lederen band, etc. De Evant heeft zijn inspiratie gehaald bij de Breguet, ik heb inspiratie gehaald bij Blancpain en andere divers van de 60’s. Met de Kontiki en Railmaster zie ik ook een gelijkenis! Klopt! Cool.

Qua diameter werd geopteerd voor 39mm, geen 36-37 zoals destijds, voor mij is 39mm zowat de gouden maat. Hoogte is 12,5mm.

We’re not your typical boutique brand, hiermee wordt bedoeld dat we een micro brand zijn, waardoor we onze focus anders kunnen leggen dan grote merken. Ik heb maandenlang gezocht naar suppliers. Gaande van leder voor de bandjes tot de doos, tot handleiding en dergelijke meer.

Bij interesse, je kan ze steeds proberen, stuur me gerust een berichtje via de website!

45 likes

Ik wens je veel succes met de onderneming. Het ziet er uit als een leuk horloge, vooral met relatief smalle bezel… alleen weet ik niet zo goed wat ik van die grote cijfers op de bezel vind…

Los daarvan: Misschien heb ik er overheen gelezen op je website, maar waar komt de naam Bonaire vandaan (just curious).

Bedankt! Kom ze gerust eens proberen :grinning:.
Ikzelf ben een duiker, daarnaast ben ik opgegroeid aan de zee en bestond al m’n vrije tijd uit wateractiviteiten. Een duikhorloge was een logische keuze. De naam Bonaire volgt hier ook in, Bonaire is een topbestemming om te duiken, dat is waar de naam vandaan komt!

11 likes

Niet helemaal gek van het horloge maar kan alleen maar alle ondernemingszin vanuit mijn hometown aanmoedigen! Veel succes!

5 likes

Ik vind ‘m knap! Wat zal de prijszetting zijn?

Thnx!

Wel, dit is een moeilijke vraag omdat ik nog in een vroeg stadium zit, release op kickstarter is voorzien midden oktober, dus heel wat factoren spelen nog een rol m.b.t. prijszetting, maar ik zou zeggen tussen de €575 - €650 op Kickstarter, wat je voor deze prijs krijgt wordt meegedeeld via de e-mail subscription en via de Kickstarter pagina. Het gaat om een collector’s package. Meer wil ik er nu nog niet bij vermelden, hehe.

5 likes