Nieuwe (horloge gerelateerde) aanwinst

Naar aanleiding van het bekend worden van de kleurstelling van de LTD 2005 ben ik rustig aan gaan rondkijken naar een zwarte lederband met rode stiksels. Niet goed genoeg gezocht omdat ik deze dus niet heb gevonden, maar stuitte op Ebay wel tegen iets anders. Een originele Fortis staalband. Ben hier al eerder naar op zoek gegaan voor mijn andere Fortis, maar vond ze (rond de 100e) toch iets te duur. Deze was gelukkig minder duur, en daarom 10 seconde voor het einde van de veiling erop geboden en ik had hem! In de advertentie stond duidelijk aangegeven dat de band duidelijke krassen had, maar dat vond ik niet zo’n bezwaar. Ik hoopte er op dat de krassen niet te diep waren.

Vandaag kreeg ik de band dan eindelijk binnen. Er waren overduidelijk krassen op zowel de band als sluiting. Meteen maar even naar Martijn gereden om te vragen hoe ik deze weg zou kunnen polijsten, maar had ik zelf heb nog nooit iets mat gepolijst. Hij liet me zien welke borstel ik nodig had, dus die heb ik toen gebruikt. Het resultaat mag er wezen met de stalenband vind ik zelf. Moet toegeven dat ik het horloge nog niet zoveel had gedragen vanwege de band die erop zat, maar weet zeker dat ik het horloge nu vaker ga dragen.

Genoeg gepraat nu. Hier zijn de foto’s welke volgens mij goed zijn gelukt:

Groet,

Geert T.

Mooie band Geert.
Maakt het meer een toolwatch.

Erg gaaf.

Jemig Geert, dat staat erg mooi bij de Fortis! Ik had er al een syntetische band bij gekocht (
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,12772,12772#msg-12772
), maar dit maakt echt een ander horloge! Ik ga toch ook maar eens ebay afspeuren! :slight_smile:

Goeie keus Geert!

Ik heb zelf ook precies dezelfde band op mijn Fortis limited en die draagt erg fijn.